آیا ورود عبدالله برای هرات خوش قدم است؟
از هراتی که رییس جمهور ویران کرد تا هراتی که رییس اجرایی سامان بخشید هنوز یکی دو روزی بیشتر نمی گذرد و باید منتظر ماند و دید آیا عزل و نصب های اینچنینی می تواند این ولایت باستانی را به روزهای امن و اوج خویش برگرداند یا خیر؟! 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۱    ۱۳۹۴/۲/۱۴ کد خبر: 94224 منبع: پرینت

بیش از پنج ماه از زمان قلع و قمع غیر مسوولانه و نابخردانه اشرف غنی در هرات می گذرد، فرمان برکناری تمامی منسوبین امنیت محلی و فرماندهان پلیس و ولسوال ها و والی هرات که البته با واکنش تند فضل الله وحیدی همراه شد.

هرات از زمان اولین و طوفانی ترین سفر هیات عالی رتبه ارگ نشین به سرکردگی اشرف غنی تاکنون به ویرانه برای فساد اداری چندبرابر و بی قانونی ها و ناامنی های مضاعف بدل شد و بسیاری انتقادات مسوولان امنیتی و سیاسی را نیز برانگیخت.

لاجرم حکومتی که پس از 66 ماه وقفه کابینه نیمه تعطیل و نیمه تکمیل خود را تکمیل کرد و به راه انداخت (البته بدون وزیر دفاع)؛ به والی های بی ولایت و ولایت های بی والی نیز سرکی کشید تا به چور و چپاول سرپرست ها پایان بخشد.

از هراتی که رییس جمهور ویران کرد تا هراتی که رییس اجرایی سامان بخشید هنوز یکی دو روزی بیشتر نمی گذرد و باید منتظر ماند و دید آیا عزل و نصب های اینچنینی می تواند این ولایت باستانی را به روزهای امن و اوج خویش برگرداند یا خیر؟!

برای قضاوت درخصوص اینکه عبدالله برای هرات خوش قدم است یا همچون اشرف غنی بد قدم و نا میمون می باشد نیازمند زمانی برای ارزیابی کار نیروهای گماشته شده جدید از شخص محمد آصف رحیمی تا کارمندان جزء و دون پایه ای که گله ای خواهند آمد هستیم.

عزل و نصب های بدون کار کارشناسی و طوفانی که بیش از آنکه سازنده و همراه با اصلاحات باشد مخرب و ویرانگر است؛ در حکومت حامد کرزی زیاد به چشم می خورد؛ با این همه باید قضاوت درخصوص رقابت مهره های تحول و تداوم و اصلاحات و همگرایی را به بعدها موکول کرد.

هراتی که برای بیش از پنج ماه بدون والی و فرمانده امنیه و ولسوال سر کرده است و روزهای تظاهرات و راهپیمایی برای استقلال طلبی شیندند و اعتصاب بازاریان و ناامنی های فزاینده به خود دیده است؛ نمی تواند صرفا با سخنرانی عذرخواهانه عبدالله از تاخیر در تعیین والی تغییر رویه دهد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرات درکدام زمان ارام بود که امروز نارام است درزمانیکه اسمعیل خان والی هرات بود مردم هرات شاکی بود ... خصوصا گمرگات را برای خود قصر ها ساختند زمانیکه انوری روی صحنه امد نیز شکایت بالارفت و گفته شد که زمین های دولتی را تحت عنوان مهاجری به مردم هزاره توزیع نموده اند زمانیکه وحیدی روی صحنه امد شکایت ها نیز به اوج رسید و میگفتند که عیرهراتی بالای حکومت میکنند باید بگویم که ناامنی موجوده توسط انها صورت میگیرد که صلاحیت و درامد خود را ازدست داده اند و ایشان با استفاده ازنام طالب و داعش میخواهند زمینه را برای چور وچپاول خود مساعد سازد وچنین تصور میکنند که پست های دولتی هرات میراث اچداد شان میباشد

>>>   خدا کند که تمام والی ها به زودترین فرصت تعین شوند تا مردم از سردرگمی برایند.
"رحیمی"

>>>   من نمیدان که دولت چه کار باید بکند که مردم رضا باشند انهای که از طرف اشرف غنی در هرات تبدیل شده اند همه انها از جمله دزدان مشهور و فاسدان معلوم هرات و نظام فاسد اداری هرات هستند نمیدانم که چرا عکس العمل های نادرست نشان داده میشود مردم نا اگاه از یکطرف و حامیان و شریکان دزدی از طرف دیگر دست بهم میدهند و جبهه تبلیغاتی را علیه پالیسی دولت نشانمیدهند هرکس که از دزدان دفاع مینماید در حقیقت با دزدان شریک هستند و خداوند انها را را به غضب خود گرفتار نماید که انشاالله خداوند خواهد این دعا را قبول نماید بگذارید که دولت کار خود را بنماید اگر فاسد را تبدیل مینماید باید از کار دولت حمایت صورت گیرد اگر ارامی و خوشبختی را میخواهید اگر طرفدار بی امنی و فساد دهستید ببروید در جبهه طالب به مزار طالبان اشک بریزید
با احترام سنگرمل

>>>   قلع وقمع فاسدترین ارکان دولتی ازخواست های به حق مردم بوده است امابایدرئیس جمهورمحترم بلافاصله بدیل آنهاراانتصاب می نمود. مردم ماباید باسیاستهای اصلاحگرانه وتصفیوی بنیادین اشرف غنی همراهی کنند.
شیوا .کاندیداحتمالی بلخ

>>>   هراتیها باید منتظر باشند تا والی جدید شان که یک مدیر خوب است و از فساد عاری اول وضیعت را تحلیل کند چاپلوسان و افراد واقعا وطندوست و متهعد را شناسایی و بعد به تطبیق برنامه هایش اغاز کند .صفات خوب این والی قرار ذیل است : به هیچ گروه تنظیمی و سیاسی وابسطه نیست . شخص متعصب نیست کرکتر عالی و اخلاقی خوبی دارد حتی به اشخاص کوچکتر از خود احترام می گذارد از کارکردش در وزارت زراعت کدام خاطره بدی کس در ذهن ندارد. پس این خوش چانسی هراتی هاست که خداوند نصیب شان کرده و باید شکر گذار باشند که خدا نا خواسته باز کدام شخصیت ما فیایی و چورگر والی شان نشده .بسیاری از چپاولگران به این ولایت چشم دوخته بودند. حتی لک ها دالر مصرف کرده اند تا والی این ولایت شوند .

>>>   هرات رانه رئیس جمهور ویران کرده ونه هم رئیس اجرایی انرا سامان بخشید بلکه والی از طرف رئیس جمهور به فرمان رئیس جمهور تعین شد ورئیس اجراییه ازطرف رئیس جمهور موظف شد تا والی جدید رابه مردم هرات وادارات محلی معرفی نماید
فریدون هراتی ازهرات باستان

>>>   همین ریس اجرایه بود که اوضاع مملکت به این حالت رسید اگر به حق خود قناعت میکرد ونتیجه انتخابات قبول میکرد اوضاع به این حالت نمیرسید وحالا معلوم نیست که آینده چی میشه جای امید نیست.
حسن از چارسو

>>>   چون نظرم مشابه با اکثر دوستانی بود که در بالا تذکار رفته است، از تکرار آن خودداری کردم. اما یک سوال باقی ماند و آن اینکه منظور نویسندهء متن اصلی از 66 ماه تآخیر و وقفه در معرفی کابینه چیست؟ چون شصت وشش ماه ؛ مساوی است با پنج سال و نیم !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است