سخنگوی دولت ایران نیز تایید کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۴    ۱۳۹۴/۳/۱ کد خبر: 95380 منبع: پرینت

من يك مقدار به گزارش خبرگزارى تسنيم بى باور بودم. اما حالا سخنگوى دولت ايران رسما گفته است كه دستور آيت الله خامنه اى اين است كه همه کودکان افغانستانی، چه آنها که دارای شرایط قانونی حضور در ایران هستند و چه آنها که مدارک قانونی حضور در ایران را ندارند باید در مدارس دولتی ثبت‌ نام شوند.

در طول چندين دهه حضور مهاجرين افغانستانى چنين رويكردى از سوى جمهورى اسلامى ايران در اين سطح بى سابقه بوده است.
من شخصا از بهبودى روابط با ايران خشنودم و اميدوارم كه اين روابط بيشتر عمق پيدا كند. بيرون از مرزهاى ملى ايران، هيچ مردمى به اندازه ما با ايرانى ها اشتراكات عميق فرهنگى ندارند.

بهبودى اوضاع مهاجرين افغانستانى مقيم ايران، ثمره ى خون همان فرزندان گمنام مردم ما است كه هزاران كيلومتر دورتر از خانه و وطن شان به خون مى غلطند و شهيد مى شوند و حيثيت و آبروى مردم بى پناه شان هستند.

جعفر عطایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اینکه در خون می غلطند خودشان برای بدست آوردن 600 دالر به آن دوزخ میروند چرا دروطن خود زندگی نمیکنند اگر نمیتوانند این هم تقصیرخود ماست یک فامیل که توانائی نگهداری وپرورش دوطفل را ندارد 12 طفل اولد میکند بعد آنهارا به پشاور وایران می فرستد سرنوشتش همین میشود

>>>   در هیچ کشور جهان تا کنون چنین قانونی وجود نداشته است که اولاد های مهاجرین و پناهندگان از تعلیم مکتب به دور بمانند.

>>>   کردستان و بلوچستان وآذربایجان وتاجیکستان هم اشتراکات فرهنگی ایران قدیم را دارند ولی به حد افغانستان یا خراسان قدیم هیچ کدام نیست این دستور رهبر ایران بسیار خوب است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است