ورود گروهی پشتون های پاکستانی به کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۰    ۱۳۹۴/۲/۱۶ کد خبر: 94343 منبع: پرینت

پشتون های پاکستانی به صورت گروهی وارد ولایات کشور می شوند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری و گرفتن قدرت توسط جناب اشرف غنی، هجوم پشتون های پاکستانی به افغانستان آغاز شده است و روز بروز افزایش می یابد.

گفته می شود این جابجایی های سازمان یافته در غرب و شمال کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و نگرانی نمایندگان پارلمان و مردم مناطق متذکره را بیشتر ساخته است.

چرا مقام های وزارت داخله افغانستان از سرازیر شدن صدها و یا هزاران پشتون پاکستانی به افغانستان اطلاع رسانی نمی کنند، آیا این افراد طبق پلان محرمانه وارد افغانستان می شوند؟ شمال تقریبآ در محاصره همین افراد می باشد. تجربه سال های 1373 خورشیدی از کمپ های مسلخ و شیدایی که منجر به تصرف هرات توسط طالبان گردید، هنور فراموش نشده است و تکرار آن مجددا میسر می باشد.

مقام های سیاسی و امنیتی به خصوص نمایندگان هرات در پارلمان وضعیت موجود در هرات را کاملا زیر نظرداشته، کاری نشود که نظر به بی تفاوتی حوادث 1373 مجدد در هرات تکرار شده و راه صاف کن های طالبان در آن مناطق جابجا شوند. (منظور فقط پشتون های پاکستانی می باشد).

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی افغانی نه بود و نست و و باگرفتن قدرت غیر مشروع شرایط برای اشغال اقوام پاکستانی خود به افغانستان مساهد ساخت روان است.

>>>   پشتون هاي پاكستانى تمام افراد isi است كه براي جاسوسي و تخريبكاوي وارد افغانستان شده و مي شود مه از ملت غيور و مسلمان افغانستان جداً خواهيش ميكنم كه نگزاريد انتحاريهاي isi وارد كشور تان شود كه اينده سخت و تاريكي در پي خواهد داشت دوستان هوشيار باشيد.
مولوي نضر محمد پشاور

>>>   حكومت وحدت ملي خودش ميخواهد كه پاكستاني ها وارد كشور ما شوند زمينه را خودش فراهم ميسازند چون فرمان از باداران پاكستاني خود ميكنند افسوس اين وطن فروشان ...باز به كمونستان ميگويند در زمان انها تنها شوروي بود چقدر كمك ها به ما كرد اين ...جيره خوار هر گوشه وطن ما را گروه كردند.

>>>   اسلام مرز ندارد . چه اشکالی دارد به افغانستان بیایند؟

>>>   افغانستان مال پشتونهاست افتخار دادند قدمشان روی چشم...

>>>   پشتون پاکستانی. پریشان نشوید . این مهاجرین سالها قبل از بدبختی جنگ مهاجر شده بودند پاکستان . و الان هم میخواهید به وطن خود باز گردند. مگر اشکالی دارد. مثال اگر مهاجرین پشتون جمهوری اسلامی ایران باز گردند افغانستان و در شمال ساکن شوند. بازم فکر کنم شما بگویید اینها پشتون ایران است و امده اند که شمال را بگیرند. ههه ههه ههه. وطن متعلق به همه است.و هر کی بخواهد میتواند در جنوب و شمال ساکن شوند. ما همه برادر هستیم و باید در ابادی کشور کوشش کنیم .
حبیب الله یوسفزی

>>>   حبیب الله یوسفزی
سرزمین امروز که نام آن افغانستان وطن باستنانی کسانی است که از تاریخ هخامنشی شرورع الی سامانیان و غوریان میباشد.

>>>   وطن وطن پشتون است این وطن را به هزاران قطره خون خود ساخته است و ازادانه زندهګی میکند. ولی بعضی کاسه لیس های. از بعضی بی منطق ها بیروی میکند که سر انجام اش بدون ذلت چیزی دیګر نخواهد بود

>>>   حبیب الله ...زی تو باز پیداشدی
عمر از کابل

>>>   آقای یوسفزی !
حرف شما درست است که ما همه برادر هستیم و بایست در آبادی کشور کوشش کنیم . ولی سرازیر پشتون های آن سوی مرز ، معنای دیگری دارد . این جا به جایی در واقع گشودن فصل جدیدی در تاریخ خونبار افغانستان است . همچنانیکه روس ها خیلی از عساکر خود را داخل افغانستان جا به جا کردند و روی سیاه و شکست خورده و آبرو ریخته به روسیه برگشتند . یقین دارم که شما سخن مرا خوب می دانید که چه می گویم .نقل و انتقالات این پشتون های پشاوری ، از شمار پلان های کشور های غربی است که همه سیاهی لشکر داعش و پیش مرگ جنگ داعشی ها با تاجکستان و ازبکستان اند که از آنجا بایست خود را به چین و روسیه برسانند و حکومت ( خلافت اسلامی ) را جایگزین حکومت های کنونی نمایند . دیگر اینکه این ها همان خانواده های طالبانی اند که گروهی از آنها چندی قبل به یکی از مکاتبی که فرزندان نیرو های اردو پاکستان در آنجا درس می خواندند ، یورش بردند و صد ها کودک و نوجوان را از دم تیغ خود کشیدند . مگر یادتان رفته ؟! از این جهت چون حکومت پاکستان ، در مورد کشور خود قاطعانه عمل می کند ، تمامی طالبان مرزی را که در مکاتب تندور اسلامی پشاور تدریس شده و قاتل و خودانتحاری تربیت شده اند را از نقاط مرزی بیرون رانده. شاید فقط عده محدودی از این ها افغانهای مهاجر بوده باشند اما اکثریت آنها طالبان پیش مرگ جنگ های داعشی اند که کشور های غربی پلان های دراز مدتی برای کشور های آسیای میانه دارند . چون در طول تاریخ و سده ها ، حکمروانان افغانستان ، افراد ...نوکر و غلام بوده اند ، پس برای شان فرقی نمی کند که کی ها برای افغانستان تصمیم می گیرد . اعضای حکومت افغانستان و پارلمان افغانستانهمه پول بگیر و رشوت خور اند ، پس در این لشکرکشی چشم شان را می بندند و مردم مظلوم افغانستان را پیشاپیش قربانی این توطئه های خبیثانه غربی ها نموده اند . یقین کنید که مردم افغانستان هرگز دلسوزی ندارد . افغانستان همچون سفره یی سنگین از نعمات فراوان زیر زمینی و دارای فضای باز برای جنگ و لشکرکشی پاکستان و عربستان و کشور های غربی ، همیشه مجرای استرتیژیک خوب و سهل عبوری برای استعمارگران بوده است .امید اکنون روشن شده باشید !
مریم

>>>   افغانستان سرزمین پشتون ها...

>>>   شما قوم پرستان دوباره معلوم کردید که خود به هیچ وجه حاضر نیستید نام افغان را قبول کنید و میگویید این کشور محل پشتون است قدمشان به روی چشم تاجیکان بیش از سی فیصد و هزاره ها بیش از بیست فیصد نفوس این مملکت را تشکیل میدهند و این بعد از نسل کشی هزاره و کشتار مردم تاجیک در هرات و مزار توسط طالب هاست به کدام رو انتظار دارید نام افغان را که خود بر روی خود قبول ندارید و از صد و پنجاه سال به این طرف روی نام کشور جعل کردید به اجبار به هزاره و تاجیک بدهید این وطن خراسان است که قرن ها دانشمندان. و شاعران و بزرگان داشت اما امروز به روز سیاه افتاده است خود شما میدانید در این تاریخ سیصد سال چه بالایی بر این سرزمین آوردید وقتی گپ از خط دیورند باشد اسلام مرز ندارد همه جا مال پشتون است! ولی اگر نام پارسی زبان و تاجیک باشد و مرز آمودریا با تاجکستان و مرز ایران اسلام مرز دارد?? هرچه این گپ های متعصب را بزنید مردم را بیشتر دانا میکنید و آبروی خود را میبری.
وطن یعنی خراسانم آرزو

>>>   جناب پاکستانی برایت بگوئیم تا خوب شنوی کسی که گپ از کشت و کشتار و انتحار میزند مسلمان نیست حبیب الله هم نیست...

>>>   فکاهی های شاخدار ! این وطن قوم پرستان پشتون آست آن را به هزار قطره خون خود ساخت
جواب'''' اینجا قرنها سرزمین و ملک خراسان بود و تاریخ پرافتخار. و سرزمین آباد داشت خورشید برآن میتابید از این جا در طول قرنها هزاران دانشمند شاعر ادیب بزرگ برخاست و نام آن درخشید آری جان برادر ایجا آرام و امن بود و خرم و آباد
اما ندانم کدام روز افغانستان شد و از آن روز دگر هیچ روز خوشی ندید مگر جنگ و انتحار و قتل و طالب و ترس در دل اطفال

>>>   اگر راستش را بگويم ما پشتون ها ده قبيله گمشده بني اسرايل هستيم و سرزمينهاي اصلي مارا پنج پيره هاي وهابي ميخورد وما دست بگريبان خراساني ها هستيم و سرزمين هاي اصلي ما از فرات تا نيل است اميد وارم پشتون هاي ما به هوش بيايد اين نفت هاي كشور هاي خليج و سعودي ميخورد در اصل ثروت ما پشتون ها است نه از ملخ خوران .... ثبوت ما قلعه خيبر پايتخت اسرايل در ١٨٠ كلومتري مدينه. ما هيج وقت قتل عام بني قريظه را و بني مصطلق و بني نظير و بني قينقا را فرامش نمكنيم. اگر ما پشتونها كمي فكر كنم دشمن ما فقط و فقط اعراب است. نه تاجك نه هزاره نه ازبيك ونه هيج كس ديگر...
پيري حقگوي كاكر پشاور

>>>   هر کی تعصوب کوند مسلمان نیست فشتون کی همان افغان باشد در چهارصد سال حکومتیش هرگیز حیچ قوم از اقوامی را از افغانستان اخراج نکرده اما شوما متعصیبین اگر روزی بقدرت برسید اولین کاری کی میکونید اخراجی فشتونها است هرگیز موفق نخاهید شود.
نورزی

>>>   حقگوی کاکر پیشاور اول برایت بگویم فریب اسراییل را نخورید چون اسراییل طبق یک برنامه دروغ میخواهد بگوید اقوام ایرانی کرد و پشتو یهودی بوده و این دروغ آشکار است چون یهودیها میگوید فقط از خون و وراثت یهودیت منتقل میشود امااگر شما مسلمان باشید نباید گپ از نیل تا فرات بزنید نیل تا فرات از مسلمانان است چون وقتی دین اسلام آمده دین برتر است ادیان قبلی باطل است

>>>   کاکر پشاور شما هنوز هم در خوړدن دال غرق هستید. واز ګرده های خود سخن ګفته اید بروید و چند روز. روی به طرف کتاب کنید و بخوانید

>>>   برادر آن بااین حرفها باعث تفرقه بین مردم نشوید هرکس کشور شان درست اسلام مرزندارد اگر مهمان با شد که باعث بی ثباتی کشور نشود خوبه اما متاسفانه اینها به صاحب خانه خیانت میکند چه پشتون باشد چه غیر پشتون ما ملت خودمان را دوست داریم قدمشان روی چشم همه ای ما اما پشتونهای پاکستان باید ازکشور اخراج شود اکثریت انتحار ازاینها انجام میدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است