امضای تفاهمنامه با پاکستان خیانت به کشور
در این چند روزی که تفاهمنامه با پاکستان امضا شده، حتی یک نفر از دوستان نزدیک اشرف غنی آن را تایید نکرده است. همچنین حتی یک نفر در میز گردها و در رسانه ها نبوده که از این تفاهمنامه استقبال کرده باشد بلکه نسبت به آن نفرت نشان داده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۴    ۱۳۹۴/۲/۳۰ کد خبر: 95305 منبع: پرینت

هنوز خاطره تلخ تعدادی از افسران محصل افغانستان به پاکستان از ذهن مردم پاک نشده است که موضوع امضای تفاهمنامه استخباراتی میان امنیت ملی و آی اس آی پاکستان مطرح شده است. رییس امنیت ملی می گوید چنین تفاهمنامه ای در سال 2006 نیز با پاکستان موجو بوده اما موثریت خوبی نداشته است. با توجه به عدم موثریت چنین تفاهمنامه هایی با پاکستان چرا دوباره این کار تکرار می شود؟ آیا پاکستان اینبار با افغانستان صادق خواهد بود؟

احمدشاه رمضان عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بازنگاه» گفت: در این چند روزی که تفاهم نامه با پاکستان امضا شده ، حتی یک نفر از دوستان نزدیک اشرف غنی آن را تایید نکرده است. همچنین حتی یک نفر در میز گردها و در رسانه ها نبوده که از این تفاهم نامه استقبال کرده باشد بلکه نسبت به آن نفرت نشان داده اند. حتی شکریه بارکزی نماینده مجلس که نزدیک ترین دوست به رییس جمهور است آنها را حمایت نکرده است.

وی امضای تفاهم نامه با پاکستان را کاری نادرست دانسته و افزود: از روزی که تاریخ پاکستان ایجاد شد، چه در وقت مجاهدین، چه در وقت کمونیست ها، چه در هر زمان دیگر پاکستان روی خوشی به افغانستان نشان نداده و رهبری بسیاری از ناامنی ها در کشور ما را بر عهده داشته است. حالا ما چطور می توانیم به این کشور اعتماد کرده و چنین تفاهم نامه ای را بدون درنظر گرفتن تاریخ روابط خود با این کشور امضا و تطبیق کنیم. این خیانتی ملی است که اشرف غنی، حنیف اتمر و هر شخص دیگری که در این مورد صحبت کرده و آن را امضا کرده اند انجام داده اند. متاسفانه شنیده شده است که در این موضوع داکتر عبدالله را هیچ دخالتی نداده اند و حتی مشورت کوچکی هم از وی نگرفته اند. این کار برخلاف تمام شعارهایی که داده اند بوده است.

وی ادامه داد: حالا اشرف غنی در یک روز تمام استخبارات ما را به پاکستان فروخته است. مردم باید در مقابل این حکومت دروغ گو و فاسد بایستند. در مقابل ارگ تجمع کنند و آنها را از آنجا بیرون بکشند و بگویند که شما نامشروع هستید و نباید بیش از این با سرنوشت مردم افغانستان بازی کنید.

رمضان اشرف غنی را فردی خودرای دانسته و در مورد امضای تفاهم نامه با پاکستان عنوان کرد: این قرارداد را فقط سه نفر در افغانستان امضا کرده اند، عبدالله، اشرف غنی و اتمر. حتی با معاونان هم مشورتی انجام نشده است. از داکتر عبدالله تاسف می خوریم چرا وی که از ابتدای عمر خود در افغانستان بوده، از مجاهدین است، تمام ظلم های پاکستان را نسبت به افغانستان دیده است و حالا چنین تفاهم نامه ای را امضا می کند. از اشرف غنی که انتظاری نیست چرا که مشخصاً دست نشانده آمریکا است و در آنجا پرورش یافته است. پاکستان بارها حکومت ما را در دوران های مختلف غافل ساخته و کار خود را انجام می دهد. حالا هم با این تفاهم نامه رهبران افغانستان را فریب داده است.

وی در پایان گفت: اشرف غنی افغانستان را معامله کرده و از این جهت که آن را معامله کرده است رییس جمهور شده است. وی به رای مردم نیامده است. ملت افغانستان باید بیدار و منسجم شوند و حکومت دیگری بیاورند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غنی صاحب افغانستان را مجانی به نظامیان پاکستان داده است و مردم را اسیر طالب و داعش کرد. از افغانستان فغان ماند

>>>   شبكه ISI يك شبكه بسيار قوي بوده كه مردم پاكستان به او افتخار ميكند چون تمام شان وطن خود را دوست داند در اينجا چيگونه مفاد شان است ISI ميخواهد يگنه چيزي كه نميداند به هر قيمت كه ميشود بدست بيارد و آن هم عوامل استخبارتي افغانستان است كه ميخواهد آنها را از طريق اداره امنيت ملي شناساي كرده و از بين ببرد چرا اين فرزندان با ايمان و وطن دوست ما است كه با به خطر انداختن جان خود اطلاعات را براي رياست امنيت روان ميكند كه جان صدا نفر را نجات ميدهد ولي طرف ديگر كه اتمر يك جاسوس KGB حالا جاسوس ISI با پاكستان اين قرارداد را ميكند و بدبخت تر از هم بزرگان ما كه در فكر چور و چوكي استن به گفتي عوام تري تري سيل ديده ميروند كه روزانه 100 جوان اين ملك بخاك خون كشيده ميشود و پاكستان برايشان مصروفيت درست كرده كه تو چرا دري گپ ميزني و تو چرا پشتو. گپ ميزني و يا تو چرا هزاره هستي و تو چرا ازبك استي و يا پشتون و يا تاجك استي

>>>   اقاي رمضان اگر هرمليتي باشي برايم من يك نؤيد أزادي هستيد ،شما سمول يك چهره مبارز ايد من شما و همچحو برادران را كه مي شؤم احساس أزادي و خوشحالم مي نمايم
فايق

>>>   حنیف اتمر این کمونست دو اتشه که در حکومت دست نشانده شوروی سابق ریس سیاسی خاد شش بود در معامله گری شهرت خاض دارد با این امضای تفاهم نامه اطلاعاتی با پاکستان نشان دادکه از دشمنی با ملت دستبردار نیست بخاطر کب مقام وزراندوزی از هیچ کاری دریغ نمی کند تفاهمه نامه امنیتی با پاکستان از دید ملت ما جفای بزرگ به کشور ومردم است ودادن افغانستان به دست پاکستان است با اجرای این سند مردم ما از اشرف غنی وعبدالله روی گردان اند دیگر به انها احترام خاص ندارند .

>>>   سلام بر ملت بزرگ افغانستان.رهبران سياسي و نظامي و دانشمندان و علما وروشن فكران وكالة خواهران وبرادران افغاني خوب كوش تان را باز كنيد مه يك داكتر و جهان گرد افغاني هستم وبيسياري از كشور هاي جهان را تا حالا گشتم تا هنوز از پاكستانيها كرده مكار تر و فريبكار تر ودروغگوتررا نديدم بلخصوص استخبارات isiپاكستان كه مادر معنوي ترورزم در جهان است. ايا چگون ميشود تمام رازهاي دروني كشور محبوب ماافغانستان را در اختيار دشمن ديرين ملت ما قرار داد ؟؟ افغنستان كه هنوز در بلوغ سياسي نرسيده است. بنضر مه افغانستان دشمن ندارد و اگر دارد پاكستان است. اگر اقاي غني به بهانه جداي طلب مخواهد افغانستان را بر باد دهد. اگر مراد اقاي غني از جداي طلب تاجكها باشد اين دروغ محض است و اگر مراد از جداي طلب هزارها است انها مخلصتر از همه اقوام در افغانستان است اگر مراد اقاي غني ازبيكها است مه اين اتهمات را تماماً رد ميكنم .افغانستان در طول٢٧٠ سال هرچي بد بختي ديده است از دست ما پشتونها است و بس. ملت افغانستان اقاي غني در كشور تان دارد خيانت ميكند و نگزاريد كه اين ادم خود فروخته بيش از اين خيانت كند.
داكتر باز محمد خلجي پشاور

>>>   اففففف اف غنی ای بچه ارامی عبدالرحمان نواسه امریکا دوشمن اصلی ملت وخاک افغانستان صد فیصد از تولد تا مرگ پاکستان پرست ب....هستی .هر عمل تو ۲۰ سال کشور من را به عقب میزند....بسیار دل ما درد داره اما چه طور کنم در مقابل این ظالم کلانهای ایستاده گی نمیکنند.فکر کنیم این خنزیری که غنی نام دارد به هزارها درجه بد تراز روس و امریکا ست.پس در مقابل این خنزیر چه باید کرد ای بزرگهای افغانستان.....

>>>   یک قیام عمومی دربرابراین حکومت خاین لازم است

>>>   من صحبت های احمد شاه رمضان را دقیق شدم و صحبت های آقای دشتی را هم ....ما همیشه جنگ را تجربه کرده ایم و قت آنست که سیاستمداران ما روی میز هم خود را تجربه کنند و ما بدانیم که درسیاست هم استعداد داریم یانه . جوانان ما را نباید احساساتی تربیه کنیم و آنها را درموضع جنگ نگهداریم امروز دنیا دنیای تکنالوژی است باید کله های تانرا بکار اندازید و امتحان کنید که کله های ما مغز دارد و یا کیفیت تربوز دران باعث طفره روی های ما میشود که مبادار کله های ما کار نکند و پاکستان ما را مات کند . بلی یقینا که هیچ همسایه بما امتیاز نمیدهد و نباید بدهد ما باید امتیاز بدست آوریم و حق خود را بگیریم . بنأ گپ های رمضان صاحب از ترس سرچشمه میگیرد و گپ ها احساساتی هم برد ندارد و آقای دشتی واقعا استدلال منطقی داشت . گر به میدان آمدی میدانییم !!!!!!؟؟؟؟؟
با احترام امیرمحمد کابلی

>>>   زنده باد آقای احمدشاه رمضان حمایتت میکنیم.
نصر دره صوف

>>>   من بعنوان یک پشتون ریختن خون خودرا در. راه منافع ملی کشور افغانستان در هرگوشه از افغانستان افتخار خود میدانم وسخت مخالف نشان دادن تفنگ چه بر روی صفحه تلویزیون برای برتری جویی بردیگران و حفاظت از جان خود هستیم من واقعا دلم بحال آقای رمضان میسوزد باید عرض کنم که. ذردک های بزرگ هنوز در تیی جوال است باید گفت که نشان دادن تفنگ چه بر روی صفحه تلویزیون یا در مله عام کاری کسانی هستند که نه عتماد به نفس و توان خود ونه عتماد به مردم خود ونه عتماد به آینده دارند وذود احساساتی می شوند چنین افرادی نباید حتا در پست یک نگهبانی تعیین شود چه برسد به وکالت در ولسی جرگه
جوزجانی

>>>   محترم رمضان در مبارزات مقدس خویش فقط گام بردار, وخدا وملت باشما است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است