دیدار هیات پاکستانی با معاون سیاسی وزارت خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۵    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95849 منبع: پرینت

حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه که در راس یک هیات عالی رتبه دولتی جهت اشتراک در نشست ماموران ارشد پروسه استانبول- قلب آسیا به اسلام آباد سفر نموده است با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و روابط خارجی نخست وزیر پاکستان، طارق فاطمی دستیار خاص صدر اعظم در امور خارجه و اعزاز احمد چودری معاون وزارت خارجه آن کشور و هیات های همراه شان، بطور جداگانه دیدار و ملاقات نمود.

معاون سیاسی وزارت خارجه ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با مقام های ارشد جمهوری اسلامی پاکستان و با اشاره به آغاز فصل جدید در مناسبات دو کشور اظهار امیدواری کرد که توافق های صورت گرفته میان مقام های دو کشور، با برداشتن گام های عملی در بخش های مختلف به خصوص در جهت کشاندن طالبان به میز مذاکره با دولت افغانستان تداوم یابد.

معاون سیاسی وزارت خارجه در ملاقات ها با مقام های پاکستانی اظهار داشت: باور ما این است که بدون همکاری های عملی و صادقانه رسیدن به پیشرفت اقتصادی و ثبات در کشورهای ما دشوار خواهد بود، به همین هدف افغانستان گام های مهمی را در راستای اعتمادسازی با پاکستان برداشته است و حالا مردم ما انتظار دارند که با همکاری موثر و همه جانبه پاکستان نتایج ملموسی از روند صلح و ثبات در منطقه دیده شود.

معاون سیاسی وزارت خارجه همچنان، با بیان این مطلب که بدون همکاری صادقانه و عملی پاکستان پایان خونریزی در افغانستان و منطقه دشوار خواهد بود اظها داشت که حالا وقت آن رسیده است تا هر دو کشور صداقت شان را در راستای تحقق صلح و ثبات به اثبات رسانده و با همکای مشترک زمینه زندگی بهتر و صلح آمیز برای مردمان هر دو کشور را آماده سازند.

در ملاقات ها، مقام های جمهوری اسلامی پاکستان نیز با اشاره به سفر اخیر نواز شریف صدر اعظم آن کشور به کابل، توافق های میان مقامات افغانستان و پاکستان در راستای تقویت اعتماد سازی، تشریک منافع و مبارزه صادقانه با تهدیدات و چالش های مشترک امنیتی را موثر خواند و از تعهد کشورشان برای عملی سازی این توافق ها اطمینان دادند.

سرتاج عزیز در ملاقات با معاون سیاسی وزارت خارجه اظهار داشت: پاکستان بر عملی شدن تعهدات اش با افغانستان پابند بوده و تلاش ها برای تحقق توافقات میان دو کشور جریان دارد.

مشاور امنیت ملی و روابط خارجی نخست وزیر پاکستان، از گسترش روابط و مناسبات میان دو کشور ابراز خرسندی نمود و اظهار امیدواری کرد تا هر دو کشور از فرصت موجود به نحو مطلوب استفاده نموده و در تحکیم صلح وثبات منطقه همکاری مشترک نمایند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستانی ها از فرصت استفاده کنید هرچه می خواهید بسازید ماناخوانده امضا میکنیم

>>>   سرتاخ باز هم فریب مدهد با امضا این تفاهم وضع امنیتی بی حد خراب شده و سیاست مداران افغان فریب خورده پاکستان ماند

>>>   حکام کثیفستان ! آب را گل آلو نموده خوب ماهی بگیرید وقتیکه هدف تان را، از بیمغز ها و بیخرد های کابل بطور کلی بدست آوردید دوباره با ... همان پالیسی سابقه خویش را ادامه میدهید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است