روز مرد بر همه شیرمردان افغانستان مبارک
ساده زیستی، حق شناسی، دوری از کبر و غرور، ظلم ستیزی، عدالت محوری، یتیم نوازی، سیاستمداری اسلامی و حکومتداری الهی از مهمترین خصیصه های امیرالمومنین علیه السلام است که دولتمردان افغانستان با سرمشق قرار دادن آن ها می توانند خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کنند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۰    ۱۳۹۴/۲/۱۲ کد خبر: 94050 منبع: پرینت

شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) فرا رسیدن سیزدهمین روز از ماه رجب المرجب را که مصادف است با ولادت مولای متقیان، امیرمومنان حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام را به همه ی مسلمانان جهان به ویژه تمامی شیرمردان این مرز و بوم تبریک و تهنیت عرض می کند.

به گفته ی بسیاری از بزرگان ادب، سخن گفتن درباره شخصیت والای حضرت امیر علیه السلام کار هرکسی نیست زیرا حضرت علی علیه السلام شخصیتی کم نظیر و بزرگ در عالم اسلام است و به دوره و زمان خاصی هم تعلق ندارد، بلکه ایشان متعلق به تمام اعصار و دوران ها است که می توان از زندگی گهربار ایشان درس های فراوانی گرفت.

ایشان شخصیتی کم نظیر و بزرگ در عالم اسلام هستند که زندگی و گفتارشان درس بزرگی برای طالبان سعادت و کامیابی است.

امیرالمونین علیه السلام از همان بدو تولدشان شخصیتی منحصر به فرد داشتند و از نحوه تولدشان مشخص بود که فردی عادی نیستند و یکی از شخصیت های مورد احترام و ویژه درگاه الهی است.

ایشان آنقدر در نزد خداوند متعال دارای منزل و آبرو هستند که دیوار خانه کعبه به خاطر ایشان شکافته شد و در مدت سه روزی که مادر بزرگوارشان در دل خانه کعبه حضور داشتند به اذن الهی از غذهای بهشتی تناول می کرد.

امیرالمومنین علیه السلام بنابر مشیت الهی در دامان پرمهر رسول خدا پرورش یافت و از همه نظر تربیت ایشان یک تربیت قرآنی بود و اولین کسی هم بود که به رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم ایمان آورد و ایشان را برای ترویج آن یاری کرد.

در روزگاری که دشمنان رسول خدا هم قسم شده بودند تا به هر طریق ممکن مانع از ترویج دین الهی اسلام شده و پیامبر را یا منصرف و یا به شهادت برسانند این حضرت علی علیه السلام بود که با رشادت تمام به یاری ایشان شتافت و برای حفظ و ترویج اسلام از جان مایه گذاشت.

شان نزول 300 آیه از کلام الله مجید درباره شخصیت حضرت امیر علیه السلام و احادیث متواتری همچون ( حدیث ثقلین، حدیث منزلت، حدیث کساء، حدیث طیرمشفی، حدیث غدیر، حدیث مدینه العلم و صدها حدیث دیگر) همه گواه بزرگی شخصیت ایشان در کلام حضرت رسول صل الله علیه و آله وسلم می باشد.

ساده زیستی، حق شناسی، دوری از کبر و غرور، ظلم ستیزی، عدالت محوری، یتیم نوازی، سیاستمداری اسلامی و حکومتداری الهی از مهمترین خصیصه های امیرالمومنین علیه السلام است که دولتمردان افغانستان با سرمشق قرار دادن آن ها می توانند خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کنند.

بدون شک براساس دستورات رسیده از پیامبر بزرگوار اسلام که (علی مع الحق و الحق مع علی)، پیروی از خصوصیات اخلاقی، عملی، سیاسی، عبادی، فردی و اجتماعی این رهبر بزرگ اسلام می تواند مشخص کننده راه سعادت همه ی ما باشد.

باز هم این روز عزیز و بزرگ را بر همه عزیزان و هموطنان تبریک عرض می کنید. براساس سنت حسنه ای که در کشور جاری شده است از این روز عزیز به عنوان روز پدر یا روز مرد یاد می شود تا فرصتی باشد که از همه پدران زحمتکش این مرز و بوم تقدیر شود. که از همین جا این تبریک را صمیمانه هدیه به همه ی پدران افغانستان می کنیم.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من هم این روز ا به تمام مردان و پدران افغانستان تبریک میگویم.
ایرانی

>>>   من هم بنوبه خوداین روزبزرگ را بتمام جهان اسلام وجامعه بشری تبریک وتهنیت عرض میدارم . علی ع شخصی که به عدالت ، شجاعت ، سخاوت و... بهترین معلم برای بشریت بوده ومیباشد. شخصی که حضرت محمد ص برایش می فرموداند: علی تومنزلت رابرای من داری که هارون برای موسی ع داشت ، من شهرعلم هستم وعلی ع دروازه آن شهراست و....بااحترام
انجنیرسیدحیات الله (حشمت عالمی)

>>>   علی ای همای رحمت تو چه آيتی خدا را
که به ما سوا فکندی همه سايه هما را
دل اگر خدا شناسی همه در رخ علی بين
به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ
بشرار قهر سوزد همه جان ما سوا را
برای گدای مسکين در خانه علی زن
که نگين پا دشاهی دهد از کرم گدا را
به جز از علی که گويد به پسر که قاتل من
چو اسير توست اکنون به اسير کن مدارا ؟
به جز از علی که گويد به پسر که قاتل من
چو اسير توست اکنون به اسير کن مدارا ؟
چو به دوست عهد بندد ز ميان پاک بازان
چو علی که ميتواند که به سر برد وفا را ؟
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحيرم چه نامم شه ملک لا فتی را !
به دو چشم خون فشانم هله ای نسيم رحمت
که ز کوی او غباری به من آر توتيا را
به اميد آن که شايد برسد به خاک پايت
چه پيامها سپردم همه سو ز دل صبا را
چو تويی قضای گردان به دعای مستمندان
که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را
چه زنم چو نای هر دم ز نوای شوق او دم ؟
که لسان غيب خوشتر بنوازد اين نوا را
همه شب در اين اميدم که نسيم صحبگاهی
به پيام آشنايی بنوازد آشنا را
ز نوای مرغ يا حق بشنو که در دل شب
غم دل به دوست گفتن چه خوش است شهريارا
شاعر : شهريار ( سيد محمد حسين بهجت تبريزي )
محمدی«کابل»

>>>   میسر نگردد به کس این سعادت
به کعبه تولدت به مسجد شهادت
میلاد باسعادت حضرت علی (ع) را به تمام مسلمانان و دوست داران آن حضرت مبارک باد عرض مینمایم.
حبیب الله حسینی

>>>   ....من هم روزمردرابه همه مردان شیرمردان...وطنم تبریک عرض میکنم.
محمدباقرمنیر

>>>   پدر روزت مبارک
پدرم روضه رضوان به دو گندم بفروخت
نا خلف باشم اگر من به جوی نستانم
همیشه تو جیبم یک دانه جو نگاه داشتم بعد از یگ روحانی شنیدم گغت این جو که تو پیشی خود نگاه داشتی این اشتاه است باید یگ دانه جو سیاه پیدا کنی پیشی خودت نگاه داری الان دارم دنبال جو سیاه میگردم
نبی حاغوری

>>>   پيامبر فرمود: انا و علي ابوا هذه الامه(:من و علي پدر اين امت هستيم) بناء پيامبر اسلام و امام علي پدر معنوي همه مسلمانان مي باشند.
مصطفي

>>>   روز مرد را به تمام نيرو هاي اردو افغانستان كه راستي مرد هستند تبريك ميگويم

>>>   به همه مردان کشورم این آرزو را دارم که از زن ستیزی دست بردارند و به زنان (جزء همسر خود) به نگاه خواهر و مادر خود بنگرند و در دفاع از حرمت انسانی زن بکوشند.
آمین!

>>>   من این روز را برای پدر های افغان که چطوری به چه طریق برای جگر گوشه های که از صیع روز تا عصز بدون اینکه پول بدست بیاورند تبریک و می. گویم پدر های افغان دست هر یک از شما یان میبوسم و این روز شما هاست نه روز عرب های که فعلا هم وطن شما را جگر گوشه های شما هر هر روز به کام مرگ می سپارند درود و تهتیت میگویم نه برای عرب پرستان قرن هجر .

>>>   من روز پدر به همه هموطنان عزیز تبریک میگم

>>>   هروقت در موقع تنهایی و ناراحتی ب این میاندیشم ک پیرو این شخصیت بینظیر تاریخ بشریت یعنی علی بن ابی طالب(ع) هستم ب خودم میبالم.
قربان نام والای تو علی
جان عالم ب فدای تو علی
محمدسخی جعفری قلبن در افغانستان حضورن در یگ جای دیگر

>>>   السلام علیک یا امیرالمومنین علی علیه السلام

>>>   اگر رهبران ما پيرودين واحترام به پيغمران اسلام ميداشتن نماز ميخواندند وعمل ميكردن. اينها همه چيزهارا به دالر تبديل كردن يادى از هيچ كسى نميكنند
م ى


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است