وزیر خارجه استعفا می دهد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۴/۳/۵ کد خبر: 95721 منبع: پرینت

یک منبع از وزارت خارجه به خبرنگار افتخاری ما گفت که فضای کاری در وزارت خارجه برای صلاح الدین ربانی تنگ شده و وی دیگر قادر به ادامه کار نیست.

در همین حال یک منبع دیگر نیز از افراد نزدیک به ریاست اجرایی این موضوع را تایید کرده می گوید؛ حکمت کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه به حدی فضای کار بالای صلاح الدین ربانی را تنگ و محدود کرده که او حاضر به استعفا از وزارت خارجه شده است.

هرچند صلاح الدین ربانی از اقتدار کامل در امور اجرایی برخوردار نیست و در موارد متعدد سکوت را بر اعتراض ترجیح داده است، اما اینبار چند تن در وزارتخارجه با اجرای نقشه های از پیش تعیین شده تیم رییس جمهور، تلاش دارند وزارت خارجه و تمامی نمایندگی های داخل و خارج آن را از افراد و شخصیت های خارج از تیم رییس جمهور خالی نمایند و بجای آنان اشخاص وابسته به ریاست جمهوری را جایگزین کنند.

در این میان صالح الدین ربانی هیچکاره است و کسی بحرف اش نمی کند.
وی نه در تعیین و ترتیب افراد نقش دارد و نه در سیاستگذاری کلی نظام. این مساله او و همراهان اش را آزاد می دهد و فعلا در پی راه چاره است.

آخرین گزارش حکایت دارد که وی تهدید کرده است که اگر اختیارات وزارتخارجه به وی تفویض نگردد، از این وزارتخانه استعفا خواهد داد. زیرا تمامی پست ها در این وزارتخانه از جانب ریاست جمهوری با هماهنگی حکمت کرزی معاون سیاسی وزارت خارجه تعیین می شود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   صلاح الدین جان اگر عقل میداشت پست وزارت خارجه قبول نمیکرد زیرا این پست ادم مبتکر ومنظبط میخواهد ... ونیز باید میدانست که سلطان محمود پادشاه نیست . اشرف غنی پاچاست به... جای ندار.د.
م.ا.کابل

>>>   کاملا درست می گویید، اصلا وزیر امور خارجه در سیاست و اداره و مدیریت تجربه ندارد. شخص صلاح الدین نیز کدام فرشته نبود که کاستی ها و مشکلات وزارت خارجه را حل بسازد. وی نیز اشخاص بی تجربه و افراد مربوط حزبش را جابجا کرده است. دانشیار که اصلا دانش ندارد و یک تن دیگر ایرانی که هنوز نیز تخلص وی صفوی می باشد، به صفت معاون رئیس دفتر تعیین کرده است. یک درجن هم بچه های خاله و امه و خیش و خیشاوند را هماری خود به وزارت آورده اند. کدام شخص و رهبر و یا مدیر خوب نیست. فقط صبح بیا و شام پس برو.
یما جمشیدی از محاسبه وزارت خارجه

>>>   اگراین خبرحقیقت داشته باشد مردم افغانستان استقبال می کنند چون چهره تک روی های اشرف غنی ظاهر خواهد وهمه خواهند فهمید که اشرف غنی درفکرحاکم کردن قوم پشتون است وازسوی دیگر واگذاری افغانستان به پاکستان
حمید

>>>   انحصارگرایی و اقدامات فاشیستی غنی به اوج خود رسیده است...و باید زود یا دیر از بین برود.
اکبری

>>>   این خبردرست نیست بدون موافقه وامضای وزیرخارجه معاون پاویین هیچ کاری کرده نمیتواندبیخی بیغم باشید.
ع خ کندز

>>>   همه وزارت خانه به همین مرض و گذاشته فردی از طرف اشرف غنی در عرض وزیران گرفتار شده و از آن رنج می برند.

>>>   حرف معلوم دار است حکومت کلی از پشتون ها است میخواهد همین یک تاجک بیچاره را هم از صحنه دور کند قبلا جای هزاره نبود الی جای تاجک هم محوه میکند از دست بی انتفاقی ما وشما نوش جان پشتون ها در طول تاریخ افغانستان پاچاهی میکند .

>>>   بنظربنده حقیروفقیر تمام افراد واشخاصیکه مورد حمایت تیم اقای عبدالله هستند درهرجافضای کاری برایشان تنگ هستند وآخرهمه شان بشمول پست ریاست اجرایی استعفاخواهندداد.
ع

>>>   سخن اینجاست که صلاح الدین خان ربانی یک انگریز است و نمیتواند وزیر خارجۀ افغانستان باشد ...

>>>   خود خواهی وجاطلبی ها ی بی حد وارزش ندادن به دیگران باعث هم پاشی حکومت وحدت ملی خواهد شد بجای حکومت تنظیمی حکومت گروپی ساخته شده وهرروز کشمکش بر سر تعین افراد واشخاص در پست های دوتی بین ریس جمهور وریس اجرایی جریان دارد .

>>>   اګر این خبر حقیقت داشته باشد یک خبر خوبی است مردم افغانستان ازاین اقدام نیک رئیس جمهور ومعاون سیاسی وزارت خارجه حمایت میکنند
کارمند برحال وزارت خارجه کشور

>>>   غنی غلام آی اس آی و سی آی ای است و افغانستان را نابود کرد و به پاکستان فروخت

>>>   برادر عزيز
اقاي رباني در اين پست خبراتي مثل ديگران نيامده است ، او با بدرت مردمي خلاف توقع عبدالله در اين پست مقرر شده و با ريس جمهور مشكلي ندارد
فايق

>>>   ای ... از اول فکر میکردی اگر حاضر نمیشدی این حکومت فایشستی تشکیل نمیشد

>>>   مشکل افغانستان همین است که کار به اهل کار آن سپرده نمی شود.در حالیکه صدها نفر حقوق دان بین الدول ما داریم چون که بچه ای فلانی یا از استاد ربانی نیستند حق وزارت را ندارند.

>>>   دورغ ها شاخ دار بس كنن اين حكومت نصف است

>>>   سلام به خواننده!
صلاح الدین خان نو با این قوم همکار شده، واه بجان کارمندان که با کاکای آقای حکمت کرزی "عزیز الله کرزی " ... در نمایندگی های خارجی کار کردند، سر فلم است اگر استعفا ندهد تکلیف عصبی پیدا میکند، من خو برایش توصیه میکنم که اگر صحت و عزت ات را میخواهی همین فردا استعفا کو چون تو فرزند یک شخصیت عالم و بزرگ این کشور استی. تمام مشوره ها برای آقای حکمت کرزی ...داده می شود.
بااحترام مامور بی واسطه از ارشیف

>>>   با استعفا ربانی اقای اشرف غنی یک قدم دیگر به اهدافش نایل می اید. هذف ... در اولویت کاری اشرف غنی کنجانیده شده. مقاومت بی فایده است.

>>>   نظر دهندۀ اولی!
نام سلطان محمود غزنوی را چنان بردی که وی یک سلطان بیکاره بود!؟؟؟ نمیدانم چرا؟ بیاد داشته باشی که با داشتن یک موتر تریلر سند تحصیلی داشته باشی ولی منطق نداشته باشی حکومت کرده نمیتوانی. اگر منطق داشتی این اسناد تحصیلی در کار نیست! سلطان محمود سلطان عادل و با منطق بود! ولی شخص متفکر دوم دنیا به اندازۀ یک معلم دانش ندارد...

>>>   این خبر اعتبار ندارد ، صلاح الدین ربانی رهبری کامل وزارت امور خارجه را دارد.
ع م وزارت خارجه کابل - افغانستان

>>>   بسیار جالب است.... میخواهم یاد اوری کنم که وزارت خارجه جای است که تمام کار کنان ان ارتباط فامیلی با دولتی های بلند رتبه وکلای پارلمان قوماندان های جهادی دارندکه تماما به زور واسطه ان چوکی ها را اشغال کرده اند. مهمتر از ان روزی که از پیاده دفتر تا وزیر در این وزارت از یک قوم بود چرا اب به اب نجنبید و کسی صدای خود را بالا نکرد؟

>>>   شخصیت ربانی بالاتر ازین وزارت است
زمری

>>>   مشكل اقاي رباني با عبدالله است نه با اشرف غني
كابلي

>>>   چقدر مامورين وزارت خارجه بيكار و گپ رو شده اند ، شرم است ، خجالت بكشيد ، بيايد كه بجاي گپ مفت زدن وزارت خارجه را جور كنيد

>>>   گرچه من با حکومت داری کاری ندارم، با آنهم تحلیل من که کوتاه بیان می کنم حقیقت مسلم و بر آمده از مشاهده عملی است.حکومت فعلی از لحاظ سیاست کدری هیچ تفاوت باحکومت امین و ترکی ( خلقی ها) ندارد. در آن زمان چون اداره 100 در 100 بدست برادران پشتون بود دیگر جایی برای انتقاد با قی نمانده بود و همه از وحشت حکومت آنرا پذیرفته بودند به شمول خود حزبی ها. و جالب این بود که اگر استثنایی کدام تاجک، هزاره یا ازبک حزب شان در پست مهم استخدام می شد معاونش یک حزبی پشتون می بود که او همه کار را در صلاحیت نا محدود خود داشت.آکنون در این حکومت اسناد که در رسانه ها نشر شده در همه 23 پست بلند دفتر ریاست جمهوری صرف یک ازبک و یک هزاره مقرر شده متباقی همه برادران اند که اسنادتحصیلی را از پشاور و فیصل آباد و .... آورده اند و اکثرن مقیم کشور همسایه بزرگ جنوبی هستند. مثال بالا آغاز این سیاست انحصار طلبی است که همین مودل در همه ادارات در حال تطبیق است که متا سفانه عاقبت ناهنجار دارد.

>>>   دوستان عزیز!
ما باید منتظر همچین اصلاحات باشیم بسیاری از کارمندان وزرات خارجه بر اساس روابط مقرر شده چی بهتر که شایسته سالاری شروع شور و هر کسی که مستحق باشد و قابلیت همان پست داشته تعین بست شود بدون در نظر داشت کدام تعصب و یا ملیت گرایی باید ضوابط بر روابط ترجیح داده شود. فعلآ تمام سفارت خانه خارجی در دست یک حلقه محدود است و بس است که این 14 سال استفاده جویی کرده
غ ی ث

>>>   من خودم یک قسم خورده جمعیت هستم اگرواقیعت بگویم مدیریتش ضعیف است چرا که کسی مقامش را حفظ کرده نتواند بهتر است که استفا کند اگر این شخص میتوانست درقدم اول تحصیل کرده های جمعیت را درطول زندهگی جمع میکرد وتابیعت خارج رانمی کرد
محمدخان حیران ازتخار

>>>   البته الحق نگذریم تاچند سال پیش تمام سفیرهای بی سواد ازپنجشیر بود تعادل حفظ نشده بود حالا هم آقای ربانی میخواهد یک چند نفر بی سوا د باقی مانده ی رامنسوب کند خوب آقای غنی هم نمی گذارداول اینکه برای گزینش نیروی جدید وقدیم آزمون باید برگذارشود تا کس که واقعا لیاقت دارد وارد ارگانها ی دولتی شود که وزیرصاحبآن هم ناراحت نشود تاابروی کشورو ملت ازاین بیشتر حداقل نرود سیاست مدارهای ما مثل... شده هرکه ساز خودش را میزندماملت هم گول اینها می خوریم موقع رای گرفتن میگوید برای خدمت شما مردم آمده ایم حالا بخاطر ملت کشور را این قدر به چالش نکشانیدبعضی رئیس محترم ها همیشه حال اعتراض دارد کلا کشور بهم ریخته مردم سردرگم هست بهتراست ازاین حال اعتراض دست بردارید
(صادقی)

>>>   من ازنزدیک باآقای ربانی وحکمت کرزی هردوکارکرده ام، آقای ربانی یک عمردرسطوح کلان سیاست های ملی دخیل بوده، وی یکی ازطرف های اصلی قضایای انتخاباتی وسیاسی درافغانستان است، ظرفیت های آقای ربانی برای رهبری وزارت امورخارجه بسنده است، وظیفه وزیرامورخارجه سیاست گذاری ها واجرای سیاست های کلان ملی است، کارهای ریزوخورد به معینان وزارت سپرده شده است، آقای غنی هم میداند که صلاح الدین ربانی کسی نیست که به سهولت بتواند وی راپشت سربگذارد، درکنارآن آقای حکمت کرزی هنوزتفکیک مکتوب ره بلدنیست، چی رسد به رهبری وزارت امورخارجه، کرزی بجزازصحبت کردن غیرمسلکی وحرفوی به زبان انگلیسی دیگرهیچ چیزرابلدنیست، شرم است که یک رهبرسیاسی بایک شارلاتان بی سواد مقایسه شود، این موضوع را خود رئیس جمهور هم میداند.
ع.ب. ازوزارت خارجه

>>>   نقض کارصلاح الدین ربانی دراین است که ازظرفیت های وزارت امورخارجه استفاده درست نمیکند، درگام نخست باید تمام مامورین تنیل ونادان که دردوران مقبل وقبل ازآن درریاست دفتروزارت اموخارجه جابجاشده اند دربخشهای که توانایی کاری دارند توظیف شوند، باآغازاصلاحات ازریاست دفتر، این اصلاحات به تمام بخش ها تعمیم داده شود.
ا.س از ریاست آرشیف وزارت خارجه.

>>>   مرحوم استاد ربانی، بعد از سقوط کابل بدست طالبان، به صفحات شمال متواری شد و چوکی ریاست جمهوری را هم از ارگ کابل، با خود به مزار، بدخشان ، تخار و.... برد ... حالا صلاح الدین جان هم فرزند ارشد چنین مردی است. مطمین باشید، هیچگاه به میل خود ، استعفا نخواهد داد.

>>>   پشتون هـا كجا شد غيرت تان وطن فروختن يعني ناموس فروختن

>>>   با این کارمندان ماجراجویی وزارت امور خارجه چیز بورنموشه!
بریدمن وزارت داخله

>>>   تمام کشور توسط پنجشیری های پنچرمین محاصره شده اگر اینها دست شان از کار گرفته نشود وطن دارد میرود به یک زباله خانه
جنبش ضد پنجشیری

>>>   هرچه عاجل باید دست بکار شد و این توطءه علیه جناب وزیر صاحب را خاتمه بدهیم
جنبش ضد پنجشیری

>>>   صلاح الدین ربا نی این پست را خیرآت نگرفته که هرکس مداخله کند چون صلاح الدین ربانی پسر استاد برهان الدین ربانی است اوهم حق دارد که سرنوشت کشور را بسازد

>>>   جنابان سه ماه میشود که معاش کارمندان باالمقطع را حواله نکرده اند

>>>   او برادر لطفآ در باره سرنوشت کارمندان باالمقطع که لسانس و ماستر استند بی سرنوشت بیدون امتیاز کار میکنند نه حاضری دارند نه معاش مفت کل الذی کارمیکنند و مقام وزارت هم سکوت اختیار کرده اند

>>>   دروغ است وزیر خارجه از هر چیزی خود تیر است ولی از وزارت خود نی.

>>>   این روز ها اوازه های مقرری بلند است اما کجا است که مقرری افراد بی واسطه در وزارت یک شایعه بیش نیست همان باند های مافیایی که سال قبل هم بود باز هم دست به کار شده است اما خدا نکند وزیر صاحب اجازه بدهد تا روسا و معین های باندیست ذیدخل گردند در این مقرری ها ....

>>>   قوماندان حسین و عاشور محمد زردک ره سخن گوی خود تعین کرده باید جایش تنگ شود. تا بکی ...
بدخشانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است