افغانستان از میزبانی رقابت های جام جهانی بازماند
نبود ورزشگاه استاندارد، نبود امنیت، نبود امکانات پذیرایی از ورزشکاران میهمان، از مسایلی است که میزبانی افغانستان را با مشکل روبرو کرده است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۴/۲/۱۸ کد خبر: 94456 منبع: پرینت

قرار بود میزبانی رقابت های جام جهانی 2018 میلادی به افغانستان داده شود اما فیفا اعلام کرد که افغانستان از میزبانی رقابت های جام جهانی 2018 محروم است.

با توجه به اینکه این نخستین حضور تیم فوتبال ملی کشور در جام جهانی است، این میزبانی می توانست موقعیت خوبی را برای رشد ورزش فوتبال و زمینه های گسترش آن در سطح کشور را فراهم کند اما به لطف نظامیان خارجی و مخالفان مسلح و نبود امنیت بازهم فرصتی دیگر را از افغانستان گرفت تا بازهم افغانستان در جهان سومی خود باقی بماند.

از دست دادن اینگونه فرصت ها تاسف برانگیز است اما گفته می شود به دلیل مشكلات امنيتی، فيفا اجازه نمی دهد تا مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال در افغانستان برگزار شود و بر همین اساس فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد که تمامی رقابت های افغانستان که با میزبانی این کشور در دوره مقدماتی جام جهانی برگزار می شود با میزبانی کشور ایران برگزار خواهد شد.

نبود ورزشگاه استاندارد، نبود امنیت، نبود امکانات پذیرایی از ورزشکاران میهمان نیز از مسایل دیگری است که میزبان بودن کشور را با مشکل روبرو کرده است.

روند رو به رشد ورزش کشور به ویژه فوتبال طی چند سال اخیر به گونه خوبی در حال پیشرفت بوده است و در صورت سرمایه گذاری در ورزش فوتبال افغانستان، زمینه های ارتقای بیشتر آن نیز در سطح منطقه وجود دارد. این میان نبود سیاست های درست، بی توجهی و عدم توازن در برنامه های کاری سران دولتی علاوه بر دامن گیر شدن وضعیت امنیتی کشور، ورزش کشور را نیز درگیر خود کرده است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب است چون دفعه قبل افغانستانی ها توانسته بودند هشتاد هزار نفر ظرفیت ورزشگاه آزادی را پر کنند میتوانند خوب از تیم طرفداری کنند.

>>>   بازی با ژاپن در ورزشگاه آزادی و بقیه بازیها در ورزشگاه مشهد برگزار میشود

>>>   من به عنوان یک افغانی تعجب می کنم که این حرف ها در مورد افغانستان در فیفا مطرح شده است. بازهم خدا را شکر. با این ویرانی، نبود فکرسیاسی و ملی در افغانستان، چنین حرف های مطرح شدنش در فیفاجای خوشحالی است. اما این مسئله که چه کنیم در آینده جایگاه بهتر پیدا بکنیم؟
1 تحصیلات در سطح عموم بالا برود
2 از دو لت کم رمق با تعصب تمام حمایت ولی سمت سوی صحیح فراموش نشود.
3 به هم وطنان اعتماد به نفس تقویت شود.
4از افکار معتدل حمایت شود.
5 تمامی هم وطنان حق و حقوق شان محترم شمرده شود.
6 از فکر اسلام معتدل تبلیغ در عین حال آزادی برخی آزاد فکران در حیطه قانون اساسی محترم شمرده شود.
7 تکفیر دیگری و تخریب هم وطن درست نیست لیکن انتقاد و گفتمان وجود داشته باشد....
هزاره از شهرستان ولایت دایکندی

>>>   البته این که بازی های افغانستان در ایران انجام می شود فکر کنم تعداد تماشاگران افغان در ایران حتی بیشتر از تماشاگران در کابل شود با توجه به اینکه دفعه قبل هم هشتاد هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند. قدم همه شما روی چشم ما.

>>>   افغانستان لیاقت میزبانی را ندارد چون فقط مردم اش برای جنگ آفریده شده است و کار

>>>   افغانستان مثل سوریه و عراق، بنابر بی امنیتی قادر به میزبانی مسابقات خانگی خود در مسابقات دور ابتدایی جام جهانی 2018 نشد و کشورهای ایران، تاجیکستان، هند و امارات متحده عرب را منحیث میزبان خود به خواست فیفا پیشنهاد کرد و بالاخره با توافق مسوولین فیفا و ایران، کشور ایران منحیث محل برگزاری مسابقات خانگی افغانستان انتخاب شد. دلیل انتخاب ایران منحیث بهترین گزینه برای مسوولین افغان، همزبانی، اعلان همکاری مسوولین ایرانی و تجربه خوب اخیر پذیرایی بی سابقه مهاجرین افغان از تیم امید افغانستان در مسابقات اخیر شان در ایران بود. مسابقات خانگی کشورهای عراق و سوریه نیز در ایران برگزار خواهد شد.

>>>   میزبانی جام جهانی 2018 که برای روسیه است. این بازی ها میزبانی بازی های "انتخابی جام جهانی" بودند.

>>>   ...جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۸ به روسیه رسیده و هر کشوری که میخواد میزبانی جام جهانی رو برگزار کنه باید حداقل ۱۰میلیارد دلار خرج کنه عددی که به این زودی ها برای افغانستان یک رویاست همه گزینه های که در زیر تیتر خبرتون اوردید هم باید به صورت عالی وجود داشته باشه
اسی اکسپرس

>>>   افغانستان پرچمش بالاست اینشالله بازهم حماسه هشتاد هزار نفری را تکرار میکنیم امید وارم بازهم مثله دفعه پیش که دیدار جوانان افغانستان و ایران بود مسعولین سوع استفاده نکنند.با این که بازیها رایگان بود ولی ازما نفری ده هزار تومان گرفتند تازه جلوی دره ورودی وزشگاه آزادی جلو مارو گرفته بودن بدونه تکت راه نمیدادن...

>>>   ایران چه ... که باید در ورزشگاه آزادی از افغانستان میزبانی کند همه بازی های افغانستان را باید در همان مشهد برگزار نمایند

>>>   هاهاهاهاهاها باکدام امنیت افغانستان میزبان جام جهانی باشد افغانستان خو میزبان داعش طالبان و القاعده میباشد .

>>>   افغانستان لیاقت میزبانی را دارد به شرط اینکه در رس دولت اشخاص دلسوز به مردم ووطن باشد تا با اوردن امنیت تما امتیاز های جهانی را بدست بیاوریم . اما افسوس اینکه در افغانستان دوزدان ،غارت گران، ادم کشان وهزاران جنایت کارن جمع شده اند خداوند این دولت مردان را در دنیا واخرت ...نماید.
شگریه از کابل

>>>   ایران ازاین میزبانی سودزیادی نصیبش شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است