واکنش چین به دخالت آمریکا در امور مذهبی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۴    ۱۳۹۴/۲/۱۵ کد خبر: 94232 منبع: پرینت

چین در واکنش به گزارش یک موسسه آمریکایی مبنی بر نبود آزادی مذهب در این کشور، از آمریکا خواست در امور داخلی کشورش مداخله نکند.

«هوا چون اینگ» یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری روزانه خود از انتشار گزارش سالیانه کمیسیون آمریکایی «آزادی مذهب در جهان» به شدت انتقاد کرد و گزارش منتشر شده را ناشی از جبهه گیری سیاسی و اتهامات بی اساس دانست.

وی همچنین قرار دادن نام چین در فهرست سیاه کشورهای محدود کننده آزادی مذاهب در جهان را اقدامی نامناسب توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه این گزارش بر پایه انگیزه های سیاسی و اتهامات بی اساس منتشر شده، تصریح کرد: «چین به شدت با مفاد این گزارش مخالف است.»

«هوا» با ابراز نگرانی از رفتار در پیش گرفته شده از سوی آمریکا، از این کشور خواست دخالت در امور داخلی چین به نام دین را فورا متوقف کند.

در گزارش منتشر شده از سوی کمیسیون آمریکایی آزادی مذهب در جهان که پنجشنبه هفته گذشته صورت گرفت، آمده است: «آمریکا، 'نگرانی ویژه ای' از چین و چند کشور دیگر از جمله ویتنام، کره شمالی و عربستان سعودی، در رابطه با وضعیت آزادی مذهب در آنها دارد.

هوا چون اینگ همچنین تاکید کرد؛ دولت چین اعتراض شدید خود را به مقامات آمریکایی اعلام کرده و از آنها می خواهد به بهانه نبود آزادی مذهب در امور داخلی چین مداخله نکنند.

وی تصریح کرد که دولت چین همواره به آزادی مذهب شهروندان خود احترام گذاشته و از حقوق آنها، دفاع می کند.

بر اساس آمار رسمی در چین 100 میلیون نفر به مذاهب مختلف اعتقاد دارند.

بر اساس قوانین چین از جمله قانون اساسی در این کشور آزادی مذهبی و دینی وجود دارد اما تنش های مرتبط همواره یک مشکل بوده است.

به باور کارشناسان، استمرار نادیده گرفتن و بی توجهی به مذهب می تواند به مشکلات در چین دامن بزند.

در چین البته مکان های مختلفی از جمله معابد، مساجد و کلیساها برای عبادات وجود دارد و شمار آنها به 140 هزار مورد نیز می رسد که پیروان آیین های مذهبی (تائوییسم، بودیسم، اسلام و مسیحیت) در این مکان ها به عبادات می پردازند.

براساس آمارهای منتشر شده، اکنون حدود 45 هزار مسجد در چین وجود دارد که هر کدام از آنها مکانی مقدس برای مسلمانان چین است و به یک مرکز دینی برای فراگیری تعالیم دینی تبدیل شده است.

در دوران جدید حکومت رهبران چین، شرایط برای مسلمانان از بهبود نسبی برخوردار شده و گزارش های منتشر شده از مناطق مختلف چین، نشان می دهد مردم این مناطق به ویژه مناطق مرکزی در حال بازگشت به آموزه های دینی و احیای دین اسلام هستند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک متل مشهور است که میگویند: غم نداری بز بخر.
در چین نیز اگر غم ندارند،آزادی ادیان و مذاهب را اعلان کنند که پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کله و کابوس یکدیگر بزنند. یگانه پایه وحدت چین کمونست بودن و بی دینی آنها است. همین حالا کم کم در ایالت سنکیانگ چین بین چینی های مسلمان و غیر مسلمان تنش ها شروع شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است