دو موضوع متفاوت در قالب دو شایعه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۹    ۱۳۹۴/۲/۱۵ کد خبر: 94296 منبع: پرینت

1
شنیده می شود که عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان، با تقلب در روز رای دهی مجلس نمایندگان به این سمت انتخاب شده است.
از جانب دیگر نامه ای که گفته می شد سلب تابعیت خارجی جناب وزیر را تایید می کرده از طرف وزارتخارجه به مجلس نرسیده و نامه ای تقلبی به مجلس ارایه شده بود.
گفته می شود که وزارتخارجه فعلا پیگیر این قضیه است.


2
یکی از ادارات فاسد در هرات اداره صحت محیطی است که مانند سرطان خون در جامعه مردم هرات ریشه دوانده و هر روز از خون این مردم تغذیه می کند.
هر تاجر و یا تولید کننده مواد غذایی نا گزیر است برای مواد غذایی اش تایید صحت محطی را بگیرد که در این میان اداره ای مذکور فردی را دارد به نام داکتر هدایت که همیشه و در همه موارد این شخص حاضر است حتی در انبارهای مواد غذایی به دنبال مدرکی می گردد تا بتوانند صاحب کالا را گیر بیاندازد.
بعنوان مثال این داکتر هدایت برای تایید یک موتر رب وارداتی (در حالیکه خود استاندارد دارد) 400 دالر می گیرد اما تاجر بد بخت که مجبور است این پول را پرداخت کند والا فورا به مشکلات بزرکتر از طرف صحت محیطی دچار می شود، خود در تمام زحمتش اگر بتواند استفاده ای از این موتر رب بدست آورد همان 400 دالر است که این را هم جناب داکتر هدایت می گیرد.
این فرد چندین سال است به شهرک صنعتی برای گیر انداختن تاجران این دیار هر چند وقت سرکشی می کند. از چندین سردخانه تا حالا بیش از 10 هزار دالر را گرفته است درحالیکه این شخص برای صحت مردم هیچ وقت به دروازه ی قندرهار نرفته تا گوشت های فاسد و کاملا غیر بهداشتی سر بساط و کراچی ها را جمع کند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وزارت خارجه أفغانستان دوباره به دست پنجشيري هاي سقاب افتيده است.

>>>   وضعیت این وطن خراب است هرشایعه درست راست میشود.
ع

>>>   باری جهانی از سه استاد دانشگاه کابل خواهان ترجمه دیوان حافظ ، بوستان وگلستان سعدی از دری به فارسی شده است،َ هم چنان اقای باری جهانی طی جلسه خواستار ممنوع کردن تدریس دیوان حافظ در مدرسه های دینی شده وخواهان تدریس ترجمه ان شده است. خدا خیر این مملکت را پیشه کند

>>>   هرچند زود قضاوت کردن خوب نیست ولی اگر اینکاره باشد بسیار بیشرف میباشد.

>>>   در اوردن جهانی در وزارت دولت اشتباه بزرگی تاریخی را نموده است.

>>>   اشرف غنی کوچی با انتخاب باری جهانی، این فاشیست معلوم الحال که بخاطربراندازی فرهنگ گشن بار فارسی ـ دری کمربسته خیانت بزرگ ملی را مرتکب گردیده است ... هیچ رخنه یی درگلستان پایا وسربلند زبان فارسی دری واردکرده نمیتواند اما توطیه های لروبر خودرا ازهمین حالا آغاز نموده است. دردآورتر آنکه این شخصیت سخیف اسناد جعلی به شورا ارایه داشته وقرار راپور وزارت خارجه هنوز تابعییت دوم او ازمراجع مربوط وزارت خارجۀ امریکا رسماً نرسیده که بدین ترتیب نصب این شاعر کوچه ای پشتو درمقام وزارت، آنهم یک وزارت مهم وکلیدی، سرمساری بزرگیست که داغ ننگ آن برجبین غنی احمدزی ونماینده گان خیانت کاری که درشورای ملی به او رای داده اند، همیشه متجلی خواهد بود.
علیمردان

>>>   از نوشته های هموطنان معلوم میشود که در چوکی وزارت فرهنگ اگر یک نفر از ایران مقرر میشد دنیا گل وگلزار بود وهر روز در خیابان ها با دیدن شعار های (غربونت برم وزیر فرهنگ)گرد همایی های زیادی را شاهد می بودیم.

>>>   ....از نوشته های هموطنان معلوم میشود که در چوکی وزارت فرهنگ اگر یک نفر از ایران مقرر میشد دنیا گل وگلزار بود وهر روز در خیابان ها با دیدن شعار ها..........
از نوشته های تو هم معلوم است سالها است در ایران هستی که از گپ زدن دری ناتوانی.و معلوم است هیچ نفهمیدی و ندانستی که فرهنگ چیست و شاید خوشت هم بیاید که زبان دری را از افغانستان بزدایند.معلوم نیست دشمنان زبان و ادب پارسی چه حق دارند که در سرزمین پارسی زندگانی کنند.ما پارسی می خوانیم و مینویسیم و هیچکس هم توان نابودی ان را ندارد وطن دار ... ضد پارسی ولی سربار ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است