سیاف: قضایای ملی افغانستان مسخره نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۹    ۱۳۹۴/۲/۱۵ کد خبر: 94253 منبع: پرینت

عبدالرب رسول سیاف، از رهبران جهادى در واکنش به نشست قطر تاکید کرد که هیچ کشوری با تدویر مجالس خودسرانه حق تمسخر افغانستان را ندارد.

دفتر مطبوعاتی عبدالرب رسول سیاف با نشر خبرنامه‌ ای اعلام كرد: جنگ جاری در کشور جنگ تحمیلی است و دوام آن به خیر هیچ کس و هیچ جهتی نیست.

بر باور وی صلح یگانه راه حل این مشکل می باشد و این به نفع ملت، منطقه و تمام جهت های درگیر است.

در این بیانیه آمده است که صلاحیت پیشبرد گفتگوهای صلح را تنها هیاتى دارد كه از طرف دولت به موافقه نمایندگان مردم و جهت های مطرح و سیاسی كشور تعیین و توظیف گردیده باشد.

کد(18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قضایای ملی افغانستان به خاطری مسخره نیست که اقای سیاف ویاهم نماینده شان درین مذاکرات دعوت نشده اګر ایشان ویاهم نماینده شان درین مذاکرات موجود میبود هرګز سیاف همچو اظهارات بی مورد راازدهن خود بیرون نمیکرد
مریم کابلی

>>>   بله منم کاملاً با استاد سیاف موافقم (هیچ کشوری با تدویر مجالس خودسرانه حق تمسخر افغانستان را ندارد.) ولی چه کنیم چاره چیست؟ امروز ما افغان ها را پاکستان مسخره میکنند کشور های کوچک عربی مسخره میکنند و آمریکائی ها مسخره میکنند اما مع الأسف عقلای قوم هیچ کاری نمیکند، کشور از یک مشکلات نجات پیدا نمیکند که مشکل دیگری بر مشکلات کشور افزوده می شود چرا؟ چرا؟ چرا؟ تابکی تا چه زمان بگذاریم که قطر و امارات و کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس که به اندازه یک ولسوالی کشور مانیست بیآید ملت و دولت ما را مسخره کنند یک روز به طالبان دفتر باز میکنند و یک روز تعطیل میکنند و... فرمایش استاد سیاف: (صلح یگانه راه حل این مشکل می باشد و این به نفع ملت، منطقه و تمام جهت های درگیر است.) این حرف شماکاملاً متین و معقول است. اما کجاست آن گوش شنوا کجاست آن عقل و خرد؟؟؟؟!!! مع الأسف خیلی ها منافع شخصی شان را مقدم بر منافع مردم و ملتش میداند و خیلی ها کشورش را فدای باورهای غلط اربابانش میکنند. چه کنیم جناب استاد این حرف و این درد ها را به چه شخصی و یا کدام نهاد بیگویم و کلید راه حل این مشکل به دست کیست؟
بدخشانی

>>>   به این نظرم توجه نمایید
مردم افغانستان از هر دو روز 7 و 8 ثور خاطرات خوب ندارند و این دو روز در حقیقت ... ( روز جنگ روسیه و امریکا است ) ثور به معنی گاو در دری و در پشتو نیز برای این ماه ماه غویی میگویند که معنی گاو را میدهد درین ماه گاو ها به جنگ هم رفتند و ملت افغانستان را تباه و به نابودی کشانیدند زیرا این دو روز باید از ارشیف فرهنگی و ادبی و از اطلس سال هجری و شمسی برداشته شود و بجایش یک نام مناسب و ماه دیگر گذاشته شود که مطابقت به همین وقت سال داشته باشد تا استعماع خاطرات تلخ و یادمانهای زهر اگین این دوروز دیگر ملت را رنج ندهد جنتری که دران نام از ثور برده نشود بدانید که پر فروش ترین جنتری خواهد بود و دارای اهمیت زیاد خواهد بودمن از روی تعصب ننوشتم من با هردو روز و دست اورد های ان دوروز موافق نیستم زیرا جز بدبختی و کشتار و قتل هموطنان چیزی دیگر در قبال نداشته است و تا امروز بر افق کشور سایه انداخته است که این خون و قتل و کشتار سربریدنها طالب داعش ... و تجاوز پاکستان و مداخله امریکا و محو استقلال و تحت استعمار و اشغال قرار گرفتن این دیار از دست اورد های این دو روز بد است که ... این روز ها را نباید جشن بگیریم بلکه باید در تمام افغانستان بیرقها سربرزمین قرار داده شود ختم و خیرات بر کشته های ان گرفته شود است
با احترام دلجو با احترام

>>>   استاد واقعیت گفته ،اوضاع افعانستان روز بروز دگرگون شده میرود حکومت ع وغ هیچ توجه به امنیت مردم ندارند ،فعلا 20% ملت ازین حکومت خوش بینی ندارند ،تمام روز بفکر چانه زنی های خود هستند ، سفر های خارجی هم بالشکر عظیم از همراهانش کشور های میزبان را وادار میسازد تا کمتر مهمان با خود بیاورد ، وهیچ نتیجه هم ندراد ، حضور گرم مجاهدین در صحنه سیاسی ونظامی افغا نستان لازم وملزوم است ،واین قشر را نباید دست کم گرفت چون تجربه سنگر های گرم را مجا هدین دارند ،نه ع ونه غ ، فرصت که هست ع و غ باید برای جلب وتشویق مجاهدین اقدام از آنها برای بهبود امنیت کشور استفاده کند وگر نه ،افغانستان میدان جنگ بوده واین جنگ ریشه های عظیم بسوی آسیا میانه واهداف بزرگتر ازآن را دارد .
فائض


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است