دیدار بزرگان و جوانان ولایات شرقی با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۳    ۱۳۹۴/۳/۶ کد خبر: 95757 منبع: پرینت

شماری از بزرگان، متنفذان و جوانان ولایت های شرقی با رییس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، الحاج احسان الله کامه وال و داکتر جمال الدین به نمایندگی از دیگران صحبت نمودند و خواست ها و پیشنهادات مردم ولایت های شرقی را در عرصه های مختلف مطرح کردند.

آنان خواهان تامین امنیت، عملی شدن قرارداد های ترانزیتی با پاکستان، احداث سرک حلقوی شرقی، اعمار پل ها و میدان هوایی، احداث خط ریل، جلوگیری از استخراج غیر قانونی معادن و قطع جنگلات، اعمار بندهای آبگردان و بند های برق، بازسازی کانال ننگرهار، بازسازی باغ سراج العماره و مقبره امان الله خان، توجه به معارف و بالا بردن ظرفیت دانشگاه ها و همچنان سهم بیشتر به جوانان ولایات مشرقی در نهادهای ملکی و نظامی کشور گردیدند.

رییس جمهور پس از استماع خواست ها و پیشنهادهای مردم ولایات مشرقی گفت که اداره های کشور به تغییرات اساسی نیاز دارند و در پلان صد روز نخست تمرکز بیشتر به وزارتخانه ها خواهد بود و در صد روز دوم تمرکز بیشتر به ولایت های کشور صورت خواهد گرفت

وی گفت: کار روی پروژه های عمرانی ولایت های شرقی بزودی آغاز می شود و حکومت خیبر پشتونخوا وعده همکاری را در عرصه های مختلف داده است.

رییس جمهور کشور گفت: صلح هدف اساسی ما است اما جنگ بالای ما تحمیل شده است، ما در حالی که بخاطر برقراری صلح در کشور تلاش می نماییم، برای جنگ نیز آمادگی داریم و باید از ناموس وطن به قوت و عزت حراست کنیم.

رییس جمهور افزود: برقراری صلح در کشور باید شرافتمندانه، با عزت و پایدار باشد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است