وهابی ها داعشی هستند
جنایت تکفیری‌ها باید حل شود و حل این مشکل بزرگ جز با ریشه کنی تفکر سلفی، وهابی، ابن تیمیه و ابن عبدالوهاب امکان پذیر نیست. باید این تفکر ریشه کن شود و خاندان سعودی که این فکر را رواج می دهد، برکنار شود 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۴/۳/۶ کد خبر: 95764 منبع: پرینت

خطیب جمعه نیویورک، ساعاتی پس از انفجار تروریستی در قطیف، این جنایت را به شدت محکوم کرد و تفکر وهابی سلفی و افکار ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب را ریشه اصلی و مبنای تروریسم و قتل و کشتار عقیدتی دانست.

شیخ طارق یوسف خطیب سنّی مسجد اولوالالباب نیویورک چند ساعت پس از انفجار مسجد شیعیان قطیف عربستان، در واکنش به این جنایت تکفیری‌ها گفت: چگونه است که شخصی به این مرحله می رسد که داخل یک مسجد، خود را منفجر می کند و ده ها تن را می کشد و گمان می کند با این کار به بهشت خواهد رفت و حورالعین با گل به استقبال اش خواهند آمد؟!

خطیب نیویورک که با توجه به اختلاف ساعت عربستان با آمریکا، تنها کسی بود که در خطبه جمعه همان روز به انفجار واکنش نشان داد، اظهار داشت: این یک مشکل بزرگ است که باید حل شود. اینها برخاسته از فکر سلفی وهابی و افکار منسوب به ابن تیمیه و محمد ابن عبدالوهاب است. والله هرکس کتب ابن تیمیه و ابن عبدالوهاب را بخواند، بدون تردید کارش به جایی می رسد که تروریست می شود.

یوسف افزود: این بچه ها مزدور صهیونیست ها نیستند. از جای دیگر نیامده اند. اینها پرورش یافته همین کتاب های وهابیت هستند. مجموعه کتب ابن تیمیه و ابن قیم و ابن عبدالوهاب؛ و در این دوره هم کتب ابن باز و ابن عثیمیین و العریفی و محمد حسان و حوینی.. و همچنین نوشته های سلمان العوده و عثمان الخمیس.. این کتاب ها بچه ها را تروریست می کند.

اینها نوشته اند که شیعیان برای اسلام از یهودیان خطرناکتر اند!.
حامیان ابن عبدالوهاب، داعشی هستند.

خطیب نیویورک تاکید کرد: پس هر کسی که از ابن تیمیه دفاع کند، تنفر و بیزاری را در دنیای اسلام ترویج کرده است و هر کسی که از ابن عبدالوهاب و سلفی ها دفاع کند، داعشی است و باید به چشم تروریست به آنها نگاه کنیم. شیوخی که شیعیان را تکفیر و لعن می کنند یا آنها را نجس می پندارند، تروریست هستند. الان سلمان العوده مدعی شده که جنیان به او گفته اند که شیعیان از یهود هم خطرناک تر اند! یعنی به انسان ها اکتفا نکرده و برای تکفیر شیعیان سراغ جنیان رفته است.

یوسف افزود: سعودی‌ها برای حمله به یمن به همه رشوه دادند. درباره رهبر حوثی ها دروغ و اکاذیب منتشر کردند. خواستند ایران را دشمن اصلی مسلمانان وانمود کنند. در حالی که ایران همان شیعه است و شیعه همان علی (ع) است. پس اینها اهل بیت (ع) را هدف قرار داده اند.

راه حل مشکل تروریسم، ریشه‌کنی وهابیت است.

وی در ادامه با صدایی گرفته گفت: آیا اتفاقی که امروز در مسجدی در قطیف رخ داد و نمازگزاران را در روز ولادت امام حسین [ع] در حال عبادت به خاک و خون کشید، ناگهانی و بی مقدمه بود؟! تاریخ تکرار می شود. مساله کینه آنها از اهل بیت است. مردم حتی در سالروز ولادت سرور جوانان اهل بهشت هم امنیت ندارند. حل این مشکل بزرگ جز با ریشه کنی تفکر سلفی، تفکر وهابی، تفکر ابن تیمیه و ابن عبدالوهاب امکان پذیر نیست. باید این تفکر ریشه کن شود و خاندان سعودی که این فکر را رواج می دهد، برکنار شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام:
یاحسین ابن علی این قشرو طایفه همان طوری که تورا به نامردی به درجه اعلی شهادت رساند مارا هر روز مورد توهین وتحقیر قرار میدهد وبه درجه ناب شهادت میرساند واز خداوند میخواهیم که اسلامهای افراطی را به راه نیک هدایت کند وشیعیان باید در مقابل این ظلم بایستند وازخود دفاع کند داعش نماینده اسرائیل درکشورهای دنیا است.
نصردره صوف شیمله هندوستان

>>>   وهابیون وداعش همه اجیران یهود اند که تشدد تنفر شرارت وحشت قتل می افریند دین اسلام دین انس محبت وتحمل ودعوت است همه مسلمین از خواب بیدار شوند تا اله دست وتحت نفوذ این جانیان قرار نگیرند ملت یمن چه کوتاهی داشتند که تحت بمباردمان قرار گرفتند عقیده همه مذ اهب شان قابل احترام است......
صالح کابل

>>>   این یک واقعیت است که ... متعصب ...جهان اسلام را به طرف بحران کشانیده واین دو طبقه مردم به هر طریقه که باشد مهار شوند والا جهان اسلام در خطر است وناگفته نباید ماند که در پشت هر دو دست اسراییل وامریکا است اما متأسفانه که تعصب چشمان هردو طرف را پوشانیده وحقایق را نمی پذیرند،...
مصلح

>>>   ریشه داعش در وهابیت سعودی و در خاندان آل سعود است. داعش را دلارهای نفتی سعودی و رهبری اردوغان ترکی بوجود آورد

>>>   آفرین بر امام مسجد نیویورک حرف حق را گفت

>>>   باید تمام کشور های خلیج عرب با هم یکجا اتحاد کنند و دامن جنگ و داعش بازی را جمع کنند.
رضا حسنیار
>>>   خلیج تا ابد فارس
این را به خاطر فارس بودنم نمی گویم بلکه تاریخ چند هزار ساله این را می گوید آقای حسنیار که ظاهرا فارس زبان هستی.

>>>   آفرین بسیارعالی فرمودی خطیب صاحب
محب از کابل

>>>   جناب حسن یار نام این خلیج تا ابد پارسی خواهد ماند فتنه انگلیس کور باد..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است