چرا باید داعش جایگزین طالبان در افغانستان شود؟
کشور ما براي داعش به عنوان يك هدف نهایی تعريف نشده بلكه هدف‏گذاري داعش تبديل بخش‏هايي از قلمرو افغانستان به خراسان بزرگ است که در مقاصد بعدی پس از انتشار و انتقال داعش، مناطق پيراموني افغانستان يعني مرزهاي شرقي ايران، آسياي مركزي (روسيه) و سين‏كيانگ چين نیز به آن ملحق خواهند شد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۴    ۱۳۹۴/۲/۱۲ کد خبر: 94086 منبع: پرینت

حدود یکسال است که عده ای تلاش می کنند تا جای پای گروه تروریستی داعش در کشور ما باز شود که انتشار پیامها، افکار و ایدئولوژی آنها در افغانستان قبل از حضور فیزیکی شان، زنگ خطری جدی در این رابطه است.

بدون شک موضوع حضور داعش در افغانستان چه به لحاظ فکری و چه به لحاظ فیزیکی پیامدهای مختلفی در سطح ملی و منطقه ای به دنبال خواهد داشت.

در رابطه با آثار که حضور فکری و نظامی داعش در سطح ملی کشور ما دارد باید گفت: مهمترین اثر حضور این گروه تضعیف بیش از پیش توان نظامی - امنیتی ارتش ملی افغانستان خواهد بود همان اتفاقی که در عراق و سوریه اجرایی شد.

هرچند بروز جنگ بین طالبان و داعش (که هر دو مزدور آمریکا و اسراییل هستند) احتمال درگیری نظامی را قوت می بخشد، اما بیشتر از آن خطر بروز جنگهای مذهبی در افغانستان است که دست اندرکاران پشت پرده ی داعش به دنبال آن هستند. با این توضیح که امروزه با مداخله سرويس‏هاي اطلاعاتي امريكا و رژيم صهيونيستي، نوك حمله نيروهاي تكفيري عليه «اهداف درون‏ اسلامي» يعني شيعيان، اهل‏ سنتِ ميانه‏ رو، اقليت‏هاي قومي- مذهبي و ... تعريف شده است. از نظر داعش نزاع‏ هاي مذهبي تنها راه خالص‏ سازي جهان اسلام است. اين گروه ضديت با تشيع و گروه های میانه روی اسلامی را جايگزين ضديت با غرب كرده است.

جدای این پیامدهای داخلی، حضور داعش در افغانستان می تواند پیامدهای خاصی برای منطقه را نیز در بر داشت باشد که حامیان غربی - عربی داعش به دنبال آن هستند از جمله: تهديد امنيت مرزهاي شرقي ايران به این طریق که انتشار داعش در ولایات غربی افغانستان می تواند بستر مساعدي براي تجميع، تجهيز و تقويت تمام گروهك‏هاي مسلح ضدايراني باشد.

از طرف دیگر حضور و استمرار داعش در افغانستان، احتمالاً موجب تشديد جنگ نيابتي بين كشورهاي منطقه خواهد شد. قطعا داعش با حضور فیزیکی در کشور ما، برای جذب نيرو و كسب مشروعيت و برخی پیروزی ها از همسایگان کمک می طلبد تا " امارت خراسان بزرگ" را پی ریزی کند که پیوستن شبه نظامیان از کشورهای همجوار با این گروه، حاصلی جز جنگ نیابتی را به دنبال نخواهد داشت.

علاوه بر اين به نظر مي‏ رسد، افغانستان براي داعش به عنوان يك هدف نهایی تعريف نشده بلكه هدف‏گذاري داعش تبديل بخش‏هايي از قلمرو افغانستان به خراسان بزرگ است که در مقاصد بعدی پس از انتشار و انتقال داعش، مناطق پيراموني افغانستان يعني مرزهاي شرقي ايران، آسياي مركزي (روسيه) و سين‏كيانگ چين نیز به آن ملحق خواهند شد.

به هر حال این موضوعاتی است که نه عالی جنابان اشرف غنی و عبدالله به آن توجه دارند و نه مقامات امنیتی جدید. ولی متاسفانه دیر یا زود این موضوع به سراغ ما خواهد آمد بدون آنکه ارگ کابل برای مقابله با آن طرحی داشته باشد البته بهتر است بگوییم هیچ طرحی از سوی کاخ سفید به ارگ کابل دیکته نشده است تا عین و غین بخواهند آنها را اجرایی کنند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کور خوانده اند، انشاءلله چنین هدف کثیف در کشور عزیز ما اتفاق نمی افتد. برادران اهل سنت و دوستداران کشور عزیز این اجازه را به آنان نمی دهد.

>>>   ﻧﻮﻳﺴﻨﺪﻩ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﺎﻻ, ﻋﺎﻟﻲ ﺟﻨﺎﺑﺎﻥ ﻏﻨﻲ و ﻋﺒﺪاﻟﻠﻪ اﻳﻦ ﻣﻴﺪاﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﮔﺮﻭﻩ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺘﻲ ﺩاﻋﺶ ﺑﺮاﻱ ﻛﺪاﻡ ﻣﻘﺎﺻﺪي ﺷﻮﻡ ﺑﻪ ﻛﺸﻮﺭﻱ ﻋﺰﻳﺰ ﻣﺎﻥ ﺁﻣﺪﻩ اﻧﺪ, اﻳﺸﺎﻥ اﮔﺮ ﻣﺨﺎﻟﻔﺘﻲ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﻨﻆﻮﺭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﺑﻴﺸﻚ ﺑﻪ ﺯﻭﺩﺗﺮﻳﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﺗﻮﺳﻄ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﻨﻤﻲ ﺳﻲ, اﻱ, اﻱ ﺣﺬﻑ ﻣﻴﮕﺮﺩﻧﺪ.

>>>   در یکی از بر نامه های تلویزیون چینل یک، موسی فریور یک تن از استادان قدیمی حقوق و علوم وسیاسی. داعش و طالبان را مخالفین سیاسی خواهد و گفت در کشتن انسان های بیگناه گناه گار اند اما در ارتکاب قتل افراد بیگناه و حلال دانستن حرام از کلمه کفر اخراج از دایره اسلام خود داری کرد و در مقابل سوالات گزارش گر خود را کنار میکشید و موضوع بحث را تغیر میداد...

>>>   نام خراسان نیکو است و داعش هیچ وقت نتوانسته این نام پر افتخار تاریخی که صدها مشاهیر و دانشمند و ادیب و شاعر از آن بر آمده است را بدنام سازد داعس نابود خواهد شد و خراسان تا ابد خراسان است و خورشید برآن خواهد تابید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است