مشاور پاکستانی با 21 هزار دالر معاش در وزارت مالیه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۸    ۱۳۹۴/۲/۱۰ کد خبر: 93950 منبع: پرینت

مشاور ارشد وزارت مالیه در بخش پروژه های انکشافی افغانستان، یک پاکستانی است.

به گفته ی یک تن ازکارمندان ریاست خزاین وزارت مالیه، این شخص "ناصر خان" نام دارد و باشنده ایالت پنجاب پاکستان می باشد.

موصوف حدوداً چهارسال قبل با معاش ماهوار ۲۱۰۰۰ دالر از طرف بانک جهانی و دولت افغانستان مشترکاً استخدام گردیده است.

جای تعجب است که یک پاکستانی بر تمامی رازهای وزارت مالیه و موضوع های بودجوی افغانستان وقوف داشته میتواند تمامی اطلاعات این بخش را به کشورش که بدان متعهد می باشد منتقل نماید.

گفته شده است که این شخص با تاکید و توصیه حضرت عمر زاخیل وال به این پست تداوم کار داده است در حالیکه بسیاری از اقتصاد دانان هموطن در داخل کشور و کشورهای دیگر سرگردان هستند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   استخدام یک پاکستانی به صفت مشاور ازطرف بانک جهانی کدام باکی ندارد ...
رحمانی ازدنمارک

>>>   به نظر بنده این ها همان کسانی هستند که از قدیم الیام در حکومت ما نقش داشتند.همچنین اینان همان خریداران حکومت و افراد غیر افغانی هستند که دولت و خاک ما را از بزرگان حکومتی ما خریداری کرده اند.واقعا متاسف استم که چرا یک افغان حاظر است تا خاک و حکومت خود را بفروشدخدایا ما به کدامین سو رفته راهی استیم؟
فرزاد عزیزی آذربایجان - باکو.

>>>   لیاقت و پشتکار دارد. مسلکی است. دزدی و چوروچپاول نمیکند.

>>>   ...مقامات ماکه اینقدربی کفایت هستند.الان شایدتوی خودافغانستان اقتصاددانهای مطرح نداشته باشیم اماتوی کشورهای دیگرافغانهای تحصیل کرده زیادی ازدانشگاههای معتبراست که میتوانیم ازآنهااستفاده کنیم.این خارجی هاتمام اسرارکشوررابه دست سازمانهای جاسوسیشان میسرساند
یونس ازکابل

>>>   اصلاً من به 21000 دالر معاش و یا اینکه یک پاکستانی کار میکند کدام ممانعت ندارم، اما جای افسوس است که وزرای ما اصلاً سواد کافی برای مدیریت ندارند.
هادی احمد، کابل

>>>   معلوم که در افغانها همچو استعدادها وجود ندارد بنآ مکلف از اتباع خارجی استفاده کند شما را چرا درد کرده

>>>   در وزارت مالیه از شروع حکومت موقت تا فعلا هشتاد فیصد کارمندان تابعیت پاکستانی دارند .
امل

>>>   در١٣ سال گذشته بيشترين فساد در وزارت ماليه وجود داشته وهمين حالا هم موجود است، اما به خاطر زاخيلوال در مقابل همه فساد هاي اين وزارت ارگ خاموشي اختيار نموده است.

>>>   زاخیلوال چون یک دزد شناخته شده است دزدان پاکستانی را به وزارت مللیه آورده است تا در چپاول بیشتر و خوش خدمتی به پاکستان بوت پاکی کند ...زاخیلوال و پاکستان .این دشمن جان و مال خراسان زاخیلوال در شهر ونی پگ کانادا گدایی میکرد و یک شخص بیکار و مفت خور بود ...ما در کابل بهترین متخصصان مالی داریم که پاکستانی ها را درس میدهد کدام ... اینجا میگوید که ما پرسنل مالی نداریم....
جمشید ..

>>>   در وازارت های کابل زیاد تر خارجی ها هستند این جای تعجب ندارد و جای تعجب این است که بی عرضه افغان ها را نشان میدهند که ماشالا همه داد از لیاقت ووو میزنند و یکی دگیر را قبول ندارند و معاش های دلاری را 21000 هزار دلار ؟ کاش همه مردم بیچاره کابل همچو معاش داشت تا خیابون های کابل از دست گدا های بی خانمان ها راحت می شد. امین .!

>>>   رحماني
تو هنوز در خارج هستي از مشكلات داخلي وطنت با باكستان اطلاع نداري ، بهتر است تا خاموش باشي
فايق

>>>   آقای محترم این را باید بدانی که گذشته از عوامل پاکستانی که در ادارات دولتی پولیس و اردو و امنیت ملی جا دارند حتی رئیس جمهورت اشرفغنی نوکر و عمیل پاکستان است اگر این موضوع را کسی قبول ندارد در حقیقت خود را در جهل و نادانی زده است.

>>>   سلام . به نظر من این اشتباه بسیار بزرگی هست که یک تبعه خارجی آن هم یک پاکستانی که دشمن دیرینه ای افغانستان هست آن هم در حساس ترین پست در وزارت مالیه یعنی در افغانستان چنین فردی تحصل کرده ای وجود ندارد ... که این قدر بی سواد هستیم من یک مهاجر هستم که در ایران زندگی می کندم باور کنید که ایرانی ها حتی در شرکت های که کارش قدری وابسته به دولت هست از افراد خارجی استفاده نمیکند و هم چنین در کار های که مواد غذای هست به هیچ وج از افراد خارجی استفاده نمی کند اگر کار گر نداشت حتی حاضر هست کار را متوقف کند تا اینکه یک خارجی بیاید کار کند چه بسا به وزارت برسد حتی نمیگذارد که یک فردی خارجی از جلوی وزارت خانه های مهیم شان رد شود که البته این یک کار بسیار بسیار درست و بجای هست که از چنین کاری که یک مملکت برای خودش ملتش میکند قابل تقدیر هست .
طاهر از ایران

>>>   سالها است که پاکستانیها را به دالر میخرند اما افغانها بیکار و دربدر هستند

>>>   سلام . این زاخیلوال که همیشه حرفش سر زبان هاست کی هست چی هست قدری بهتر و بیشتر بگویید تا ماهم بشناسیمش که این فرد چکاره هست .
طاهر

>>>   جای تعجب است آیا ما خود ما کدر مسلکی نداریم؟اگر نداریم باید آنرا آماده کرد! دولت توجه را به مسئله کدر درساحات مختلف معطوف دارند ورنه مشکلات ما حل نمیشود!

>>>   واقعا جای شرم است که داشمندان افغانستان بی کار سر گردان کار هستن اما کار و کشور خودمان در دست خارجی ها جای شرم است از نظر بنده که یک افغان استم اون هم دشمنی مردم و کشوری افغانستان است متوسیف هم جای برگ است

>>>   صـــــرف یک پاکستانی میتواند پاکستانی دیگر را استخدام کند !امیززی سنگین زمان وزارت وشیرین گل خان پیش از وزارت انترنت را از طریق پاکستان به افغانستان آورده وبا این کار رابطه دوستانه بین آی اس آی ومردم مارا بیشتر میسازد تعداد ازمردم ما تا چه اندازه از پاکستانی ها نفرت دارند اما تعداد دیگر دست پاکستانی هارا می بوسند یاانترنت مارا از فلتر آنها میگذرانند ویا درمهم ترین وزارت خانه او را به کارمی گمارند صد فیصد یقین دارم که او بجز کازشکنی وضرر فایده به افغانستان ندارد
انجیرگل

>>>   ... به این قسم وزی بی کیفیت
ظهور فضلی

>>>   ... کسانیکه موجودیت ناصرخان را تأیید میکنند یا بیسواد استند و یاهم جاسوس بخاطریکه اینها آنقدر ضعیف و ناتوان استند که روابط افغانستان و پاکستان را تاهنوز درک نکرده اند. بنا از اشخاص که عزت و آبروی کشور برایش مطرح نباشید گیلایه نداشته باشید. کشور عزیز ما توسط شیرمردان اداره میگردد و این شیرمردان استند که جان های عزیزشانرا دفاع میکند ما باید از هرکسی توقع وطندوستی را نداشته باشیم بخاطریکه در طول این سه دهه پاکستانیها به هزاران جاسوس و مزدور تربیه و به داخل افغانستان فرستاده اند.
بابری از قرغه

>>>   برادران پشتون تمام زندگي خود را تسليم پاكستان كرده اند من نميدانم چرا اين مردم پشتون پاكستان را زيا دوست دارند نسبت به افغانستان هيچ دليل اش پيدا نكردام.

>>>   بشرمند ان دییپلومداران انلاین که وزیر هم اند!!!

>>>   بدون شک و تردید 80 % پشتون ها عمیل و نوکر پاکستان میباشند حتی افغا نستان را بمراتب به پاکستان تر جیح میدهند در ظاهر خود افغانستان مینامند مگر در خفاء میخواهند افغانستان را به پاکستان ملحق کنند این یک واقعیت است از این نباید انکار کرد.

>>>   این شخص یک افسرارشد آی اس ای است.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است