کرزی آموزگار دورنگی به اشرف غنی می شود؟
من با سیاست های دولت اشرف غنی برای نزدیک شدن با پاکستان به امید اینکه به توافق صلح کمک کند، موافقم. در سیزده سال گذشته هدف من نیز همین بوده است. من می خواستم با طالبان گفتگو کنم و با کمک اعضای آن که افغانستانی هستند، کشور را بسازم. در مورد بهبود روابط با پاکستان نیز هدف دولت من همین بود 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۴/۲/۱۵ کد خبر: 94248 منبع: پرینت

محترم کرزی که در چند ماه آخر حکومتش تلاش فراوان کرد تا خود را یک دولتمرد مستقل نشان دهد و بگوید مخالف تمامی سیاستهای آمریکا بوده، در جدیدترین اظهارات خود اظهار داشت درصورتی که حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان به ضرر وحدت ملی افغانستان نباشد با ادامه ی این حضور مخالفتی ندارد.

حامد کرزی در مصاحبه با کریستین امانپور مجری شبکه ی تلویزیونی سی ان ان درباره ی دیدار چهره های سیاسی افغانستان با شبه نظامیان طالبان در قطر گفت: من با سیاست های دولت اشرف غنی برای نزدیک شدن با پاکستان به امید اینکه به توافق صلح کمک کند، موافقم. در سیزده سال گذشته هدف من نیز همین بوده است. من می خواستم با طالبان گفتگو کنم و با کمک اعضای آن که افغانستانی هستند، کشور را بسازم. در مورد بهبود روابط با پاکستان نیز هدف دولت من همین بود. مردم افغانستان خواستار بهبود روابط با پاکستان هستند اما این روابط باید روابطی برابر بین دو کشور مستقل باشد. چنین روابطی زمانی ایجاد خواهد شد که پاکستان از رادیکالیسم به عنوان یک ابزار بهره برداری نکند. امیدواریم که به زودی چنین اتفاقی رخ دهد.

رییس جمهور پیشین درباره ی حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان برای مدتی بیشتر، گفت: ورود آمریکا و ناتو به افغانستان در سال 2001 پس از حملات تاسفبار در نیویورک و واشنگتن مورد استقبال مردم افغانستان واقع شده بود، چون هم افغانستان و هم شرکای ما در جامعه ی بین المللی خواستار آن بودند که افغانستان را از تروریسم برهانند. این مرحله ی نخست واقعا موفقیت آمیز بود و افغانستان رها شد. در پی آزادی افغانستان وقتی که مساله تروریزم و افراط گری مطرح شد، ما به نتایجی که می خواستیم دست نیافتیم و مردم افغانستان مصایب زیادی کشیدند. در مورد باقی ماندن نظامیان آمریکایی برای مدت زمانی بیشتر در افغانستان نیز باید بگویم ما هیچ مشکلی با این موضوع نداریم مشروط به اینکه حضور آمریکا در افغانستان باعث تقویت وحدت مردم افغانستان شود.

کرزی ادامه داد: ما هر زمان که حضور آمریکا در افغانستان باعث کمک به افغانستان شد از آمریکا تشکر کردم اما وقتی که براثر عملیات نظامی آنها متحمل درد و رنج شدیم ناخرسندی خود را بیان کردیم و خواستار خاتمه یافتن آن شدیم. تلفات غیرنظامیان و زندان های افغانستان که افغانستانی ها در آن نگه داری می شدند و موارد مشابه، موضوعاتی بودند که ما نگرانی خود را در این زمینه ها بیان کردیم.

این کرزی همان کسی است که بارها گفته بود چرخبال های ناتو طالبان را از جنوب به شمال افغانستان منتقل می کند و در دادن سلاح از طرف آمریکایی ها به طالبان اخبار زیادی وجود دارد.

کرزی بارها اذعان کرده بود تا دالر آمریکایی نباشد پاکستان نمی تواند طالبان را تجهیز کند هر سال نزدیک 2 میلیارد دالر کمک آمریکا به ارتش پاکستان است و خود آمریکا می گوید آی اس آی با این سلاح و دالر ما، طالبان را مسلح می کنند تا سرباز ما را بکشد.

حال همین کرزی صاحب می گوید ما با آمریکا مشکلی نداریم و تا زمانی که آنها مشکلی در وحدت ملی افغانستان به وجود نیاورند ما با عملکرد آنها موافقیم. به راستی هم که چنین سیاستمدارانی هستند که وضعیت کشور ما این چنین است و لایق مشورت با شخصی چون اشرف غنی که سیاست دورویی را پیشه ی خود کرده، همین کرزی است.

الحمدالله که اشرف غنی و عبدالله هم مانند کرزی، مزدور خدوم کاخ سفید هستند و با امضای پیمان امنیتی در اولین روز کاری خود، وفاداری شان را اثبات ساختند. کرزی دیروز کاشت، امروز آمریکا می خورد. اینها امروز می کارند، تا فرداها آمریکا بخورد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی و دار دسته جاسوس اش باید خجالت بکشند از اعمال شیطانی و منافقت خود که ثمره سیزده سال حکومت فراشوطی کرزی بود هم غیرت٫ فرهنگ٫ وطنپرستی٫ و عزت ملت افغانستان را به دستور بادارانش همچو انگلیس٫ امریکا٫ پاکستان ... نابود ساختند. تمام فساد٫ رشوه و جنایات کرزی و برادران ناجایز طالبی کرزی هستند که ملت را همه روزه به خاک و خون میکشانند. کرزی شاه شجاع ثانی منافق درجه اول در حکومت شیطانی اش بود. کرزی باعث ایجاد بحران در جریان انتخابات و رای ملت را به مسخره گرفتند٫ مهره چینی اعضای کمسیونهای انتخاباتی٫ جابجای افراد جاسوس مثل خودش غلام ای اس ای٫ کاندیداتوری ریاست جمهوری با جبر وفشار از طرف کرزی بخاطر برهم زندن پروسه شفاف انتخابات همه و همه منافقت های کرزی است که ملت تا الحال به سوی نابودی راهی خود را می پیماید. کرزی شیاد بدستور یهود و نصارا مو به مو پلانهای منافقین یهود و نصارا را این ...عملی مسازد....

>>>   ...حامد کرزی یکی از بی شخصیت ترین فرد زمامدار در روی کره زمین بود!
اقدامات ضد وحدت ملی کرزی: کرزی از همان آغاز قدرتش اقدامات جدی اش را در خلع سلاح صفحات شمال افغانستان و هزاره جات متمرکز ساخت و آخرین تلاش های نیرو های بین المللی را در این راه بکار انداخت. ولی جنوب آفغانستان را به بهانه جنگ با تروریزم تا دندان مسلح نمود. با جنگ های نمایشی به قتل عام مردم بیگناه پرداخت و طالبان مزدور٫ بیفرهنگ و وطنفروش را تقویت نمود. به استفاده از قدرت دولت یونیتار والی های متعصب طالبی را به شمال افغانستان فرستاد تا مردم را به عقبگردی مجبور نموده و از رشد فرهنگی و اقتصادی ولایات شمال جدا جلوگیری نمود. از اشتراک روشنفکران افغان عمدا جلوگیری کرد و نمایندگی مردم را به شیوه نومنکلاتوری حفظ نمود. در این جا بجا می دانم که مشت نمونه خروار چند مثال را از اقدامات ضد ملی کرزی بیان نمایم: کرزی در اپریل 2007 پنج نفر طالب را که به صفت مجرمین خطرناک محبوس بودند، در بدل ژورنالیست ایتالوی رها کرد، ولی ژونالیست افغان اجمل نقشبندی را زیر تیغ طالبان قرار داد. این کار یک خیانت ملی است که رییس جمهور شهروند کشور خود را فراموش کند و به رهایی خارجی ها بخاطر بقای چوکی و مقام خوشخدمتی نماید.
در سال 2007 والی مقررشده از مرکز ، بالای مظاهره کننده های غیر مسلح ولایت جوزجان آمر آتش داد و مردم بیگناه را به خاک و خون کشانید. 13 نفر جابجا کشته و صد های دیگر زخمی شدند. والی ... جمعه خان همدرد همین حالا در عنایت و در دربار کرزی (غنی ...) به راحتی به سر می برد و منتظر رسالت جدید است تا به... خود در جایی دیگری ادامه بدهد.
بیش از هزار نفر طالب مجرم گویا از زندان قندهار فرار نموده اند. این کار جز معامله پنهانی کرزی نمی تواند چیزی دیگری باشد. کرزی می توانست آنها را عفو کند. رییس جمهور این صلاحیت را دارد. ولی در این جا باز هم منافقت دیگری نهفته است تا کار خود را آسان تر سازد. عفو قانونی دروغ و بازی های کرزی و کرزی تراشان را افشا می کند. اینکه سربازان پولیس در زندان به قتل می رسند اشتباه خود آنها است که رژیم منافقت را حمایت می کنند. ولی مردم شریف ارغنداب چی تقصیر دارند که بالای خانه های آنها صد ها تن بم و مرمی می بارد ، گویا طالبان فراری از زندان در ارغنداب محاصره شده است. بی شرمی و بی مسوولیتی کرزی در مقابل مردم و همکارانش: منطقا معلوم می شود که کرزی به مردم هیچ نوع وابستگی ندارد و حتی در مقابل همکاران خود نیز بی پاس است. این خاصیت کرزی انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال می برد. اگر در انتخابات ریاست جمهوری به مردم و همکاران خود نیاز میداشت، حالا مردم و همکارانش نزد وی ارزش میداشت. نکات ذیل ثابت می سازد که کرزی هیچگاهی به مردم و همکارانش نیازی نداشته و در آینده هم ندارد.
1. در سال 2007 تعدادی از وکلا شورای ملی درخواست دادند که مساله کوچی ها باید حل گردد. کرزی با اقدامات فریبکارانه و تشکیل کمیسیون های روی کاغذ هیج ارزشی به درخواست وکلا قایل نشد، مساله کوچی ها را طوری حفظ کرد، تا اینکه این جنایت دوباره تکرار شد.
2. صدها نویسنده و شاعر و اهل دانش افغان از داخل و خارج افغانستان در هزاران رسانه جمعی مفکوره ها ، پیشنهاد ها شان را در باره حل این معضل خطرناک کوچی ها که وحدت ملی را مورد حمله قرار میدهد، ارایه کردند که همه آنها نزد کرزی هیج اهمیت ندارد. کرزی مانند یک روبت پروگرام داده شده را عملی می کند.
3. یک ماه قبل از ورود کوچی ها مردم بیدار کابل ضمن مظاهره مسالمت آمیز که تعداد آنها به ده هزار میرسید، به حکومت هوشدار دادند که پاکستانی های مسلح به سرحدات افغانستان جابجا شده اند و بزودی به هزاره جات حمله خواهند کرد. ولی کرزی خاموش بود و حلا نیز همچنان خاموش است. آیا این بی شرمی در مقابل مردم نیست؟ مسوولیت آقای رییس جمهور چیست ، مگر دفاع شهروندان اصلی کشور کار او نیست. گذشته از همه او تعدادی از افرادی را در گروه کاری خود دارد که هزاره ها و حتی از بهسود وردک هستند. آیا کرزی با کدام چشم بسوی آنها مبیند؟ در کابینه یی که تا این اندازه بی شرمی و بی پاسی موجود باشد، کار مملکت چطور و با کدام معیار ها پیش برده می شود. ما همه میدانیم که قانون در رژیم کرزی وجود ندارد، حد اقل اخلاق در میان گروه کاری وی باید موجود میبود. جنایات در بهسود ژینوساید است: اسناد کنوانسیون ژینوا در باره جلوگیری و مجازات جرایم ژینوسایت، مصوب 12 جنوری 1951، ژینوساید را چنین تعرف می کند: "ارتکاب هر عملی که مقصد آن امحای کلی یا قسمی گروه ملی ،قومی یا مذهبی باشد از طرف این کنوانسیون ژینوساید شناخته می شود. "2 حالا حکم این میثاق بین المللی را در مساله کوچی ها مقایسه و بررسی می کنیم. یک گروه سیاسی بنام "افغان ملت" که به حمایت استخبارات پاکستان، کرزی در محاصره آنها قرار دارد ، اهداف دیرینه نابودی قوم هزاره را در پیش گرفته اند. مقصد یا نیت امحای یک قوم از طرف گروه قومی دیگر در این قضیه موجود است که بخش ذهنی ترکیب جرم را میسازد، حکومت بر سر اقتدار در دست آنهاست و نیت شان را بطور متداوم و هدفمندانه انجام میدهند که دو بار حمله و تجاوز بالای مردم بهسود وردک از نمونه های انکار ناپذیز آنهاست که می خواهند قومی را نابود و قومی دیگری را بجای آنها ساکن سازند. شاید ادعای موجود باشد که این مساله یک تصادم اتنیکی است و به ژینوساید رابطه ندارد. کسانیکه چنین بیاندیشند، جوانب تداوم موضوع، روابط تاریخی و همچنان حمایت رژیم بر سر اقتدار را نادیده می انگارند. موضوع دیگر که فاکتور ژینوساید را در این جنایت تقویت می نماید، جنبه مذهبی آنست، در ینجا اکثریت سنی و رژیم سنی به امحای گروه مذهبی تشیع اقدام می کنند. این کار با منافع حمایتگران جهانی آنها نیز مطابقت دارد تا اداره بعدی شان را در افغانستان مطابق خط کشی های خود شان به آسانی عملی کنند. پس حامد کرزی در اجرای ژینوساید و امحای گروه های قومی و مذهبی سهیم است، زیرا در حمایت او در تبانی با رژیم وی این جنایات صورت می گیرد. وخامت جرم را یک موضوع مهم دیگر بیشتر می سازد که حامد کرزی مطابق قانون اساسی افغانستان وظیفه حمایت از حقوق این مردم را عهده دار است و آخرین مرجع عفو و مجازات در این کشور میباشد. او نه تنها وظایف خود را که مکلفیت او است، انجام نمی دهد ، بلکه از وظیفه و از صلاحیت های ریاست جمهوری در اجرای این ژینوساید سؤ استفاده می نماید. پس حامد کرزی ناقض قانون اساسی نیز می باشد. امیدوار هستم در آینده بتوانم با بدست آوردن اسناد و معلومات مکمل قضیه ژینوساید را در وردک، مزارشریف ، کابل ، یکه ولنگ و جای دیگر بررسی ، روابط آنها را با یکدیگر شان که با طرح یک پلان عملی شده اند روشنتر بسازم و زمینه های محاکمه حضوری ، غیابی و یا بعد از مرگ جنایتکاران ژینوساید را در در حیات و یا بعد از مرگم برای نسل های بعدی آماده نمایم. کرزی وعده خلاف ، ناقض قانون اساسی و نورم های حقوق بشر: متن کامل وعده های انتخاباتی حامد کرزی در این مقاله گنجایش ندارد. ازینرو نکات عمده وعده های وی را برجسته ساخته و در مورد اجرا و عدم اجرای آن با مثال های از فعالیت هاای چند ساله اش وعده خلافی های رییس جمهور را بدست بررسی می گیریم.
1. تصویب قانون اساسی: کرزی در طرح و تصویب قانون اساسی که وثیقه ملی مردم افغانستان است، نیرنگ های زیاد را بکار برد . به استفاده سؤ از دین و مذهب قانونی را تصویب نمود که تناقصات موجود در این قانون هر روز افغانستان را به بحران ، جنگ و نفاق می کشاند. او در طرح قانون اساسی از نظر و سهمگیری مردم و حقوقدانان افغانستان طفره رفت و با ایجاد کمیسیون نام نهاد و تشریفاتی مردم را فریب داد. طرح قانون اساسی به معرض نظرخواهی مردم قرار نگرفت و بالاخره طرح بارنت روبین دانشمند امریکایی در لویه جرگه به "تصویب رسید و بعد از تصویب مواد آن تغییر داده شد. کرزی در باره سرود ملی زبان مادری اش بالای همه مردم افغانستان با زور تفنگ خارجی تحمیل کرد و یک دولت یونیتار را برای خود ایجاد و مردم افغانستان را از بزرگترین چانش دموکراسی ، صلح و حرکت بسوی جامعه مدنی محروم ساخت.
2. اساس گذاری يک اداره جديد و کار به تعبير او کارا، تلاش برای تقویت آن: کرزی کاملا برعکس وعده اش عمدا به تشکیل فاسد ترین اداره در جهان دست زد و مردم افغانستان را از داشتن ین حکومت کاری محروم نمود تلاش بخاطر محروم سازی روشنفکران و جذب عناصر فاسد و رشوه خوار از اهداف کرزی بوده و خواهد بود. علت ایجاد یک اداره فاسد در افغانستان در آنست که گرداننده های امور افغانستان نمی خواهند که افغانستان صاحب اداره ، حکومت و حاکمیت ملی باشد، افغان ها را محتاج دستبین و نگهداررند. ایجاد اداره فاسد هدف های سیاسی نیز دارد ، تا مردم بیچاره بسازند، روحیه وطندوستی را بر آنها بکشند و نفرت مردم را در مقابل حکومت تحریک کنند ، دولت و مردم را از هم جدا بسازند و در مجموع نفاق و تفرقه را در میان افغان ها زنده نگهدارند. به باور من فساد جز ارگانیک و حتمی دولت کرزی است که غیر قابل اصلاح می باشد.3
3. آغاز کار تشکيل ارتش و پليس ملی، آغاز اصلاحات در اداره امنیت ملی: تشکیل اردوی ملی و پولیس یک وعده پوچ است. امریکا ملیارد ها دالر مصرف کرد تا به اسفتاده از نام دین و مقدسات برزگترین و باتجربه ترین اردو در منطقه منحل کند. نجیب الله حکومت ، اردو و پولیس را به حکومت آینده افغانستان از طریق ملل متحد تسلیم داده میداد 4. ولی امریکا علیه این پلان دست به کودتا و دسیسه زد و پیروزی مجاهدین را که هدف تخریب کلی نهاد های دولتی، اقتصادی و فرهنگی افغانستان بود طرح و عملی ساخت. اگر افغانستان اردوی نیرومند داشته باشد ، ضرورت دفاع خارجی ها بخصوص موجودیت امریکا در افغانستان از بین می رود. پس تشکیل اردو ، پولیس و امنیت ملی در صلاحیت کرزی نیست و او در مبارزات انتخاباتی به مردم درروغ گفته بود.
4. گسترش آموزش و پرورش و بهداشت، توسعه تجارت و سرمایه گذاری: با وجود هفت سال از سه دوره حکومت کرزی و چهار سال از وعده های انتخاباتی اش میگذرد، شاگردان مکتب هنوز در خیمه ها درس می خوانند. بهداشت به همان حالت اولی اش قرار دارد، تجارت و سرمایه گذاری بدست مافیا و شریان های اقتصادی و معدنیات افغانستان بدست برادران و اعضای خانواده کرزی است .
5. آغاز کار بازسازی و نوسازی بزرگراههای حلقه ای کشور: شاهراه حلقه یی احداث نشده است.
6. رشد اقتصادی بيست تا سی در صدی مردم: اقتصاد اصلا در افغانستان وجود ندارد و مردم از فقر و بیچاررگی فرزندان شان را می فروشند.
7. بازگشت بيش از سه ميلیون مهاجر: مهمترین زمینه برای مهاجرین امنیت است که حکومت کرزی نتوانسته است آنرا تامین کند. فرار مغز ها همچنان ادامه دارد. آزاد اندیشان و دیگر اندیشان و کسانیکه دارای مفکوره های مستقل برای رفاه و آبادی وطن باشند ، توسط نهاد های جهنمی دولتی تهدید و تعقیب میگردند.
8. اصلاحات پولی: فقط یک کار در دوره حکومت کرزی اجرا شد که عبارت از اصلاحات پولی بود. در حالیکه هر زمامدار در افغانستان خواسته است که پول رژیم پیشین را ناچل و پول خود را انتشار بدهد. اصاحات پولی پشتوانه اقتصادی می خواهد که کرزی نمی تواند آنرا ایجاد نماید.
9. کمک به گسترش مطبوعات آزاد و آزادی بيان: ننگین ترین بخش وعده های کرزی در بخش آزادی بیان و مطبوعات است. فقط یادآوری از نام های میرحسین مهدوی، علی محقق نسب، کامران میرهزار و سید پرویز کامبخش کافی است که وعده دروغین کرزی را نه تنها به مردم افغانستان ، بلکه به تمام جهان به اثبات برساند. این بود مهمترین نکات وعده های انتخاباتی کرزی که نه تنها وعده خلافی کرزی، بلکه در بسیاری موارد عمل برعکس را در مقابل وعده های داده شده اش نشان میدهد. 5 حامد کرزی در بسیاری موارد ناقض قانون اساسی کشور است تا تضمین کننده آن. گرچه اکثر اصول و مواد قانون اساسی که به شوق و ذوق خود کرزی طرح و تصویب شده است، با آنهم در صورت مساعد بودن فرصت به آسانی از آن تخلف می کند. تخلفات قانون اساسی از جانب کرزی را در مقاله جداگانه بررسی خواهم کرد، ولی از یک تخطی صریح که به عنوان این مقاله ارتباط دارد نمی توان گذشت. در ماده های سی و هشتم و چهلم قانون اساسی افغانستان ملکیت و مسکن شخص از تعرض مصؤن است. همچنان مطابق ماده پنجم قانون اساسی تطبیق قانون اساسی و قوانین دیگر از مکلفیت های دولت است. در قضیه بهسود مصؤنیت ملکیت و مسکن مردم مکررا مورد تجاوز قرار می گیرد. دولت از ماده پنجم قانون اساسی تخلف می کند و نه تنها وظیفه اش را انجام نمی دهد ، بلکه افراد شامل دولت و نهاد های دولتی به شمول کرزی زمینه های این تخلف را آماده می سازند. پس خود رییس جمهور ناقض قانون اساسی است. قابل ذکر میدانم که این مثال را فقط مشت نمونه خروار بیان کردم. تخلف ، تغافل و طفره رویی های رییس جمهور تقریبا در هر ماده قانون اساسی مشهود است.
ممنوعیت تبعیض ، مصؤنیت آزادی بیان، مصؤنیت فردی، حقوق و آزادی های مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر که در قانون اساسی افغانستان به رسمیت شناخته شده است ، در افغانستان هر دقیقه از جانب دستگاه فاسد دولتی نقض میگردد که این دولت ساخته دست کرزی بوده و رهبری آن بدوش وی می باشد. در حالیکه فقره اول ماده 64 قانون اساسی مراقبت از اجرای قانون را بعهده کرزی گذاشته است. در گزارش عفو بین الملل که به مناسبت شصتمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در جون 2008 صادر شد، آمده است: " در سال گذشته، دست کم شش هزار و پانصد نفر در اثر خشونت و درگیری های مسلحانه در افغانستان جان خود را از دست دادند و تمامی طرف های درگیر - شورشیان، نیروهای دولتی و نیروهای بین المللی - بی محابا قوانین بین المللی ناظر بر رعایت حقوق بشر را نادیده گرفتند و تلفاتی را به غیرنظامیان وارد ساختند. حدود دو هزار غیرنظامی در جریان عملیات مسلحانه در سال گذشته جان خود را از دست دادند که نیروهای بین المللی مسئول حدود یک چهارم و گروه های شورشی مسئول نیمی از این تلفات شناخته شده اند ."6 ، "در این گزارش آمده است که فعالیت اداره امنیت ملی افغانستان همچنان غیرشفاف باقی مانده که به خصوص در بازداشت، بازجویی، پیگرد، محاکمه و محکومیت متهمان به جرایم امنیتی کاملا رواج دارد."6 محدوییت های آزادی بیان ، قتل روزنامه نگاران، ایجاد ترس و ارعاب، از جمله مواردی است که در گزارش بیان شده است. همچنان " خشونت علیه زنان و دختران در بسیاری از نقاط افغانستان یاد شده و آمده است که حمله علیه مکاتب دخترانه افزایش یافته و بسیاری از خانواده ها از بیم این حملات، از فرستادن فرزندان خود به مکتب خودداری می ورزند" 6 واضح است که دستگاه دولت به شکنجه ، تهدید ، کشتار و محدود ساختن آزادی بیان نقش مهم و سهم مستقیم دارد. پس حکومتی که کرزی در راس آن قرار دارد، در مخالفت با حقوق بشر قرار دارد. متعقبا کرزی ناقض حقوق بشر در افغانستان می باشد. ریشه این تبهکاری ها در کجاست؟ قرار نتیجه گیری شخصی من ریشه این همه بدبختی ها در تصمیمی است که می خواهند حاکمیت قبیله را افعانستان مجددا تحکیم بخشند. کار در این راه از همان اجلاس روم محمد ظاهر شاه در سال 2000م و قبل از آن آغاز شده بود که حاکمیت قبیله در افغانستان دوباره مسلط گردد. در اجرای این پلان نابکار و غیر انسانی قتل عام ، "پاکسازی" قومی، جنایات و تجاوز همچنان ادامه خواهد داشت. این استراتیژی دوامدار ده ها کرزی را بوجود خواهد آورد و هرکدام وظیفه خود را انجام داده خواهند رفت، ولی تقصیر بر ما نیز هست که نه تنها جلو این تبهکاری ها را گرفته نمی توانیم و حتی به جز عناصر متشکله این ماشین تبدیل می شویم...

>>>   باعث تمام بدبختی های افغانستان حامد کرزی است در زمان حکومت کرزی حملات شبانه یک اندازه پیشرفتی داشت واگر این حملات شبانه یکماه دیگر ادامه پیدا میکرد تمام هراس افگنان ازبین می رفت ولی کرزی این حملات را متوقف کرد وزندانیان خطرناک را آزاد کردبخاطرتقویت طالب ها واگر دولت وقوایی ناتو تصمیم بگیرد ظرف سه روز تمام طالب ها را ازبین می برد ولی این کار رانمی کند چراکه طالب به نفع آمریکا ،اسرائیل وانگلیس کارمی کند.
تیمور از ایران

>>>   اشرف غنی متفکر خد کام دو م جهان چرا یک دو مقاله در مورد رشد اقتصاد و حکو مت داری خوب نه در رسانه ها یا شبکه های افغانی نوشته است و هم ندارد. و برنام کاری اقتصادی غنی متفکر خدکام تا اکنون در طی این هشت ماه حکومت داری آن در نزد مردم افغانستان و دولت های همسایه و جهان گنگ و مبهم است.

>>>   کرزی بیچاره باید همان کار ها را میکرد چونکه دستور از بالا میگرفت چاره جز ان نداشت ، هر کس در افغانستان باید یک گند از خودش بجا بگذارد در غیر ان نمی توان یک خایین بود .

>>>   درین هیچ شک و تردید نیست که عامل عمده بدبختی مردم افغانستان کرزی خیلای نفاق افگن است و همیشه ازدستور که نفاق بینداز و حکومت کن استفاده موکرد!
فرید بلخی

>>>   حامد کرزی یکی از حامیان طالبان بود و است و درین اواخر با تکذیب که از داعش نموده دشمنی خود را به صلح و آرامش افغانستان نشان داده است او لایق کمک های دولتی نیست وباید تحت نظر دستگاه استخباراتی کشور باشد و . . .
حبیب نوروزی نیمروز

>>>   دلخور نشوید ؟؟؟؟؟
اگر کرزی طالبان را به مافیای موادمخدر جهانی در شراکت با برادران خود ساخت و افغانستان را ناآرام و در جنگ بنقشه آی اس آی گذاشت غنی خان احمدزی داعش را جانشین طالب میکند و افغانستان بنقشه آل سعود خرابتر از سوریه و غراق میسازد. اشرف خان از کرزی خان کمتر است. به بین بیادر که میکند یا نه....
محمد لطیف از کابل

>>>   کافی شافی است برای نامبرده که به هرنام یادش کیند

>>>   حالا هم کارمندان وزارت خارجه را کشیده بعوض شان به کسانیکه در انتخابات رای های گوسفندی را اماده کردن مقرر میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است