غرب چرا به افغانستان آمده است؟
دست های بیرونی که پشت پرده وجود دارد یکی از شاخصه های نظام های استکباری در جهان است. اروپا و غرب امروز در اینجا برای چه آمده اند؟ پیمان امنیتی را برای چه امضا کرده اند؟ حالا چرا به آن عمل نمی کنند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۴/۲/۳۱ کد خبر: 95364 منبع: پرینت

همزمان با تشدید ناامنی ها گروگان گیری ها در افغانستان نیز افزایش یافته است. وضعیت امنیتی تا جایی شکننده شده است که مجلس نمایندگان طرح امنیتی تدوین می کند و نمایندگان مجلس رهبران حکومت را به بی پروایی در تامین امنیت متهم می کنند اما آیا امنیت شهروندان قربانی سیاست بازی های دولت مردان شده است؟

مولوی عبدالرحمان رحمانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: ناامنی ها در افغانستان روز بروز رو به افزایش است و حکومت عاجز از مهار آن است. ما شاهد حملات و انتحاری ها و دگرگونی های خطرناکی هستیم و پشت پرده این ناامنی ها هم دست های خارجی و داخلی بسیاری وجود دارد.

وی ادامه داد: دست های بیرونی که پشت پرده وجود دارد یکی از شاخصه های نظام های استکباری در جهان است. اروپا و غرب امروز در اینجا برای چه آمده اند؟ پیمان امنیتی را برای چه امضا کرده اند؟ حالا چرا به آن عمل نمی کنند؟ متاسفانه اگر کسی هم پیدا شود و به این سوال ها پاسخ دهد مجازات می شود. به طور مثال والی پکتیکا از صد جز یک جز از دست های پشت پرده را رو کرد و حالا خانه نشین شده است.

رحمانی معتقد است که حکومت متوجه دست های بیرونی در ناامنی ها می شود اما نمی تواند اعتراضی کند و می افزاید: نظام مجبور است که تن به این دهد که جغرافیای جنگ را تغییر دهد. تجهیز اردو، پولیس، امنیت و خوراک مامورینش همه از جیب دیگران تامین می شود. اگر یک روز ذره ای از فرمان آنها تخطی کند، معلوم نیست که چه پیش می آید، آنها اجازه چنین کاری نمی دهند. به همین ترتیب یکی از شاخصه های استعمار و استکبار همین است که نظام ها را زمین گیر می سازد تا آنکه آن را مجبور بسازد تا در ناامنی ها و به خاطر برآورده ساختن اهداف آنها کار کنند. همین کسانی که امروز در جبهه مقابل ما می جنگند خود افغانها هستند، روزانه برای آنها پانصد دالر معاش از طرف خارجی ها تعیین شده است.

این نماینده مجلس رییس جمهور را مقصر ناامنی ها می داند و می گوید: حالا از این سرباز و اردو روحیه گرفته شده است.آنها چگونه می توانند بجنگند و دفاع کنند در حالیکه چهل و هشت ساعت نان و آب برایش نمی رسد ولی به جبهه مقابل هلی کوپترها است که سرازیر می شود. ولی خاینینی که در راس حکومت قرار دارند برای آنکه روزانه دوازده میلیون دالر هارجی ها از دست نرود، هیچ سخنی و اعتراضی به این موضوع ها نمی کنند. خاین بزرگ در راس رییس جمهور و رییس اجرایی است.

وی ادامه داد: در قرآن آمده است که اگر کسی خیانت خیانتکار را پنهان کند از جمله خاینین محسوب می شود. من دلیل خود را برای این گفته دارم که رهبران حکومت در برابر خیانت هایی که می بینند هیچ کاری نمی کنند و سکوت کرده اند. ما بر سر رهبران فشار آوردیم که خاینین را، آنهایی که چه خارجی و چه داخلی کشور را می فروشند معرفی کنند اما آنها مصلحت گرایی کرده و این کار را نکردند. از لحاظ قانونی و شرعی کسی که خیانت مجرمین را پنهان می کند در جرم شریک است. من از روی اسناد و شواهد می گویم. اگر در این مساله تجدید نظر نشود، تعهد به ملت سپرده نشود و حکومت از این معامله خود دست برندارد، افغانستان را از جغرافیای جنگ و اهداف شومی را که امروز غربی ها دارند، نجات ندهند در گرداب جنگ غرق خواهیم شد.

متاسفانه حالا تلاش همه ما این است که این نظام دربه در و بیچاره ای که دستش به پیش ملت های دیگر است را حفظ کنیم. این خیانت است که رهبران و مسوولان رده بالای حکومت مصلحتا گرایی می کنند و جلو خیلی از کار ها را نمی گیرند. این به ضرر خودشان است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعاً وقعاً که مولوی عبدالرحمن (رحمانی) وکیل مردم ولایت باستانی بلخ شخصیت دلسوز به کشور و خادم مردم افغانستان است .
نصر دره صوف

>>>   او معلوی رحمانی حالا که دوره پارلمان تمام شده است حالا این گپ ها را میگویی برای خود کمپاین میکنی ...
احمد از مزارشریف

>>>   خیلی درست وبجا فرموده اید ، خداوند حفظ تان کند.
پروانه-کابل

>>>   این حرفهای مولوی صاحب درست است ...
فهیم

>>>   رحمانی صاحب شماکه دارای صلاحیت های عمده هستیدوباید ازصلاحیت قانونی خوددرنظارت برکابینه استفاده کنیدنه اینکه مصاحبه ضددولتی کنی ومقابل تطمیع آنان لبخندرضایت بزنی .دوستان وکلای پارلمان همگی پاک ومنتقد هستند ولی هیچ فیصله وقانون واستجواب نمی کنند.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   غرب چرا به افغانستان آمده من نمی دانم و کسانی که اوردنش و پارالمان کشور موقفش را تاید کرد و شما بهتر میدانید .
بینا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است