دیدار معاون اول رییس جمهور با رییس جمهور ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۴/۲/۷ کد خبر: 93749 منبع: پرینت

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری با رییس جمهور ترکیه در قصر ریاست جمهوری استانبول ملاقات کرد. در این دیدار طرفین روی موضوعات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور با هم صحبت کردند.

معاون اول ریاست جمهوری ضمن تقدیم سلام رییس جمهور کشور محمداشرف غنی به رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با اشاره به یادبود از شهدای جنگ چنق قلعه به تحکیم هرچه بیشتر روابط دوستانه میان دو کشور تاکید نموده و از موقف حکومت ترکیه در قبال حمایت از حکومت وحدت ملی قدردانی کرد.

عبدالرشید دوستم از حمایت کشور دوست و برادر در جهت همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان به خصوص آموزش پولیس ملی توسط استادان آکادمی پولیس ترکیه ابراز خرسندی نمود و خواهان همکاری های بیشتر در خصوص افزایش پذیرش محصلان ملکی و نظامی افغان اعم از دختر و پسر به آن کشور گردید.

وی با توجه به کمکهای پروژه های توسعه ای و زیربنایی ترکیه در افغانستان از رییس جمهور ترکیه خواست تا در قسمت ساخت و ساز دانشگاه دخترانه مولانا و شفاخانه علی آباد نیز همکاری نمایند.

معاون اول ریاست جمهوری نقش جمهوری ترکیه را در قبال حمایت از پروسه صلح در افغانستان مهم و ارزنده دانست و از تلاش ترکیه در این مورد ابراز امیدواری نمود.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: در مورد پروسه صلح با رییس جمهور پاکستان گفتگوهایی صورت گرفته است و حکومت پاکستان وعده سپرد تا کوشش نهایی شان را در امر تامین صلح به خرج دهند. در جریان این ملاقات رییس جمهور ترکیه به معاون اول ریاست جمهوری کشور وعده سپرد تا به پیشنهادهای ارایه شده در کمترین زمان توجه صورت گرفته و عملی گردد.

در آخر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه یک بار دیگر حمایت جمهوری ترکیه را از حکومت وحدت ملی ابراز داشت و از معاون ریاست جمهوری کشور خواست تا سلام و تمنیات شان را به همتای افغانستانی اش محمد اشرف غنی و وزرای کابینه جدید حکومت وحدت ملی ابراز کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خاطرات نیک مصطفی کمال آتاتورک درافغانستان برادری ملت هارابیشترازبیش تشویق کرد.
تینگداش

>>>   در این نشست بزرگ و تاریخی من رهبرم را بدرقه میکدم و از رهبر بزرگوارم بسیار خرسندم که مره امروزوقت دادن و باخود در جلسه باجلالت مآب اردوغان اجازه اشتراک را دادن.
ظاهر رووف انقره ترکیه

>>>   بیشک جنرال افتخار ماستی.
انجنیر مولد الدین پوپل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است