قندوز تاوان غیبت وزیر دفاع را می دهد؟
ورود افراد مسلح بیگانه با اکثریت تبار پشتون و پنجابی از مرزهای دیورند با تجهیزات و سلاح های سنگین تا آنجا مورد بی توجهی قرار گرفت که سلاح های پاکستانی از قندوز کشف و ضبط شد 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۸    ۱۳۹۴/۲/۱۱ کد خبر: 94027 منبع: پرینت

اولین و مهمترین گزینه امنیتی کشور، آخرین و کم اهمیت ترین گزینه تبیین شده و روی میز است. به طول انجامیدن انتخابات ریاست جمهوری در 16 حمل 1393 تا 24 جوزا همان سال نوید یک سال پر از درگیری و نابسامانی را می داد که تا یک سال بعد همچنان ادامه دارد.

اینک در روزهای نخستین ماه ثور و با رسیدن فصل گرما، حملات همه جانبه و بی شائبه طالبان، داعش و دیگر تکفیری های افراطی بصورت نقطه به نقطه ولایات افغانستان را هدف قرار می دهد یک روز بدخشان، یک روز پکتیکا، یک روز بلخ و امروز قندوز.

آواره و بیجا شدن قریب به 2 هزار خانوار ساکن ولسوالی های مورد تهاجم گرفته قندوز زنگ خطری مهیب را می نوازد که به درگیری های داخلی و احتمال سوق یافتن بی خانمان ها به مخالفان مسلح را بیش از پیش می نماید.

در روزهایی که دیگر وزرای کابینه بصورت فله ای و گله ای مورد تایید پارلمان سیراب شده از دالرها و افغانی ها و ریال ها و کلدارها قرار گرفتند و به وزارت خانه ها راه یافتند غیبت وزیر دفاع بعنوان حایز اهمیت ترین جایگاه دفاعی کشور جای تاسف و نگرانی دارد.

در همین راستا، زمزمه هایی مبنی بر احتمال سقوط قندوز بدست متجاوزان مهاجم به گوش می رسد که گرچه از سوی سخنگوی وزارت داخله قویا و بشدت رد شده است اما اثر تخریبی فوق العاده ای بر افکار عمومی متشنج و اذهان عمومی متلاطم گذاشته است.

اگر به همین منوال پیش برود و غیبت وزیر دفاع به طول بیانجامد و یا بی کفایتی و غیر مسلکی بودن وزرای دیگر در حوزه های دیگر و یا عدم اختیارات و دامنه صلاحیت ها شکاف میان ملت و دولت را آنچنان می نماید که تبدیل به گورهای دسته جمعی عزت افغانستانی و آرمان های ملی خواهد شد.

نکته مغفول مانده دیگر این است که ورود افراد مسلح بیگانه با اکثریت تبار پشتون و پنجابی از مرزهای دیورند با تجهیزات و سلاح های سنگین تا آنجا مورد بی توجهی قرار گرفت که سلاح های پاکستانی از قندوز کشف و ضبط شد. این ثمره و نتیجه و حاصل و میوه مداخله آشکار همسایه در ناامنی های نقطه به نقطه است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانیکه رئیس جمهور کشور .... طالبان ...آن سوی مرز به آسانی با سلاح های خود داخل خاک افغانستان میشوند و حتی اردوگاه برای شان داده شده و از طرف دولت حمایت مالی میشوند. و بعضی شان هم بکمک دولت در مناطق غیر پشتون مسکن گزین میشوند تا آن مناطق را نیز نا آرام سازند.
س.ح

>>>   حقیفت این است که عدم وزیر دروزارت دفاع یک تبصیره سیاسی است درارتباط قضایای واقع شده اثر ندارد زیرا واقعات انجام متوجه وزارت داخله و ریاست عمومی امنیت میباشد البته زمانی که وزارت داخله به همکاری نیاز پیدامکند انوقت وزارت دقاع وارد عمل میشود چنانچه شد ازطرف دیگر عامل جنگهای موجوده گروپ مافیائی است که در جستجو قدرت بخاطر منافع شخصی شان است که با دشمنان کشور همدشت شده اند انشاالله این مرتجعین تاریخ به ارمان های شوم خود نخواهند رسید
حیران

>>>   کشورکه درو پیکرنداشته باشدازین بدتر هم می شود مرز میان پا کستان وافغانستان که من خودم رفت وامد داشتم پاکستان خیلی سخت کنترل میکند ولی افغانستان نه کنترل و
بازرسی نیست در کجای دنیا دیده اید که ازکشور درکشوردیگه باموتر بدون اسنادوگزر رفت امدکند پاکستانیها این کاررا می کندهیچ کس ازاین هانمی پرسد کل افغانستان رامیکردد ان وقت ریس های محترم میکوید تروریست هااز پاکستان وارد افغانستان شده یامسولین ماباتروریست ها دست دارند ویااینکه خواب است ......

>>>   ای اقایان عین وغین وطن تان مورد تهاجم بیگناه ها(پنجابی، عربی،تباری وغیره) قرار گرفته کجاست افغانیت تان کجاست وطن پرستی تان شما خو در کمپائین های انتخاباتی تان امنیت ودفاع از کشور را در اولویت کاری تان قرار داده بودید کجا ان پیمان امنیتی که با امریکا وسایر کشور ها امضا نمودید خداند ببخشد سردار محمد داود خان را شما خو مانند او حس وطنی دوستی ومردم دوستی نداریدحد اقل خون افغانی خو در رگ های تان جریان دارد این نوکران پنجابی وسایر کسانیکه علیه این مردم مطلوم بیچاره قرار گرفته اند وتوسط کشور های کفر تجهیز میشوند باران سلاح ومهمات را بریزید تا دیگر هیج کسی به این مردم غریب ،بیچاره، مطلوم، بی نان وبی دسترخوان چنین ستم را روا ندارند.
حسیب الله از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است