یوسف نورستانی از خانه ملت رانده شد
یوسف نورستانی از خانه ملت بیرون رانده شد تا رسما این کمیسیون اعتبار و صلاحیت خود را در حیطه مسایل انتخاباتی از دست بدهد؛ به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی از ثور سال جاری به زمان نامعلوم نیز مزید بر علت شد 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۴    ۱۳۹۴/۲/۲۹ کد خبر: 95246 منبع: پرینت

در توصیف عملکرد ضعیف و غیر قابل قبول کمیسیون نامستقل انتخابات و کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی، همین بس که نه رضایت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی جلب شد نه رضایت نهادهای مدنی و نه رضایت رای دهندگان در صف های طویل زیر باران.

احمد یوسف نورستانی و دار و دسته اش که با ندانم کاری های خود انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی را به بدترین شکل ممکن در 16 حمل و 24 جوزا 1393 برگزار کرده اند و از هرگونه اصلاحات در قوانین انتخابات ممانعت به عمل آورده اند؛ اینک...

اینک چنان منفور و مورد انتقاد عمومی واقع شده اند که حتی اعضای مجلس نمایندگان اجازه ی ورود رییس کمیسیون انتخابات به صحن علنی پارلمان را ندادند و زمانی برای استجواب وی در نظر نگرفتند.

به عبارت دیگر، یوسف نورستانی از خانه ملت بیرون رانده شد تا رسما این کمیسیون اعتبار و صلاحیت خود را در حیطه مسایل انتخاباتی از دست بدهد؛ به تعویق افتادن انتخابات پارلمانی از ثور سال جاری به زمان نامعلوم نیز مزید بر علت شد.

آنچه که از سخنان جسته و گریخته وی در استجواب پارلمان پس از کشمکش و ممانعت نمایندگان بدست می آید همان حرفهای کلیشه ای و همیشگی از عدم بودجه کافی و به تبع آن ناتوانی در برگزاری به موقع و مطلوب انتخابات پارلمانی است که دوره آن بسر رسیده است.

80 هزار دالر هزینه برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان درحالی از سوی رییس کمیسیون نامستقل انتخابات مطرح می شود که هزینه های زاید و گزاف خود عامل فساد و تبانی و زدوبندهای سیاسی برای تخطی و تخلف در روند رای دهی بشمار می آید.

وقوع رخدادهایی از این دست که چند دستگی پارلمان را بیش از پیش می نمایاند و موجب بی اعتباری کمیسیون های ذی ربط انتخاباتی می گردد؛ علاوه بر آنکه تشویش اذهان عمومی را بدنبال دارد خوراک خبری رسانه ها و عوامل خارجی برای دمیدن در بوق و کرنای ناتوانی ملی است؛ اما افغانستانی ها راهی جز جنجال و چاره ای جز جدل نمی دانند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نماینده های محترم پارلمان شما نماینده مردم درانجا هستید نگذارید وبه کسی اجازه ندهید که سرنوشت مردم افغانستان رابهم بزند .ونورستانی ...راازمنصب شان ردصلاحیت کنید این شخص منفور وخاین است.
نورالله

>>>   بی کفایتی ضعف مدیزیت این فرد تاریخ تیر شرم به تمام جامعه جهانی ومردم افغانیستان شد زیرا باور وعقیده مردم را به ارای شان واراده حاکمیت مردم توسط مردم را خیلی لطمه وصدمه تاریخی زد نمیدانم کشور های که حامی ان است از چه مدارک وتوانش در حمایت این شرم ولکه انتخابات ازان بشتیبانی میکنند اندکترین ومثریتش را در بست معاونیت اول وزارت دفاع اداره محیط زیست والی هرات وباالاخره بد نام ساختن تاریخی روند انتخابات اگر کسی داشت بفرماید بنویسید قابل مجکمه وجبران خساره های منابع واعتبار ضایع شده میباشد
صالح کابلی

>>>   یوسف نورستانی تیمش به مراتب از معنوی خوبتر و شفافتر کار کردند، این گروه خاص است که همه چیز که به نفع آن ها باشد قانونی و متبرک است ورنه قبول ندارند ،بس گلمرجان نه منی.
کابلی

>>>   کارخوب کردن نماینده گان مردم که اجازه ندادند به خاین ملی

>>>   نورستانی درراس هرم فسادکمیسیون بوده ومدیریت فسادراعهده داربود که بامستندات بسیاراثبات شد واکنون نمی شرمد.درواقع سیستم عدلی وقضایی فاسد است که فاسدان رامی گذاردکه سربلندبه هرجایی پاگذارد. البته وکلای مجلس هم چندان سچه وخالص نیستن چراکه فساددولت فعلی وعدم نظارت بردولت یاازجناح بازیهای وکلای تجاروخواننده است ویااینکه هیچ سوادحقوقی ندارند واختیارات مجلس رانمی دانندوکشوررادادره نمی توانندومردم ناآگاهانه آنهاراانتخاب نمودند.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   یوسف نورستانی یک زره غیرت ، همت واحساس داشته باشد باید استعفا کند
امل

>>>   به نظر من یوسف "نورستانی" و امثال او نباید در پارلمان برای استجواب عملکرد هایشان فرا خوانده شوند، بلکه باید فرا خوانده شوند تا بخاطر رفع و زدودن مشکلات انتخاباتی استعفا دهند، وقتی همچو اشخاص بخاطر تعلل وظیفوی، چالش ها، اختلاص و ....... به پارلمان فرا خوانده می شوند بدین معناست که آنهابه وظیفه خود ادامه بدهند ولی در قبال نکات فوق توجه جدی داشته باشند، که این کار نه تنها در رفع و محو مشکلات کمک کننده نیست بلکه باعث ناهنجاری های دیگر در وطن می گردد.
م. هـ. از شهر پلخمری

>>>   همین یوسف نورستانی را مسلمیار رییس غیرقانونی سنا و ابراهیمی رییس تحمیل شده بر ولسی جرگه به نمایندگی از «خانه ملت» یا «خانه ذلت» برگزیده بودند!!!! اینکه درین «گزینش» چقدر «نصیب» شان شد هیچ نبرسیذ!!! چون انها جزء «نصیب»!!! با کسی«سلام علیکی» هم نمیکنند!!! حقیقت این گپ را از یک دزدی بپرسید که در یک مقرری «پوره پنجاه هزار دالر» بیکی از اینها «نصیب» ساخت. والله اعلم بالصواب

>>>   مسووليت همه اين بد بختي هاي كه امروز در نتيجهء حكومت وحدت ملي دامنگير مردم ما گرديد همه وهمه بر ميگردد به ضعف، نا تواني وعدم كفايت ودرايت همين نورستاني. صاحب. جناب نورستاني لياقت وصلاحيت ادارهء يك مديريت را طور شايد وبايد نه دارد. نصب همچو اشخاص ضعيف وناتوان وفاقد اداره در رأس يك چنين پست حساس ومهم جفا در حق مردم است. زمانيكه امر خيل گوسفند هاي انتخابات را چاق مي كرد، نورستاني صاحب ...، از هيبت امرخيل صداي خود را نه مي كشيد. اگر آقاي غني صادق به ملت باشد وخودش متقلب نباشد، لحظهء در بر كناري اين جفا كار فرو گذاشت نه بايد كند.

>>>   یوسف نورستانی تیمش به مراتب از معنوی خوبتر و شفافتر
جفا كار

>>>   همين يوسف نورستانى چند وقت پيش والى هرات بود اين لياقت كورسى را نداشت در هرات حتا نمى توانست دورست صبحت كنند وخيانت هاى زيادى كرد به طول همين چند وقتيكه به هرات كه بود هميشه پلوچلو خود را ميزد و استراحت ميكرد ماه ها مريض بود يك آدم بى سواد را غنى اين پوست را به اين انتخاب كرده بسيار يك كار خوبى شد اين خبيث را بيرون كردند از مجلس ببينيم كه باز غنى چيكار به اين كرده ميتواند هميشه به تقلب داخل يك كورسى ميشود.

>>>   همه ماوشما داد از حق می زنیم وخود را پاک نفس می گویم اما وقتیکه سر قدرت برسیم اول قوم واقارب خودرا مقرر می کنیم وبعداً به آنها اجازه رشوت (چور ) را می دهیم ...(ج) بر کسانیکه قوم پرستی خویش پرستی رادامن میزند...د برکسانیکه مامورین قبلی یک اداره را تنقیص میکند ودر جای آنها اقارب خود را جابجا ساخته ومیگویند که ما اصلاحات آوردیم وخداوند بر این قسم اشخاص لعنت می فرستد چراکه اولاد های آن هم حق تحصیل دارد اگر شما آنهارا تنقیص نمایید اولاد های آنها از تحصیل باز مانده وخداوند برکسانیکه اقارب خود را ویا دوستان خود را در جای آنها مقرر می کند لعنت می فرستد

>>>   نورستانی خاهین درجه یک درسطح کشوراست خداوند جزاء این... را بده
سیداحمد ازوالایت غور

>>>   نورستانی یک دوزدبود درتاریخ بیسابقه دوزد که باهمه شوآهید مدارک گرفتارشد واعتراف هم کرد هماخجالت نشد استیعفا نکرد

>>>   نورستانی که خاهین است هما خاهین تر ازان اشرف غنی است که هنوز ازخاهین ملی حمایت میکند.
خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است