من مرد تکرار نشدنی تاریخ افغانستان هستم!
به گفته ی دوستان کرزی وی قصد دارد از خود شخصیتی بسازد که هیچگاه در تاریخ افغانستان فراموش نشود و از آنجایی که برگ برنده ای در کارنامه ی کاری خود ندارد، مجبور است به اشکال مختلف و با اظهار نظرهای متفاوت از گذشته، همچنان خود را در سطح اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار دهد 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۰    ۱۳۹۴/۳/۳ کد خبر: 95496 منبع: پرینت

ظاهرا علاقمندی کرزی برای کسب شهرت و محبوبیت بیشتر و کنار نرفتن از راس قدرت در افغانستان روز به روز بیشتر می شود چرا که وی پس از اتمام دوران ریاست جمهوری اش بسیار فعالتر، سیاستمدارتر، عاقلتر و دلسوزتر به وطن شده است.

وی که در هشت ماه گذشته به هند، استرالیا، آلمان و چند کشور دیگر سفر کرده، این بار در سفری چهار روزه عازم پکن شد تا در برنامه ای اعلام نشده، به مقامات چینی به گفتگو بپردازد.

نظر حامد کرزی درباره پکن این است که طی این سالها چین در پروسه صلح افغانستان بدون سر و صدا همکاری قابل ملاحظه ای نموده، همچنان که در بازسازی افغانستان همکاری های خوبی داشته است. رییس جمهور پیشین هنوز هم به مساعد نمودن فرصت های سرمایه گذاری چین در کشور تاکید دارد و می گوید فراهم نمودن امنیت لازم برای سرمایه گذاران چین در افغانستان ضروری است چرا که این رابطه می تواند روابط دو جانبه در سطوح دیگر را نیز فراهم آورد.

درباره اینکه چرا کرزی پس از بازنشتگی اش هنوز اینقدر در سطح داخلی و بین المللی فعالیت دارد، باید گفت: واقعیت درباره شخصیت سیاسی حامد کرزی این است که طی سالهای پیش آمریکایی ها همیشه سعی کردند تا کرزی را اجیر خود معرفی کنند و وی را شخصی وابسته به غرب نشان دهند، هرچند خودش تلاش کرد تا با افزایش مراودات سیاسی کابل با کشورهای قدرتمند منطقه، این وابستگی را از بین ببرد، ولی در عمل این اتفاق نیفتاد.

چرا که آمریکایی ها طی سیزده سال گذشته طوری رفتار کردند که هیچ یک از کشورهای منطقه نتوانند جای پای محکمی را در عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در افغانستان باز کنند. زیرا می دانستند کشورهایی چون هند، چین و ایران توان آوردن صلح و ثبات در افغانستان را دارند. لذا با ایجاد رقابتهای کاذب و زد و بندهای سیاسی، تمام تلاش خود را به کار بردند تا همکاری متقابل همسایگان با دولت کرزی میسر نشود.

بسیاری از آگاهان مسایل سیاسی معتقدند که اگر افغانستان و کشورهای منطقه متحد می شدند، نیازی به حضور کشورهای خارجی در افغانستان نبود زیرا این اتحاد، ما را بی نیاز از کمک‌های غرب می‌کند. ولی آمریکاییها رذل تر از آن بوده و هستند که بگذارند چنین اتحادی محقق شود تا تمام اهداف و برنامه های ده سال آینده آنها از بین برود.

هرچند که حامد کرزی به خوبی می دانست که این مقامهای کاخ سفید بودند که وی را در سال 2001 به قدرت رساندند و تا سال 2014 در قدرت نگه داشتند، و از آنجایی که حرمت حق آب و نمک واجب است، وی نخواست افغانستان شاهد جایگزینی همسایگان به جای آمریکا باشد.

لذا تمامی سیاستهای حامد کرزی در سیزده سال حکومتش نشان می دهد که اینگونه سخن گفتن وی پس از اتمام دوران ریاست جمهوری اش، توبه کردن از اعمال گذشته نیست و باز هم به دستور کاخ سفید مجبور به این سیاه بازی و تظاهر کردن است. حتی اگر توبه هم باشد، دیگر دردی از دردهای کشور را دوا نمی کند.

متاسفانه در سیزده سال گذشته به لطف اشتباهات سیاسی کرزی، افغانستان به گونه ای پیش رفته که چاره ای ندارد جز اطاعت بی چون چرا از غرب. نه استقلالی، نه پیشرفتی، نه بازسازی قابل قبولی، نه حکومت مقتدری، نه امنیت و ثباتی، نه اقتصادی مناسبی و نه هیچ چیز دیگری.

اکنون هم که وی بیشتر به فکر بزرگتر کردن خودش است تا منافع افغانستان. به گفته ی دوستان کرزی وی قصد دارد از خود شخصیتی بسازد که هیچگاه در تاریخ افغانستان فراموش نشود و از آنجایی که برگ برنده ای در کارنامه ی کاری خود ندارد، مجبور است به اشکال مختلف و با اظهار نظرهای متفاوت از گذشته، همچنان خود را در سطح اخبار رسانه های داخلی و خارجی قرار دهد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی بایدمحاکمه شود.
ع

>>>   کرزی صاحب به لحاظ خداوند ما را آرام بگذار. بس است هر چه توانستی کردی. همین بد بختی ها و نا رسایی های که تو خود میبینی نتیجه پلان گذاری خودت است. که قصدآ بخاظر دو باره آمدنت کردی. بس است بس است.

>>>   چرانی ؟؟؟؟؟کرزی گفت که اومرد تکرار نشدنی افغانستان است تکرارنشدنی ولی از طرف اخر ... من بدون مبالغه وباسندیکه درذدست دارم منویسم افغانستان اگر ازطرف زعمای چبارظالم عقب نگداشته شده بود ولی نیک نام وبا افتخار بود که اکنوند بدنامترین رسوا ترین وکثیفترین نام بدرا توسطکرزی نصیب شده است که هشتاد فیصد تریاک ومشتقات تریاکرا افغانستان تولید میکند ازخیانت مستفیم کرزی ..کاسهئی گدای بدست کرزی با گردن پت بدنیا میگوید کمک کمک کنید که ضرورت اعمار کشور است وبا اسناد کاملا جهلی که بدنیا نشان میدهد زمانیکه سیل پول بگشورسرازیر میشود دراخیرسال تمام وزارتخانها ازبیست تا سی فیصد مصرف خود را نشانمیدهد انهم نصفش درجیب وزرا واراکین دولتی میریزد وپول باقی دوباره بدونرها واپس مسترد میشود دنیا بخیرت مینگرد که این چگونه هیولای است که ازما گدای میکند وزکمانیکه پول دراختیارشان قرارمیدیهم مصرف نمیکنند درجالیکه اگرازین پولها بندهای برق ابی امودریا سائر منابع ابی کشوراستفاده میشد اکنون برق افغانستانی بمردمش خود کفامیبود... اگرازین پولها بانکهیزراعتی طوراسان بدحاقین داده میشد و وسائیل تخنیکی زراعتی دردست رس دحاقین قرار میگرفت وطن ازمواداولیه خودکفابود ... انتخاب وزرای کرزی کسانیکه هرگز بزبانمادری خود خرفی زده نمیتواند وهیچ ثبوت تحصلی صنفدوازده نداشت وزیر داخله وو زیر خارجه میشود چگونه انتظار بهبود کشورتصورشود ازشدت طوفان رشوهستانی وحقتلفی ازقاضی تا ماکمور ودرهمه دفاتر کارشان کارشکنی خیانت ملی وفساد درحدنهای بوده است تا حدیکه مزدم مجبور بفیصله صحرایشدند وجتی دربعض ولایات کیسکهزن ودختر کمردم را عصپ کردن پرسان وباس خاست نبوده است ..کرزی تو... اسان تاریح کشورهستی دردرازنای تاریخ هرزعیمیکه ازقدرت بکنار رفته دیگررفته است ولی تو در ارگ بخود قصر بعد ازتقاعد ساتی بلاخره مردم مجبورشد تا بتو بقبولاند که بسیار اخمقانه کارکردی تا ازان باکماال درد دل صرف نظر نمودی توبمن خیانت کردی ومرا توسط رئیس دفترت داودزی ملعون فریب دادی ومن اسم ترا یرید قرن بیست ویک گزاشتم وتوخاون دودمان پیغنبر هستی وامید شفاعت پیغنبر را نیز داری ای ...ملعون
سید جعفر اوپیانی

>>>   سلام:
آقای کرزی مردی بود که تقلب را در انتخابات وفساد را به شعبات دولتی رایج ساخت وهرکس این سازماندهی را نمیتواند خودش شخصی غریبی بود که به شهر شیمله هندوستان دکان بسیار کوچکی داشت به نام کرزی کراکری که ظروف باب میفروخت وبه دانشگاه هیمچل پردیش گاه گاهی درس میرفت واما امروز سرمایه دار وپول دار هستند.
نصردره صوف

>>>   جناب کرزی صاحب!
چرکوردار بودی نظر به مغز متفکر دوم دنیا! اگر چی چندان شی نبودی باز هم از مغز متغرغر دنیا بهتر بودی! اگر به درد کشور و وطن و مردم نخوردی باز هم از ... بهتر بودی! خلص هیچ چیزی نبودی چرا که گفته اند که از آهن گو میماند! البته آهن زنگزده

>>>   به نام خدا
کرزی خان خداوند نابودت کند. تو فرصت سوز خائن در حق ملت و ممکت هستی. تو اولین مانع دموکراسی در کشور بودی و خدا کند تو آخرین مانع اجرای عدالت باشی. تو قوم گرا جنگ و جهالت گرا و مانع هر نوع پیشرفت کشور بودی. با احترام به حق و ملت
دمکوکراسی از بامیان

>>>   گفته اند که دزد در صحرا نمیگنجد . این گفته بحال کرزی کاملاء صدق میکند . جنایات نا اشنا به مردم افغانستان شامل قتل تجاوز غا رت .غصب . دزدی . رشوت . رهزنی . زور گویی . انواع مظالیم. خود فروشی . ناموس فروشی فحشا. ادم ربایی ها . کودک دزدی ها .معافیت های مقامات . گروهبندی ها . قوم پرستی ها ............ که کرزی در افغانستان رواج داد هیچگاه از حافظه افغانستان خارج نمیشود هرگوشی که کلمه کرزی را میشنود همین جنایات راهمراه دارد .کرزی بخود به فامیل وقوم خود روی نمانده است انانیکه امروز اورا استعمال میکنند صرف برای بقای خود انجام میدهند . کرزی حالا درمرز وبوم افغانستان جای ندارد. ... کرزی هرگز خواب ارام نخواهد داشت درست است که چنین شخصیت منفور درافغانستان تکرار نخواهد شد..
م.ا.کابل

>>>   البته باید واضح گردد که مقصد کرزی صاحب از نگاه فساد است یعنی درتاریخ افغانستان درهیچ حکومتی اینقدر فساد وغصب صورت نگرفته است
( ر )

>>>   حمیدکرزی شخصی هست که ۴۰ میلیون نفوذ افغانستان را از خاب غفلت بیدار واز تاریکی بسویی روشنائی سوق داده اند بنظرمن کرزی
شخصی تکرار ناشودنی برای افغانستان است وی کارهای ناممکن را ممکن کرد وی افغانستان را خانه همه افغان ها کرد و ی شیران جنگل را به باغی وهش آوردن و آنها را بدادن گوشت نرم ولذیذ و فرآهم کردن سایه برای آنان وآشنا کردن آنان به آسایش خوشگذراني لذت از زندگی و تفریحات بیرون از کشور چاق شودن آنان مبتلا شدن به بیماری های گوناگون از جمله فشار خون دیابت تنگ نفث افزایش وزن خاب آلودگی مبتلا شدن و کردن در حالی حازر این ها فقط رول یک لشکر سیاه یی و مشوره گر جمعی و ریایی به منافع ملی کشور چیزی دیگر نمیتوان باشد و کاردیگری از دست شان بر نمیاد و نخواهد آمد از لحاظ اعتبار ومحبوبت و سابقه خوب کرزی هرف اول را در افغانستان میزند افغانستان به برکت آقای کرزیو آقای اشرفغنی آینده روشن در پیش خواهد داشت انشاالله
جوزجانی

>>>   واقعا جناب کرزی شخصی است که در طول سیزده سال برای اشغالگران فعالیت های موثر را انجام داده که هیچگاه غرب آنرا فراموش نمیکند مگر متاسفانه مسلمانان با اعمار چند سرک وچند تعمیر ، وچاق نمودن یکتعداد محدود مافیا ونهادینه نمودن دیموکرسی که از هرنگاه مخالف با عقاید وفرهنگ مان میباشد فعلا برای مردم بهترین ها به حساب میاید، در حالیکه درطول سیزده سال بیشتر از هزار ها مسلمان را توسط نیروی های اشغالگر به شهادت رسانید، موضوع مهم اساسی اینکه نسل جدید که بوجود میاید یک نسل کاملا دیموکرات وتربیه شده به اساسات دیموکراسی مثال (ترکیه) .مگر جای تاسف است به آنعده مسلمانان سطی فکر که صرف با تامین امنیت چند سال کرزی که یگانه خواست امریکا بود امنیت نسبتا خوب بود وفعلا نا امنی ها خواست خود امریکا میباشد بخاطر تامین منافع شان ،ومردم استقبال گرم وشخصیت خوب این بنیان گذار دیموکراسی را درافغانستان استقبال میکند.
احمد

>>>   حامد کرزی طی سیزده سال گذشته از پول های کمک های بین المللی به افغانستان و پول های قاچاق مواد مخدره، در بانک ها و شرکت های بین المللی سرمایه گزاری کرده است و به خاطر کار های تجارت خود به این کشور ها سفر میکند.

>>>   راست است. کرزی یک شخص تکرار ناشدنی است. کسی استکه باوجود قهر و ناز کردن مجددی و فشار های داخلی و خارجی پیمان با امریکا نبست و نامش را در تاریخ ثبت کرد
بدخشانی

>>>   درد رنج وعذابی که می کشیم محصول صعف وناکاراایی مداری خاکیشا کرزی است کشوررابه سیستم معافیایی وبحران کشاند درین مدت بیشتر از چارده سال اگر کار موثر میداشت حال دارای سیستم منظم وبا ثبات می بودیم وضعیت چنین شراور نمی بود که هست یک عده افراد وابسته اش گاهی وزیر وکیل والی سناتور وقوماندان بود یکروز هم از یک مفام نپرسید از عملکردش اراکین خلاصه وضعیت را خیلی بد ووقت ملت را با ناکامی به هدر داد وحال به کمین رسیدن به قدرت دوباره چشم دوخته چور بانکها زمین اموال دارای عامه وغصب مناصب دولتی توسط افراد بی کاره وفاسد که بست مسولیت خدمت گداری میباشد مانند ملکیت شخصی استفاده نمودند همه جنایات نا بخشیده نی همین مداری فریب گر میباشد ......
صالح کابلی

>>>   کرزی چانس طلایی مردم افغانستان را به خاک یکسان ساخت.
جاودان

>>>   دربین دزدها گیربودی یکسره به دزدها توجه میکردی وبقیه ملت رافراموش کرده بودی

>>>   باید ازکرزی بااستنادسخن گفت:چه مدح وچه مذمت وبدگویی اولا اویک دولت سازی هرچندضعیف راباعث شدکه ساحه نفوذش تاچندکیلومتری ارگ بود امانقطه ضعف پررنگش ریشه دواندن ونهادینه شدن مافیاهای گسترده ومعامله گریهادردوران نسبتاطولانی 13ساله حکومتش شد خصوصادردوره دوم می توانست بازسازس زیر بنایی رادرکشورآغازکندنه اینکه 10سال کشوررابه عقب بیندازد ومتوقف کند.قاطعیت مقابله باغرب وخروج آنهارانخواست .طالبان رادرخفاوآشکارحمایت کردوعملاپلهای ساخته پشت سرش راویران ساخت
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   تمام حاکمان دوقرن اخیر افغانستان جزنوکری روسیه وآمریکاوغارت معادن باارزش کشوروبالاکشیدن کمک های کشورهای کمک کننده برای آبادی کشوروخدمت به مردم وزیربناهای اساسی چی کردند که دماغ خالی ازمغزشان اینقدربادکرده است کرزی به پرونده سیاه 12 ساله خود نظر کند وازغیرت نداشته اقفانی خود خجالت بکشد وبیشتر ازاین عربده نکشد.

>>>   براستی که دیگر هیچگاه امریکا چنین شخص بی اداره که حتی کفایت اداره یک ریاست را هم ندارد بحیث رئیس جمهور یک کشور تعیین نخواهد کرد

>>>   بلی اقای کرزی یک شخص تکرار ناشده یست وطن را برای مدت 50سال به عقرب برده اگر به واقیعت نظر اندازیم نه نام و نشان برای مردم کندهار بجا ماند و نه برای مردم افغا نستان. شب را روز کرد درغفلت چه مستی ها نمود بر حقیقت .جنایت است و خیانت اگر گفته نشود که اقای کرزی یک شخص تکرار ناشده است. دوستان ادب اجازه نمیدهد ورنه هرچیز به ادرس وی نوشته شود باز هم کم است.

>>>   کرزی بااین کارنامه فسادوثروت مردیست که تاابدنامش درتاریخ جاودانه است

>>>   سلام به همه هموطنان عزیز!
کرزی شخصیت خاین ملی افغانستان در تاریخ ثبت گردیده است. ذمینه سازی انتخابات قلابی دور اول الی چارم به نفع ای اس ای٫ و ام ای ...٬ ام۱۶ و سی ای اِی اخیرأ تقلب خجالت آور و شرم آور کرزی خبیث به نفع مزدور حلقه بگوش امریکا اشرف غنی ...مثل خودی کرزی شاه شجاع انگلیس و امریکا اینها هر دو از خود شخصیت نمبر اول خانین ملی افغانستان ساختند که ملت مان هیچگاهی جنایات برادران تروریست امریکایی و انگلیسی هر دو این وطن فروشان شیاد و بی وجدان را فراموش نخواهند کرد.

>>>   خودستایی پیشه شیطان بود!
(-_-)

>>>   جناب کرزای همچنان مرد تاریخ افغانستان بوده وهست .ازنظر فساد.قوم پرستی.بی عدالتی .بی بندوباری.ناامنی.هم کاری بادزدهافراهم کردن فروختن کشور به یک کشور کفرو.......

>>>   من از گفته های یم پشیمان نیستم بنظرمن شیران جنگل را نمیشود نزدیک شدآن هم بادست خالی مسلی کرزی چه برسد که آنها را دور یک آب خور آب داد

>>>   جناب کرزای تو مرد تاریخ افغانستان بو ده وهستی.البته ازاین نظر .فسادادری .همکاری باتروریستها.بی مسولیتی.نژاد پرستی .تقلب درانتخابات.و.... از هر کدام اینهاکه بکی مرداولی دردنیاه وشما دوستان کرزای را چراخد مت شان رانادیده میکرید.

>>>   بلی دوستان آقای کرزی روی چند ملحوظ مرد تکرار ناشدنی تاریخ ... است . 1- با چپن مردم افغانستان را فریب داد و غربی ها را بیدون قیدوشرط داخل افغانستان ساخت 2- درجه یک فسادی اداری و مافیای ملی و بین المللی را در کشور رشد داد و وزارتخانه ها را میراثی ساخت که نظیر ندارد 3- تمامآ مخالفین دولت آزاد شدند که دیگر مثبت را بار اوردند 4- معاونین آقای کرزی تمآمآ زمین ها را چور و چپاول کردندکه مثال آن شهرک حاجی نبی برادر خلیلی میباشد . 5- نیم قند هار را به نام شهرک عینو مینه به تصرف خود دارد 6- حتی میدان هوای کابل زیبا را نام خود ساخته است که بسیار شرم اور میباشد و چرا میدان هوای قندهار را به نام خود نکرد و آیا کابل تاریخی لیاقت نام میدان هوای بین المللی ندارد که دارد . 7- در بخش صلح ناکام و کاری را انجام نداده است و صرف از ساختن یک تعداد سرک ها چشم پوشی نمی کنیم که در اثر جنگ دوباره ویران شدند و کار های زیر بینای انجام نداده و صرف هوتل های شخص ساخته شده است و اکنون هم منتظیر ریاست شدند میباشد و مشوره های منفی نه صلح داده روان است . من شخص آقای کرزی سخت احترام دارم ناگزیر از واقعیت ها چشم پوشی نکنیم و ممکن مشاورین نابکارش مشوره نابکار داده باشند .
بینا

>>>   کرزی خانه ات خراب شود

>>>   واقعاً كه تكرار نشدنى استى... در حاليكه قبل از دوران خودت براى يك بيلفون كردن به پاكستان ميرفتند. ولى فعلاً هر كدام شان موبايل و انترنت در جيب خود دارند. براى سفر به خارج بايد به كراچى پاكستان ميرفتند در حاليكه از بركت ات امروز در يك روز 12 پرواز از كابل به دوبى است. خرابى ما افغانها در نداشتن انصاف ...و نمك ناشناسى است.
سيد تقى بشردوست از نيلى

>>>   کرزی از خود تعریف نکن واقعا ً شخص تکرار نشدنی استی در دزدی پول های بیت المال ، رها نمودن طالبات سرشناس از زندان های کشور وغیره خداوند خرابد کند که این وطن را خراب کردی .هرگاه پول های کمک شده برای افغانستان که در طول مدت حکومت شما به این وطن سرازیر شده بالای هر فرد این وطن تقسیم میشد برای هر فرد شاید یه لک دالر میرسید اما ان پول ها کجا شد برستی که مرد تکرار نشدنی در افغانستان هستی مانند شاه شجاع وغیره.
...از کابل

>>>   بلی آقای کرزی ریاست ده را خانه و کاشانه با قباله برای خود ساخته است و هر کس که ریس جمهور می شود باید که ساحه ریاست جمهوری بعداز ختم کارش چند بیسوه آن تقسیم گردد .
زره

>>>   چرا واقعیت را نمی گوئید راستی هم کار های که کرزی نمود دیگران تا صد سال هم نمیتوانستند خارجی هارا به کشور اوزرد وتمام داروندار ایسن کشور حتی استقلال مارا به انها فروختدشمنان خارجی ها را یکی بعد دیگری به شاهدت رسانید سه مرتبه بزرگترین تقلبات انتخباتی را انجام داد کابل بانک را سقوط داد ودر دور بعدی انتصبات وتقلبات هم امادگکی کامل دارد ازین چه به؟
سوزمه از سوزمه قلعه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است