هشدار جدی روسیه و بی تفاوتی اشرف غنی!
به تازگی طالبان که با هماهنگی نظامیان آمریکایی و انگلیسی از مناطق جنوبی کشور به شمال افغانستان منتقل شده اند، عملیات پیچیده ای را آغاز کرده اند که در ابتدا هدفشان ناامن کردن این مناطق و سپس ورود به خاک آسیای میانه و سپس اعلام حضور افراطگرایان داعش در حوزه ی روسیه است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۴/۲/۱۳ کد خبر: 94115 منبع: پرینت

وزارت خارجه ی روسیه روز شنبه از افزایش فعالیت گروههای شبه نظامیان مسلح در مناطق شمال شرقی کشور ما که با کشورهای آسیای میانه هم‌مرز است، ابراز نگرانی کرد و طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات طالبان، از مقامات کابل خواست برای جلوگیری از وخیم تر شدن این شرایط تدابیر موثری اتخاذ کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مقامات مسکو درباره وخامت جدی اوضاع امنیتی در ولایات شمال شرقی افغانستان که با کشورهای آسیای میانه فاصله چندانی ندارند، اطلاعات و گزارش های هشدار دهنده ای دریافت کرده اند به ویژه ولایت قندوز که با تاجیکستان هم مرز می باشد.

وزارت خارجه روسیه در این گزارش حملات و انفجارهایی را که اخیرا گروههای شبه نظامی طالبان در افغانستان مرتکب شده و نظامیان، ماموران پولیس یا غیرنظامیان را هدف قرار داده اند، به شدت محکوم و ابراز امیدواری کرد اوضاع در مناطق شمال شرقی و در کل کشور ما بهبود یابد اما برای تحقق این هدف لازم است که دولت کابل تدابیر مناسبی اتخاذ کند و با این کار به تثبیت و تقویت امنیت در تمام مناطق افغانستان که با کشورهای آسیای میانه هم‌مرز هستند، کمک کند.

به تازگی طالبان که با هماهنگی نظامیان آمریکایی و انگلیسی از مناطق جنوبی کشور به شمال افغانستان منتقل شده اند، عملیات پیچیده ای را آغاز کرده اند که در ابتدا هدفشان ناامن کردن این مناطق و سپس ورود به خاک آسیای میانه و سپس اعلام حضور افراطگرایان داعش در حوزه ی روسیه است.

این طرح از ابتدای اعلام علنی فعالیت داعش در سوریه شروع شده است که هم زمان با آن، شبه نظامیان مسلح از مناطق وزیرستان شمالی پاکستان توسط چرخبال های آمریکایی به شمال منتقل شده اند تا اکنون که داعش سودای اعلام " امارت خراسان بزرگ" را در سر می پروانند، فعالیت خود را شروع کنند که باز هم اولین قربانی این سیاست شوم غرب، مردم بی دفاع و غیر نظامی افغانستان هستند.

نکته ای که در این میان حایز اهمیت است اینکه اشرف غنی از زمان تصدی پست ریاست جمهوری نتوانسته صراحتا درباره روسیه که رقیب اصلی آمریکا به شمار می رود، ابراز نظر کنند، هرچند که روسیه در زمان حامد کرزی اعلام کرده که مسکو به ادامه کمک‌های خود به افغانستان در امور اقتصادی و نظامی متعهد است و دولت کابل می تواند بر روی کمکهای روسیه حساب ویژه ای باز کند.

حامد کرزی آن زمان وعده داد که رییس‌جمهور و حکومت آینده افغانستان نیز بر حفظ روابط دوستانه و نزدیک میان کابل - مسکو متعهد خواهد بود و این روابط را بیش از پیش گسترش خواهد داد، اما ظاهرا اشرف غنی تمایل به چنین امری ندارد.

سوالی که در همین جا به آن پاسخ گفت این است که در این دو سال اخیر روسها بسیار تلاش کردند تا جای پای خود را در افغانستان بازتر کنند که باید دید دلیل این اشتیاق مسکو برای حضور در افغانستان چیست؟ خود روس ها مهمترین دلیل حضورشان در افغانستان را نگرانی در خصوص افزایش تهدید مشترک مواد مخدر و تروریزم عنوان کرده اند و می گویند ترجیح می دهند تا با این مشکل در مرزهای مشترک مقابله کنند یعنی نیروهای روس با حضور جدی در مرز تاجیکستان و ازبکستان با افغانستان جلوی این تهدیدها را بگیرند.

روس ها با درک نگرانی حضور دوام دار آمریکا در افغانستان، اکنون به فکر آن است که در دراز مدت جایگزین نیروهای غربی در کشور ما شوند به همین دلیل هم بارها آمادگی مسکو را برای هر گونه کمک به افغانستان در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی مطرح کرده و وعده داده اند که این کمکها به محض ارایه پیشنهادات مشخص از سوی دولت افغانستان، از سوی طرف روسی قابل اجرا خواهد بود.

اما اشرف غنی تمایلی به این تقاضا ندارد و می خواهد با استقلال آمریکایی اش به سیاست خود ادامه دهد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بدون کمک کشورهای همسایه بلخص تاجکستان، ازبکستان و روسیه امنیت در شمال افغانستان امکان پذیر نیست!

>>>   ...روس یک با به همت همین ولایات جنوبی کشیده شده باز قدرت این را ندارد که با شیر مردان سفید کوه مقابله کند

>>>   این هوشدار ها و تهدید هابه رئیس جمهور کشور مستقل افغانستان از طرف روسیه روباط افغانستان و روسیه را خراب تر میسازد و زمینه همکاری دولت را با امریکا و انگلیس در رابطه به وخیم ساختن اوضاع تسزیع می بخشد.روسیه که با امریکا و انگلیس پرابلم دارد مستقیما با خود انها اگر توانایی انرا دارد به مقابله بپردازد.

>>>   نا امنی در افغانستان روز به روز گسترش می یابد. نیروهای جنایتکار ناتو و امریکا نوکران خود طالبان را به کمک پاکستانیها به تمام نقاط کشور انتقال میدهد . این حقیقت دارد که مرگ تدریجی دولت غنی تحقق می یابد .

>>>   وقتی شوهر غ ع امریکاست چطور میتونه دست ب روس ها ببره حکومت وحدت ملی اخر وطن را بیچاره تر از این وضع خواهد کرد

>>>   حکومت و دولت افغانستان بدون اجازه باداران امریکایی شان نان خورده نمی توانند چه رسد به نزدیکی و پذیرفتن کمک روسها .

>>>   معاهده امنیتی با امریکا برای انتقال طالبان بشمال افغانستان و تبدیل نام طالب به داعش عقد شده است. حکومت وحدت ملی این معاهده را امضا کرده است و به این استراتیژی امریکا و پاکستان برای بیثبات کردن آسیای میانه در پیش امریکا و آی اس آی تعهد دارند. برای مردم افغانستان و مردم شمال قتل عام داعش در نظر است. خدمتی در آینده نیست

>>>   درست است که جوانان سفید کوهی ما روس ها را از وطن بیرون کردند ولی به عوض آن پاکستانی های دال خور و نوکران پاکستانی را به کشور آوردند و بعدا هم خان کلان و شیطان بزرگ(امریکا + انگلیس) زا به وطن اوردند. چه جای افتخار است؟

>>>   دوستان عزیز : بعد از رسیدن نیروهای ناتو در وطن عزیزما خون ها جاریست سوگندیکه مقامات امریکا بعداز کشته شدن سفیر امریکا در هو تل کابل خورده بود که در مقا بل یکنفر باید افغان ها نفر قربانی بدهد و اشخاص وطن پرست و با فهم را در افغ

>>>   بدون همکاری دولت روسیه در وطن ارامی نخواهد بود زیرا هیمشه درجهان وانمود ساخته در هر نقطه دنیا که روابط دوستانه داشه در همان جا صلح وارامش برقرار است

>>>   در قرن 17 امپراتوری انگلیس در جهان از دو چیز خوف و ترس داشت از منطقه کریم و سوستاپول که بدست دولت روسها است دوم دوستی وحسنی نیتی که با مر د م افغان دارد ایا مارا میگذارد که روسیه در قسمت نظم و امنیت با ما همکاری نمایند وطندارن سوال دراینجا ست که امروز جای پای انگلیس را امر یکا گرفته است که خون افغان ریختن را افتخار میدارند

>>>   توجه توجه توجه به هموطنان عزیر : این یک واقعیت تلخ تاریخ است زمانی که سفیر امریکا در هوتل کا بل تو سط یکی ار تروریست ها به قتل رسید در ان وقت دولت امریکا سوگند خورد 1_که در عیوض یکنفر امریکاهی باید یک ملیون افغا ن کشته شود 2_در افغانستا ن اشخاص با سواد وبا دانش تحصیل کرده و وطنپرست نه باید کار بکنند 3_روابط دوستی تاریخی افغان روس باید از بین برادشته شود . این یک واقعیت است که دیپلو ماتان سابقه دار وزارت خارجه از این موضوع اگاهی دارند.در ان زمان پیشنهادات معقول از جانب دولت وقت صورت گرفت ولی قا بل قبول دولت امریکا نگردید.

>>>   قرار معلومات که شبکه های خاریجی اروپایی دارند :انها روسیه فدارالی را به رابطه اقتصادی و سیاسی مخفی با گرو داعش در ممالک عربی و طالبان پاکستانی و افغانی با مبارزه با دولت های عراق سوریه لیوان نموده اند.
م ر ر ا

>>>   مردم افغانستان آگاه باشید. غنی در حال فروش افغانستان هست. خود آمریکایی است. اتمر هم همدست اوست. طالبان هم از جنوب و شمال بزودی زن و فرزندانتان را تجاوز و بعد میکشند. اگر مردید از خاب بلند شوید و کمی فکر کنید و با تفکرات غنی و پاکستان بجنگید و تظاهرات کنید.صلح با طالب دروغ است میخاهد طالب و داعش را تقویت کند و افغانستان را به خون تبدیل کند.
شما مردم افغانستان چرا تحلیل سیاسی ندارید

>>>   به روسیه چه ربطی دارد

>>>   روسها درختی را که غرس کردند حالا ثمرش را باید بگیرند این روسها بود که با کودتای منحوس 7ثور توسط... اساس بی ثباتی را در کشور ما گذاشتند وهمه هست وبود ما را از بین بردند فریب این کفار را نباید خورد زیراکه انها دنبال منافع خود هستند وهیچگاهی نمی خواهند که کشور های اسلامی ترقی وپیشرفت نمایند چنانکه روسها عراق ،لبیا وسوریه راکه حکام ان غلامان روس بودند تنها گذاشت وخودش پی کارخود رفت انشاءالله روزی برسد که روس وامریکا ودیگر کفا ر بچان هم بیافتند وهمدیگر را از بین ببرند

>>>   روسیه حق دارد از مرزهای خود دفاع کند و باید داخل اقدام شود. اگر یک بار نیرویهای ترورست داخل منطقه شد، خروج آن بسیار مشکل تمام میشود، زیرا ایشان صاحب زر و زور اند.

>>>   ازتمام مردم سمت شمال بشمول هرات غور بادغیس بامیان پروان کاپیساپنجشییر و9ولایت شمال کشور خواهشمندم بخاطر نجاب ازشر این وطن فروشان بیرق روسیه را بلند کنند و خوستار کمک ازروسیه شوند تاازین مصیبت های طالب داعش خلاص شویم لطفاً هوشیارشوید اقدام کنید. بس است تمام بزرگان تان را انتحار انجار دادن باقی مانده راهم نابود میکنند ازخواب بیدار شوید.یک کسی گفته تمام هست بود مارا ازبین بردن تمام داشت نداشت تو ازروس ها است ان همه توب تانگ این توبودی تمام دارنداراین وطن به پاکستان فروختیت ... این رهبرها جاسوس های پاکستان همه این وطن نابود کردن .

>>>   هرگونه نزدیکی کشورهاباافغانستان مطابق قانون اساسی واحترام به حاکمیت وطنی کشور وبراساس منفعت ماباشد.ماسیاست نه شرقی ونه غربی رااختیارکنیم .نه روسیه ونه غرب ونه هیچ کشورهمسایه خیرخواه ملت مانیستندوطرحهای استعماری دارند. روسیه بهتراست به چچن آزادیهای دینی بدهدوهویت فرهنگی کشورهای مشترک المنافع رااحیانماید
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است