فردا در خطبه نماز جمعه مردم را بترسانید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95864 منبع: پرینت

یکی از وزرای دولت جدید در برنامه کاری صد روز نخست خود گفته است که برای هماهنگی بیشتر، عناوین خطبه‌های نماز جمعه را از طریق پیام کوتاه تلیفونی برای علما ارسال می‌کند.

به‌ نظر شما این کار درست است؟ جناب وزیر تجربه پیام‌بازی را ندارد. بیایید از عاشقی مثل من بپرسد که این کار ممکن است چه مشکلاتی را به بار بیاورد. مثلا سال گذشته یک بار هوای شاعری به سرم زد و به دوستم پیامی با این محتوا فرستادم،
«تو را مثل شیشه‌های باران‌زده دوست دارم، ای خریدار دل کوچک من.»
بعد از یک سال قهر و قطع رابطه و جنجال، بالاخره پی بردم که پیام من این طوری به دوستم رسیده،
«تو را مثل شیشه‌های باران‌زده دوست دارم، ای خر

تا جایی که من می‌دانم، این مشکل پیام تلیفونی هنوز هم حل نشده است. می‌ترسم آقای وزیر پیام بدهد، «فردا در خطبه نماز جمعه مردم را بترسانید از عذاب قبر و به راه راست هدایت کنید»، و پیام برسد که «فردا در خطبه نماز جمعه مردم را بترسانید.» تصور کنید آن جمعه در کشور چه اتفاق می‌افتد. علما که خودشان وسیله‌ای برای ترساندن مردم ندارند، مجبور می‌شوند دست به دامن مخالفان سیاسی شوند و از آنها کمک بخواهند.

مخالفان سیاسی هم فقط یک نوع ترساندن را بلد اند. ماین کنار جاده را در جاده بدن خود جاسازی می‌کنند و «بوووم.» جمعیت افغانستان در یک ظهر جمعه به هفت میلیون می‌رسد. پس خواهش دوستانه ما از جناب وزیر این است که به‌جای فرستادن عناوین خطبه‌های نماز جمعه از طریق پیام تلیفونی، راهکار دیگر بسنجد.

مثلا با وایبر و واتساپ و وی‌چت و غیره می‌شود پیام را بلندتر نوشت و راحت‌تر فرستاد. بالاخره ما تصمیم داریم که در این کشور انقلاب دیجیتالی بیاوریم. چه بهتر است که از همین‌جا شروع کنیم.


احسان ادیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   میشود که به هریک امام مسجد جداګانه مسکال داده شود وامامان مجبورشوند تابه مسکال داده ګی زنګ بزنند وعناوین خطبه های نماز جمعه راازایشان جویا شوند
هموطن مسکالی

>>>   هر قدر سختى بگيرند بالاى مردم همان قدر مردم از خواب غفلت بيدار ميشوند و دين دارى را شروع ميكنند. مثل تاجكستان

>>>   در افغانستان و جامعه سنتی آن دین همیشه یک وسیله بوده برای رسیدن افراد به خواسته های نا مشروع ،در زمان شاه غازی امان الله خان مرحوم که به دسیسه ی انگلیسی ها توسط همین ملاهایی صورت گرفت که امروز نثل های همان تفکرات در جامعه ملاگری میکنند شاه را به فتوای اینکه کفر میگوید و کافر شده از کشور راندند ولی غافل از اینکه این همان شاه بود که قوای عظیم بریتانیایی را در کشور تارومارساخت و باعث شد انگلیس شکست بخورد.ولی وقتی انگلیس توانست دست نشانده های خود را برای منافعش بر مسند قدرت بنشاند دیگر نیازی به جنگ رویارویی دیگری نیاز ندید و امروز همان دست نشانده ها ملاهایی که بعد از شش ماه درس خواندن در مکاتب پاکستانی لنگی در سر میکند و لقب مولوی را میگیرند در حقیقت فتوا های رنگارنگی برای زخمی ساختن پیکره ی افغانستان سر میدهند.
مسافر جان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است