نمایش آثار، کبری را به فرانسه برد!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۴/۲/۱۵ کد خبر: 94249 منبع: پرینت

علی در دیوار فیسبوک اش نوشت: كبرى خادمى همين جا است حالا، خانه من. چهل روزى مى شود آمده فرانسه، چند برنامه دارد در كشورهاى مختلف اروپايى. يكى دو تا را اجرا كرده و بقيه هم در راه است. پناهنده نشده و پاسپورت آبى رنگ افغانستان را در جيب و آن را دوست دارد.

هر چند از خلق پيتو نشين افغانستان بعيد نيست كه به همه چيز و همه كس كار داشته باشند، اما با اين وجود امروز كه فيسبوكم را باز كردم با موج جديد شايعه سازى و موج سوارى روبرو شدم. يا خلق به كار و زندگى خود برسيد و اينقدر در همه چيز سرک نكشيد. هنرمندى براى نمايش يكتعداد از كارهايش آمده جايى كه به هنر و هنرمند ارزش قائل است و شما از گل صبح تا به حالا كار و زندگيتان را رها كرده و چسبيديد به آسمان ريسمان بافتن و مهمل تراشيدن.

تا به حالا صد رقم تیورى بافتيد كه كبرى چنين است و چنان است فلان و بهمان.

عزيزان، مثل هزاران هنرمند كه از اقصی نقاط اين كره خاكى وارد فرانسه مى شوند و براى نشان دادن آثار هنريشان به شهرهاى مختلف سفر مى كنند، يک دختر هنرمند كه از بد روزگار پاسپورت آبى رنگ كشورمان را دارد نيز آمده كارهايش را به نمايش بگذارد و با هنرمندان و هنر دوستان فرانسوى ببيند و كسب تجربه كند و چند وقت بعد هم قطار را سوار بشود و برود يک كشور ديگر و آنجا هم نمايش داشته باشد و بعد هم بخير برگردد به كشورش.

كارى نكنيد كه اين برگشتن برايش سخت شود و به اين نتيجه برسد كه افغانستان بايد تنها يک خاطره بد شود و كابوس كه بايد از آن دورى كرد. از همه بدتر واكنش جامعه مدنى ما است كه فكر مى كند تمام ميراث و داشته هايشان به يغما رفته و با حيثيت شان بازى شده است.

عرض من به شما اين است كه كبرى هيچ تعلقى به شما نداشت و آنچه كرد براى شما نبود كه امروز اينگونه ناراحت هستيد. كبرى هنرمند است و هنرمند حق ندارد هنرش را به هيچ جريانى بفروشد.

از دوستان و عزيزانى هم كه فكر مى كنند ناموس و غيرت افغانستانى و اسلامى شان بر باد رفته نيز نمى شود انتظار ديگرى داشت.
هموطن گرامى، زندگى ات را بكن.

نکته: اختلاف نظر و همه مسایل دیگر یک طرف اما تهمت بستن و یا خبرهای کاذب ساختن و بخاطر گرفتن چند تا لایک و یا کسب شهرت آن را به نشر سپردن در اصل بی اعتبار و کاذب ساختن خود است و اعتبار چیزی است که به هیچ قیمت قابل خرید نیست، بنابراین کاربران فیس بوک نباید قبل از دانستن منبع و موثق بودن یک خبر احساساتی عمل کنند.

همه ما شاهد هستیم که فرخنده قربانی احساست و یک خبر دروغین شد. حادثه دردناک فرخنده را الگو قرارد داده بدون دانستن کامل یک موضوع و بدون منبع موثق هرگز نباید احساساتی عمل کنیم.

هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است