رییس اجرایی: سانسور قابل قبول نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۴/۲/۱۵ کد خبر: 94256 منبع: پرینت

اولین جلسه نوبتی شورای وزیران پس از تکمیل شدن کابینه و رای اعتماد گرفتن شانزده نامزد وزیر از سوی مجلس نمایندگان در قصر سپیدار برگزار شد.

در بخشی از این جلسه مساله احضاریه وزارت اطلاعات و فرهنگ به چهار روزنامه و مساله جنجالی کتاب‌های ممنوع الخروج شده از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ بررسی شد.

وزیر محترم وزارت اطلاعات و فرهنگ در پاسخ به این پرسش های رییس اجرایی که مساله احضاریه به چهار روزنامه از چه قرار است و همچنان ماجرای خلق مشکل برای یک تعداد از کتاب‌های نویسندگان و ناشران ما از چه قرار است؟ کمیسیونی که این تصمیم را گرفته است با چه ظرفیت و معیارها کار بررسی این کتابها را انجام داده است؟ گفت: مساله واکنش ما در قبال طنز نبود. برخی نویسنده ها با کلمات تند از من انتقاد کرده اند. از جمله روزنامه ماندگار قضیه را طوری بازتاب داده است که گویا جنجال کتاب ها کار من است.

در حالی که کمیسیون قبل از من در این مورد تصمیم گرفته است. من در مساله این کتاب ها هیچ نقش ندارم و هنوز اطلاعات کامل از چگونگی کار این کمیسیون و اعضای آن ندارم اما در مورد رسانه ها جلب نبوده است. یک پیام فرستاده شده که باید یکبار به وزارت تشریف بیاورند تا بنده شخصا با این دوستان معلومات بدهم که کمیسیون قبل از من این تصمیم را گرفته است.

من به هیچ وجه با سانسور موافق نیستم. از آزادی بیان حمایت و دفاع می کنم. هدف من از ارسال این پیام این بود که رسانه ها را در جریان اصل مساله قرار بدهم.

در همین مورد، رییس اجرایی کشور هدایت دادند که مساله کتاب ها باید هرچه زودتر حل شود. پیش از هر چیز باید چگونگی کار این کمیسیون و معیارهای شان برای بررسی آثار علمی ارزیابی شود و این نکته باید واضح باشد که سانسور در تحت هیچ عنوانی قابل قبول و قابل دفاع نیست. مگر در حالتی که کدام مورد جرمی و اهانت به مقدسات صورت گرفته باشد که آن هم توسط نهادهای با اعتبار باید بررسی همه جانبه شود و پس تحقیقات معیاری و بررسی های جدی یک تصمیم گرفته شود.

همچنان چگونگی کار کمیسیون بررسی تخطی های رسانه ای نیز باید بررسی شود و قانون مطبوعات و رسانه های همگانی باید بصورت درست به اجرا گذاشته شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به فکرمن کدام عکس جالب عبدالله را نشر نکرده است که به این شدت جلسه کرفته است تمام امور افغانستان به خوبی پیش میرود امنیت. کار. ارامی همه صد فیصد است صرف نواقص در وزارت اطلاعات و کلتور است. عبدالله بی کلتور در قصه ملت نیست صرف متوجه ارایش و عکس خود است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است