حکم تعدادی از متهمان پرونده فرخنده صادر شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۹    ۱۳۹۴/۲/۱۶ کد خبر: 94335 منبع: پرینت

حکم تعدادی از متهمان پرونده قتل و سوزاندن بانو فرخنده صادر شد.

در جلسه چهارم پرونده قتل بانو فرخنده قاضی دادگاه کابل حکم برخی از متهمان در محکمه ابتدایی را صادر کرد.

در دادگاه امروز، مجددی قاضی دادگاه اعلام کرد: تنها حکم غیر نظامیان صادر می شود و حکم افراد نظامی روز یکشنبه اعلام خواهد شد.

حکم این افراد با در نظر داشت قوانین، هیات قضایی با کمال جدیت حکم 30 تن از افراد غیر نظامی را در محکمه ابتدایی حوزه 3 شهر کابل در جلسه علنی چهارشنبه به این شرح اعلام کرد:

زین العابدین مشهور به زین الدین، محمد یعقوب، محمد شرف و عبدالبشیر در قضیه قتل و سوزاندن بانو فرخنده طبق مواد 396 فقره 2 ماده 28 و 29 قانون جزا متهم اصلی این پرونده شناخته و با در نظر داشت قانون منع خشونت علیه زنان به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شدند.

غیاث الدین، حسیب الله، اکرام الدین، غلام محمد طبق قانون خشونت علیه زنان و ماده 396 قانون جزا به 16 سال حبس تنفیذی و مصادره اموال محکوم شدند.

حق استیناف طلبی برای تمام متهمان محفوظ است.

کد(18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این یک عدالت ظالمانه است فشار های خارجی و داخلی سبب حکم اعدام شده نه بر جسب عدالت واقیعی
ســــــیرت

>>>   تاآخرمشاهده خواهیم کردکه مبارزه برعلیه وحشیگری ولو اسلامگرایی هم باشد جدی است یاسیاستگرایی همکاربشرکشی میشود؟
وطندار

>>>   درست است درباره اینها حکم محاکمه صادرشد اما قابل یادآوریست تمام مردم افغانستان مسلمان اند محاکمه ابتدائیه باید این را هم ثابت نماید که قرآن عظیم الشان را کی آتش زده است چون از زبان یک تعدات افراد واشخاص شنیده شده است که پارچه های قرآن شریف سوخته در داخل زیارت دیده شده است وجلوی تعویض نویسان تمام شهر باید گرفته شود چون اینها پول مردم بیچاره وبی سواد را بنام های جادو و تعویض دادن اخذ مینمایند و مردم را گمراه میسازند وعامل اصلی قتل فرخنده و آتش زدن قرآن شریف بایدپیداگردد.
اجمل

>>>   باز هم این غربیهای کافر بگوید در ایسلام حوقوقی زن رعایت نمیشود بخاطری یک زن سی نفر محکوم شودند..اما من مخالیفی این حکم هستم چونکی خون با خون شوصته نمیشود در افغانستان هر سی نفر در قتلی یک نفر مغسیر هستند فس باید همه محکوم شود.
احمدی

>>>   او مردم او وطن دار ها فقط مشکل شما فقط فرخنده است؟ اینهمه ناأمنی تمام افغانستان را فراگرفته است یک نفر پیدا نمی شود که بگوید :کشورناأمن شده است وروزانه چه قدر انسان بی گناه جان شان را می دهد درفکر شان نیستند فقط درافغانستان یک فرخنده کشته شده است؟
صالحی

>>>   من در تعجبم :چرا امریکا در افغانستان از بمب اتمی استفاده نکرد. باید افغانستان را با مردم عقب ماندش با خاک یکسان میکرد. حق این مردم است یا بدست شوروی کشته شوند، یا بدست عربستان وپاکستان، ویا بدست امریکا، ازادی به این مردم ... وسیاستمداران احمقتر از خوشان حرام است...

>>>   من تعجب میکنم چرا امریکا در افغانستان از بمب اتم استفاده نکرد....

>>>   به یزدان اگر خردداشتید کجا
این سرانجام بد داشتید
( اشاره به مردم افغانستان)
من تعجب میکنم چرا امریکا از بمب اتمی در افغانستان استفاده نکرد؟. وتعجب میکنم چرا همچنان در افغانستان ملا وجود دارد.توصیه من این است برای اینکه دیگر شاهد قتل زنان مظلوم افغانستان به طرز وحشیانه نباشیم وشاهد افغانستان با ثباتی که 35 سال پیش در زمان سردار داود خان وجود داشت که زنان مورد احترام بودند. قدرت را به صاحبان اصلی ان برگردانیم چنین است که میتوانیم شاهد رشد وشکوفایی مادران فداکار و زنان با عزت افغانستان باشیم. نه... و نه طالبان خشک مغز مادران ،زنان وخواهران و وآزادی خواهان ومظلومان افغانستان چشم به راه باشید که ما مییاییم وخواهیم امد.

>>>   کاری که امریکا در افغانستان اجرا می کند از بمب اتم بد تر است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است