اسراییل خواهان حضور داعش در افغانستان است
تا حس نژاد برتری در بین یهودیان وجود دارد و تا زمانیکه این رژیم غاصب به فکر گسترش منافع خود در منطقه و محکم کردن جا پای خود در کشورهای خاورمیانه است، هیچ امیدی برای پایان این جنگ ها وجود ندارد، مگر اینکه اعراب از زیر سلطه غرب خارج شده و همه مسلمانان با یکدیگر متحد شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۰    ۱۳۹۴/۳/۵ کد خبر: 95727 منبع: پرینت

مدتی است که خبرهای ضد و نقیضی از حضور شبه نظامیان گروه داعش در نقاط مختلف کشور ما مطرح شده است که گسترش ناامنی و بی ثباتی در شمال و غرب کشور گواه این مطلب است که موج جدیدی از تحرکات گروه های افراطی در افغانستان به راه افتاده است.

آنچه آگاهان مسایل سیاسی به آن اذعان دارند این است که فرقی بین طالبان پیشین و تکفیری های جدید الورود به کشور وجود ندارد زیرا هر دو برای ترویج جنگ و گسترش ناامنی تولید و پرورش یافته اند و تا اربابان غربی شان نخواهند، دست از کشتار مردم بیگناه نخواهند کشید.

سخن دیگری که مقامات نظامی افغانستان به آن معتقدند این است که اگر پاکستان نیروهای شبه نظامی طالبان را کنترل می کند و اگر اسلام آباد به طالبان بگوید که به اقدامات خشونت بار در افغانستان پایان دهد، درگیری ها در کشور ما تنها در مدت چند هفته پایان خواهد یافت.

این عین واقعیت است که اگر پاکستان بر رهبری طالبان فشار آورد یا آنان را برای متوقف کردن اقدامات خشونت بار خود متقاعد کنند، کمک زیادی به برقراری صلح و آرامش در افغانستان خواهد کرد. اما ظاهرا پاکستان نیز چنین دستوری از سوی کاخ سفید ندارد.

چرا که اکنون به همت حمایت های پاکستان و آل سعود، شبه نظامیان مسلح، قدرت اصلی افغانستان به شمار می روند و در سایه این ناامنی ایجاد شده، آمریکا می تواند نیروهایش را برای ده سال آینده در افغانستان نگه دارد و سپس یک برنامه جدید برای نگه داشتن آنها برای ده سال بعدی، و این روند شاید برای چندین نسل همین طور ادامه یابد.

از طرف دیگر جنگ افغانستان قرار بود یک سری جنگ در منطقه غرب آسیا آغاز کند. آمریکا آن جنگها را شروع کرد و جنگهای زیاد دیگری قرار است به وقوع بپیوندد چرا که جنگ یک کار پرمنفعت برای آمریکا است و می تواند از این طریق صنایع نظامی خود را توسعه دهد.

زمانی که آمریکا مشغول انجام جنگ در اطراف دنیا باشد صنایع نظامی این کشور رونق می گیرد. زمانیکه ماشینهای جنگی آمریکا مشغول کشتار مردم یک کشور هستند، عده خاصی در آمریکا ثروتمندتر می شوند. پس هر کس که سعی کند به جنگهای آمریکا خاتمه دهد به سرنوشت رییس جمهور سابق این کشور جان اف کندی مبتلا خواهد شد.

کندی خواهان پایان یافتن جنگ ویتنام بود، اما یک گلوله جادویی آمد و به زندگیش پایان داد. برادر کندی، سناتور رابرت کندی، علیه جنگ صحبت کرد و ترور شد. فعال حقوق بشر آمریکایی مارتین لوتر کینگ یک جنبش صلح به راه انداخت و مخالف جنگ ویتنام بود و کشته شد.

رییس جمهور فعلی آمریکا باراک اوباما همه اینها را می داند. او می داند که نمی تواند به جنگهای آمریکا پایان دهد. او تلاش خواهد کرد تا ماشین جنگی آمریکا را کند نماید، اما نمی تواند به طور کامل جنگهای آمریکا را خاتمه دهد. اگر او تلاش کند به این جنگها خاتمه دهد به سرنوشت کندی دچار خواهد شد. زیرا قدرت در دستان رییس جمهور آمریکا نیست، بلکه این رژیم صهیونیستی است که از ثروت یهودیان کنترل کاخ سفید را در دست دارد.

و تا حس نژاد برتری در بین یهودیان وجود دارد و تا زمانیکه این رژیم غاصب به فکر گسترش منافع خود در منطقه و محکم کردن جا پای خود در کشورهای خاورمیانه است، هیچ امیدی برای پایان جنگ های قومی و مذهبی وجود ندارد، مگر اینکه معجزه ای صورت گیرد و امیران عرب از زیر سلطه غرب خارج شده و همه مسلمانان یک صدا با یکدیگر متحد شوند که در آن صورت هیچ کس را یارای مقابله با قدرت اسلام واقعی نخواهد بود.

اکنون هم اگر سخن از حضور داعش در کشور ما هر روز بیشتر از پیش می شود، بخاطر این است اسراییل نمی خواهد این منطقه ی حساس به لحاظ استراتژیک امن باشد تا اولا بازار فروش سلاح خود را از دست بدهد و ثانیا مسلمانان به فکر مقابله با این رژیم جعلی بیفتند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اهـــــــــــــــــداف اعــمـــآل وپلان های اســـــرائــیــل و نا پاکــــــسـتــــان یکـــــــــی اســت ایـــن هـــا برادران دوقـــلــوی نا مــشـــروع انــــــد اینهارا خداوند بـــرای یاری دادن به شیطان وشـــــرارت انداختن درجــــهــآن آفـــریده !
( ر )

>>>   سلام:
خدایا کشور ما را از دست گروه قصاب شارون نجات ده وبه معامله گران انصاف بده لا اقل با یهودیان اسرائیل معامله نکند.
نصردره صوف

>>>   دولت افغانستان باید هر چه زودتر در مقابل این پروزه داعش سازی که از طرف امریکا اروپا و اسرایل حمایت میشود اماده گی بگیرد . داعش یک پروزه بسیار خطرناک است که از حمایت کامل غربیها بر خوردار است . این پروزه برای اشغال و نابودی کشورهای اسلامی است .

>>>   گروه تروریستی داعش متشکل از قوای مسلح امریکاییها انگلیسیها فرانسویها اسرایل و بقیه کشورهای غربی است اما با لباسهای مختلف .

>>>   سخت دلتنگم برادر! حال دوران خوب نیست
عشق تبعیدی ست، حال و روز انسان خوب نیست
از سر رندان عاشق، شور مستی رفته است
ساقی و مِی نیست، حال مِی پرستان خوب نیست
فصل پاییز است و فصل برگریزان بهار
در غیاب بوی گل، حال گلستان خوب نیست
سخت آلوده ست در فصل زمین، آب و هوا
از تب آلودگی، محصول باران خوب نیست
صورِ اسرافیل جنگ است این که می‌آید به گوش
گشته حال و روز این دنیا پریشان، خوب نیست
عصر دَجّال است و مولانای بیدل، بی چراغ!
شبچراغ معرفت کو؟ حال عرفان خوب نیست
عصر دَجّال است و عصر خولی و ابن زیاد
حال و روز بوذر و مقداد و سلمان، خوب نیست
می‌تراشد بار دیگر بُت بشر، از زور و زر
بر خدای خویش انسان، کرده عصیان، خوب نیست
و اما بعد :
بـــــا تمام این مصائب، عاشقم بــــر زندگی
تا شقایق هست، نا شکری مسلمان! خوب نیست
صبح نزدیک است، شکی نیست، فردا روشن است
شِکوه از چرخ فلک، ای حضرت جان! خوب نیست
صبح نزدیک است و آن سردار می‌آید ز راه
گر نباشی از ظهور او غزلخوان، خوب نیست
عشق پیروز است، شکی نیست، پیروز است عشق
عشق پیروز است، وقتی حال شیطان خوب نیست

>>>   دولت اسرائیلی عراق و شام مخفف داعش همین است آمریکا بر سقوط شهرها بدست داعش کاملا نظارت دارد خریدار این نفت داعش کیست!؟ آیا از زیر زمین نفت میفروشد قطعا شرکت های تجاری و مافیای بزرگ غرب پشت این قضیه سر دارد اگر یک نفر فکر و عقل سالم داشته باشد نیک میداند این پیشروی ها ی داعش بدون حمایت غرب ناممکن است آمریکا یک نقشه کثیف برای مسلمانان کشیده که در همه جا خون مسلمان را بدست این تکفیری ها جاری کند و مجری این طرح ننگ آل سعود است بوکوحرام و داعش و النصره القاعده و طالبان همه یک نسخه از فتوای وهابیت بر انتحار و انفجار است..این وهابیت شیعه و سنی نمیشناسد خون مسلمان برایش کدام اهمیت ندارد!

>>>   روی سخن بنده با ارتش و نیروهای مسلح افغانستان است اخباری منتشر شده که نشان میدهد در مرز های ولایت فراه با ایران داعش تحرکاتی داشته است رهبر و مقامات مسیول سپاه ایران بارها هشدار داده اند هر گروه تروریستی که به ۴۰ کیلومتری مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک شود ایران برای حفظ امنیت مرزهای خود ، خ‌ود به خود وارد ماجرا خواهد شد همان طور که در عراق و سوریه ایران داعش کش شده است لطفا در حفظ امنیت مرزهای خود دقت کنید و شدیدا مواظبت نمایید هیچ ایرانی دوست ندارد کشتار مسلمانان کشور های همسایه برادر خود را ببیند و خود میدانید داعش امروز یک دولت اسرائیلی برای کشتار مسلمانان و بدنامی اسلام و هزاران جنایت دیگر است و همانطور نیز میدانید ایران امنیت افغانستان را امنیت خود میداند
ن.س.ق .ج.ا

>>>   محمد سالم الغبان وزیر داخله عراق در مصاحبه با راشاتودی با بیان اینکه "ایران کشور ما را نجات داد" گفت علی رغم ادعاهای کمک از سوی بسیاری از کشورها، ایران اولین کشور کمک‌کننده به عراق برای مقابله با داعش بود. وی افزود: ایران نخستین کشوری بود که در جنگ با داعش به کمک عراق آمد. حتی زمانی که اربیل با تهدید مواجه شد، نخستین مهماتی که به دست کردها رسید از طرف ایران بود. ما اظهارات زیادی از کشورهای مختلف در خصوص حمایت از عراق می شنویم اما در عمل ایران نخستین کشوری بود که به کمک عراق شتافت.

>>>   به نظر من جنگ داعش و طالبها در ولایت فراه یک اقذام نمایشی برای وارد کردن داعش در کشور یا داخل کردن طالبان در حکومت میباشد ایران نسبت به تحرکات مرزی این گروه های تروریستی در مرزهای افغانستان خود به شدت هشدار داده و قوماندهان وفرماندهان ایرانی گفته اند اگر به چهل کیلومتری مرز و حدود برسند ما خود به خود داخل در جنگ با آن ها میشویم همانطور که در عراق و سوریه و کردستان داخل شده اند.
عبدالله صلح جو

>>>   آقای غنی صاحب و دبل عبدالله بگذارید بعدا که داعش وارد کشور شد عزا بگیریم وقتی شهرها سقوط کند و مردم کشته شود دیگر چه فایده دارد ؟
نوش دارو بعد مرگ سهراب هیچ فایده ندارد،،از همین حال ارتش را آماده باش بدهید خطر مردم را تهدید میکند بگذارید مردم شب با آرامش بخوابند هر وقت ترس نداشته باشند که مانند حادثه جلال آباد یا بلخ تکرار شود ..
حقانی

>>>   خدا کند داعش نتواند در کشور شما نفوذ کند به عنوان یک ایرانی دوست ندارم شاهد کشتار هم زبانم باشم.امیدوارم روزی برسد که امنیت در افغانستان برقرار باشد.

>>>   بهتره بگویم تااین ...برتن ماست تااین حس قوم گرایی وقوم پرستی وافراط گرایی درذهن مان باشدوضع ماهمینست همیشه باید هوشیاربودتاابزاربرای دیگران نباشی

>>>   داعش یک پروژه امریکائی اسرائیلی و عربی و ترکی و چند منطوره است که مهمترین هدف ان تضعیف نفوذ ایران در منطقه و در کشورهائی مثل سوریه لبنان عراق و فلسطین میباشدو با ایجاد یک جنگ فرسایشی و قبیله ای قصد تضعیف حکومت و قوای نظامی ایران را دارند . انها میخواهند که ایران مستقیم وارد عمل شود و با این اقدام انرا تضعبف کنند ک البته حکومت ایران هم این را بخوبی میداند. مردم ایران اعم از همه اقوام با هم متحدو پشتیبان حکومت شان هستند و خواهند بود و هرگز نخواهند گذاشت یک مشت چاقو کش و لات که هیچ رنگی از انسانیت ندارند کوجگترین اقدامی علیه مرزهای ان انجام دهند .ایرانی ها خوب میدانند که براستی امروزه تمام سعی استکبار براندازی حکومت ایران است .شبکه های ماهواره ای با نام های گوناگون راه اندازی کرده تحریم ، قاچاق مواد مخدر برای اعتیاد جوانهای این کشور و هر کاری که از دستشان بر بیاید کوتاهی نمیکنند .ایرانی ها میدانند که اگر این حکومت ضعیف شود انها تمام داشته هایشان را میگرند و با ایجاد جنگ های بلند مدت دیگر هرگز اجازه به وجود امدن ان را نخواهند داد. ایرانی ها پشت ارنانهای امام و رهبر هستند هشت سال در یک جنگ تمام عیار شهید دادند بهترین جوانهایشان را در راه ابادانی و رفاه مردمانشان در ان زمان از دست دادند .هرگز اجازه نخواهند داد که ب اسم حقوق بشر و عدم رفاه در بین ایرانیان و وعده های دروغین با علیه حکومت خود اقدام کنند

>>>   همه این بدبختی ها زا از نبود دولت واحد اسلامی (خلافت) است.mکه ضرورتش را امت درک کرده است وداعش بدنامش میسازد
سعید

>>>   پلان دارند پنج ولسوالی اسماعیله را مثل اسرایل پیگاه دراینده بسازند وازتنه افغانستان بیرون کند
محمد خان حیران ازتخار

>>>   وقتی دولت ما دست به دامان پاکستان برای محار طالبان می شود باید هم این انتظار را داشت که طالبان هر کاری میتواند انجام دهد.حکومت افغانستان خودش باید به مبارزه با طالبان و دیگر گروه های حراس افکن باشد نه اینکه از دیگران که هیچ میلی به برقراری صلح در افغانستان ندارند کمک بخواهد.اسرئیل هم به خاط منابع معدنی افغانستان به داعش کمک می کند.دولت باید اقتدار خود را نشان دهد و از افراد دلسوز در مقام های دولتی استفاده کند.حکومت اگر اندکی خود کامگی داشته باشد بد نیست و کسانی را که فقط برای برهم زدن امنیت کشور دخالت می کنند به سرسخت ترین وجه ممکن باید مجازات کند .امروزه به نام دموکراسی هر کسی چه خارجی چه داخلی در افغانستان دخالت می کنند.افغانستان باید دستگاه اطلاعاتی قدرتمندی داشته باشد که هر دشمنی را در نطفه شناسایی کند .کنترل مرزهای کشور نکته دیگری است که باید به آن توجه دقیق شود.برای این کار حکومت باید از سیاست قومی و طایفه ای خارج شود که این خود دلیلی بر فساد زیاد در افغانستان است. با اتکا به جوانان غیرتمند افغان کشو ما به زودی زود آباد و آزاد خواهد شد انشاءالله.
علی حسینی /دایکندی

>>>   تنها امروز نیست که کشور غرب ، عربها درکظور دست درازی دارد ازمدتها قبل مداخلات شان جریان داشته وهمیشه مردم مارا توسط عمال ومزدوران خود به خاک وخون کشانیده اند ازشکست جنا سوم افغان وانگلیس نتیجه گیری کردند که بالای این مردم ازادمنش مستقیم حکومت کرده نمبتواند ومستقیما به اهداف خود دراین سرزمین موفق نمیشوند وازهمان تاریخ ببعد به فکر د سیسه ومزدروساختن بعضی اشخاص وطن فروش برامدند تااینکه امروز گروه های را بنام داعش القاعده ،طالب ....... بوجود اورده اند وهرلحظه وهرثانیه مردم بیگناه مارا به شهادت میرسانند
ساحل ازکابل

>>>   اول طالبان حالا هم داعش يك روز خوش هم نداشتيم...
ساميا از كابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است