اعلامیه شورای امنیت درباره تفاهمنامه با پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۴/۳/۶ کد خبر: 95758 منبع: پرینت

دفتر شورای امنیت ملی مسوول تسوید تفاهمنامه بین سازمان های استخباراتی افغانستان و پاکستان نبوده است و مسوولیت هماهنگی روند مشورتی به این ارتباط را بعهده نداشته است.

از چند روز بدین سو حالت حقوقی، محتوا و پروسه ترتیب دهی تفاهمنامه همکاری بین سازمان های استخباراتی افغانستان و پاکستان به بحث داغ روز تبدیل شده است. در این جریان معلومات نادرستی به شورای ملی افغانستان و مطبوعات کشور از سوی منابع مشکوک داده می شود.

دفتر شورای امنیت ملی، با ابراز تاسف بر این امر که عرصه منافع علیای کشور و امنیت ملی افغانستان در شرایط دشوار جنگی برای اهداف شخصی و شخصیت کشی مورد استفاده ابزاری قرار می گیرد، لازم می داند به منظور رفع تشویش افکار عامه چند نکته را واضح سازد:

اول، چنانچه مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان اعلام کرد این موافقتنامه نهایی نبوده است و تاکنون از سوی شورای امنیت ملی و مقام ریاست جمهوری اسلامی افغانستان تایید نشده است. قرار است که این مسوده با در نظرداشت اصل اجماع رهبری حکومت، نمایندگان مردم و شخصیت های ملی، در پنج مرحله از قبل مشخص شده نهایی گردد.

دوم، در بحث های مقدماتی که تا حال صورت گرفته است، دفتر شورای امنیت تنها و تنها نظریات خویش را با را با ارگان های مربوطه که مسوول تسوید این تفاهمنامه بوده اند، در میان گذاشته است.

سوم، افزون بر ارایه نظریات به مراجع مسوول، دفتر شورای امنیت ملی در هیچیک از مراحل تسوید متن و روند مشورتی که به این ارتباط براه انداخته شده دخیل نمی باشد. از این رو هیچگونه مسوولیتی در تهیه و ترتیب سند مذکور به دفتر شورای امنیت ملی نمی تواند راجع شود.

چهارم، مشاور امنیت ملی که بنابر معاذیر صحی در خارج از کشور بود نتوانست در جلساتی که با نمایندگان مردم دایر گردیده است حضور به هم برساند. مشاور امنیت ملی به مجرد بازگشت از سفر با کمال سعادت در هر مجلسی که شورای محترم ملی کشور لازم بداند حاضر خواهد شد و به سوالات نمایندگان مردم با صراحت تام جواب خواهد گفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای اس ای از ایجادش تا حال پالیسی تباهی وطن مارا در همه ابعاد سر مشق در کارنامه شومش داردبدون تغیر درعمل تفاهم باین سازمان حامی تروریزم منطقوی وجهانی خیانت ملی است اگر قصد داشتن تفاهم دارد اول در اجندایش تغیردر عمل بیاورد مسولیت شرارتش را پذیرفته رهبری شورای کویته پشاور وامثال انان را که تشدد قتل تنفر وافراطیت پروری دارندرا توقیف منابع انهارا مسدود وصداقت خود را نشان بدهد تا مانفس راحت بتوانیم بکشیم بعد میتوانیم در مطابقت با منافع علیای وطن ما تصمیم وقدم بگذاریم
صالح کابل

>>>   منظور از ارگان مسئول اگر امنیت ملی است که رئیس امنیت ملی گفته که ما نکردیم و شورای امنیت نکرده است و پس چ کرده است؟

>>>   هرکس کرده باشد خدا جزایش را بدهد وراستش اتمر مریض نه بلکه ترس وهیبت ملت غیور این ... را دست وپاچه ساخته است وبخاطریکه نسبتا این موضوع کمی سرتر شود به خارج فرار کرده است اما بیاد داشته باشد که نطفه ونطفه افغانها این ...را نخواهد بخشید ونه هم تاریخ کشور با این ... مدارا خواهد نمود.

>>>   ما حچ گاه به این حرف ها باور نداریم همینطور که به غنی که با تقلب تحمیل شده باور نداریم به سایر وطن فورشان نیز باور نداریم

>>>   سخن گوی ریاست دفتر اجراهیه راجع به امضا سند با پاکستان دفتر امنیت ریاست جمهوری اتمر را به دستکاری در امضا قرار با پاکستان متهم میکند. مردم سر در گم گیچ مانده این دو به قران خوردن و دروغ گوی شهرت دارند. از نام اسلام و قران سوی استفاده می برندمردم هوشیار شدند این نیرگ خریدار ندارد.
بهترین روش برای روشن حقایق بایداز قسمی وطنی استفاده کنیم . به یاد داکتر لودین که خداوند مغفرتش کند کسانیکه رشوت می خورد می گفت به قران قسم نخورید به ناموس تان قسم بخورید باید این ها را به ناموس شان قسم داد هر کی به مردم دروغ می گوید و در سند دست کاری نمود واز اذهان عامه پنهان میکندحال انکار میکند بی ناموس ترین شخص است.اگر اتمر دست زده ویا شاکردانش ویا معاون امنیت ملی پول گرفته امضا کرده باشد حال منکر است بی ناموس و پست ترین شخص است باید در محضر خبر نگاران هردوشان به ناموس شان قسم بخورند شاید یک زره غیرت در وجود شان موجود باشد از ناموس خود شرم کنند حقیقت را گویند قران را روز هزار مرتبه قسم میخورند برایشان عادی یک کار است چندان ایمان ندارند ظاهری مسلمان خود را وانمود میکنند در حالیکه عمل شان خلاف دین مبین اسلام است.
ظفر خان

>>>   سلام دوستان ! تا متن توافقنامه خوانده نشود نظر دادن حیثیت آب را نادیده و موزه را از پای کشیدن است . این توافقنامه در افغانستان یک پدیده نو نیست .توافقنامه امریکایها بالاتر از این تواقنامه است . با تما کشور های دنیا برای آوردن صلح در افغانستان صورت گرفته است و همه میدانیم کلید صلح در دست کشور همسایه مان پاکستان میباشد . کلید صلح میان دوسرحد میباشد . امروز هم پاکستان و هم افغانستان در معرض خطر جدی قرار دارند و نا گزیر اند که هردو دولت از سرحدات مشترک در مقابل دشمنان مشترک دفاع صورت گیرد.... واضح حرف بزنیم که برادران پشتون خط دیورند دایم تکرار میکنند که ما پشتون پاکستانی هستیم نه افغانستانی وپس موضوع خط دیورن کاملآ روشن است . چرا ملیون ها مجاهدین سلاح داشتندواز خط دیورن دفاع نکردند ؟ من روی این سند ناخوانده واز لا بلای مصاحبه ها متیقن شدم که این سند به نفع صلح و به نفع منطیقه - جهان و به نفع افغانستان و پاکستان میباشد . کور چه میخواهد دوچشم بینا . مردمان افغانستان سند صلح میخواهند و هر گاه در آوردن صلح بعداز سند کشوری پاکستان تخلف کرد همان وقت چنین بادا بادا . تابکی مردمان دوسرحد بیسواد بمانند .
بینا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است