اتشه نظامي افغانستان در چين، از مقرري تا اختلاس
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۴/۲/۴ کد خبر: 93569 منبع: پرینت

با روي كار امدن حكومت وحدت ملي اميد ها براي برچيده شدن فساد مالي و اداري زياد گرديد هنوز هم اين اميدواري است تا افرادي كه تا كنون و با خيال راحت مشغول سو استفاده از منابع مالي دولت هستند جلو شان گرفته شود.

يكي از اين افراد محمد اكبر عمرزاده اتشه نظامي سفارت افغانستان در پكن جمهوري خلق چين مي باشد، موصوف كه اسناد تقلبي انجينري وسايط زرهي دارد سه سال قبل توسط آقاي نظري معين اول وزارت دفاع با رتبه جگرني بحيث معاون اتشه نظامي تقرر و بعدا ارتقا نموده و اتشه نظامي گرديد و بار دوم ارتقا داده شده و رتبه دگرمني گرفت و همه اينها با پادرمياني مستقيم معين وزارت دفاع صورت گرفت در غير آن موصوف اصلا شايستگي اين همه بالا رفتن ها را ندارد.

در طول اين سه سال چندين بار رياست مالي و اداري متوجه خلاف كاري هاي اين نفر شد و هر بار با حمايت اقاي نظري از اعمال وي چشم پوشي صورت گرفت، براي موصوف ماهانه مبلغ ٢٥٠ دالر معاش خانه سامان، ٥٠٠ دالر معاش دريور و ٣٠٠ دالر معاش سكرتر ارسال مي گردد در صورتيكه در طول سه سال هيچ كارمندي را استخدام ننموده و تمام اين مبالغ را به مصرف شخصي خود ماهانه مي رساند.
موضوع عدم استخدام اين كارمندان از سوي هيات هاي وزارت دفاع ملي به بيجينگ مطلع و ديپلومات هاي سفارت نيز تاييد نمودند.

اين در حالي است كه تعداد زيادي از جنرالان با تجربه و پاك نفس در وزارت دفاع در بست احتياط هستند اما يك فرد غرق در فساد مالي كه تجربه كاري در عرصه موتر داري دارد به صفت اتشه نظامي در كشوري مانند چين گماشته مي شود.
نامبرده و معاون وي دگرمن امير تيمور كه در فساد مالي با همديگر شريك هستند به هيچ لسان بين المللي حتي اندكي هم بلد نبوده و چي انتظار كار از همچو افراد ميرود در حاليكه ماهانه هزاران دالر مصارف معاش و كرايه خانه براي ايشان پرداخت ميگردد.

موصوف از چند روز بدينسو وارد كابل گرديده و با مهارت هاي چاپلوسي كه دارد مي خواهد باز هم مدت ماموريت خود را تمديد نمايد، از مقامات ذيصلاح احتراما خواهش مي شود تا بر علاوه جلو تمديد ماموريت وي گرفته شود از همه سوء استفاده هاي مالي وي نيز استجواب گردد

با احترام كارمند رياست كشف

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...درقرارگاه وزارت دفاع چی خبراست ؟ از خورد تاکلان مصروف فساد دزدی اختلاس هستند مثال : یکی از ریاست های... چند ماه قبل 16 پایه جنراتور را در بین دو موتر پیکپ به کمپنی شخصی برده وگفت اینرا بفروشید چند روز بعدش پنجاه عدد بطری خشک 100 امپیر را آآورد مدتی بعد یک وسیله تخنیکی را که پانزده هزاردالر ارزشدارد مفت برای مسئول کمپنی بخشید...وقتی ملیون ها دالر در معامله تیل ضایع میشد چرا کشف نکردی؟؟ افسران قرارگاه وزارت دفاع برای کمپنی های شخصی مزدوری میکنند ودر مقابل یگ خوراک کباب دکاندار هزاران افغانی پول حکومت را ضایع میسازند تعداد رنجرهای شما که درشهر دنبال کاروبارشخصی هستند اضافه تر از تکسی های شهر است چرا تاحال اینهارا کشف نکردی؟؟ روز های پنجشنبه هیئت خریداری شما در دروازه های کمپنی های شخصی گدائی میکنند واز انها پول طلب میکنند در کوه تلویزیون مرکزقبلی آیساف برق حکومتی رابه مالکان رادیو ها تلویزیونها ودستگاه های مخابراتی فروخته ماهانه به دالر پول اخذ میکنند در آخر ماه مانند گداها دروازه های انان را زده جیره خودرا اخذ میکنند آنها برای این وسایل شخصی پهره داری میکنند چرا اینهارا کـشـــــف نکردی؟؟ فردا برو به کوه تلویزیون وببین بدون اطلاع وزارت برق از کیبل خودکه بنام وزارت دفاع گرفته اندبه تمام کمپنی های شخصی برق فروخته اند . تعمیر را بنام وزارت دفاع ساخته اند اما در اختیار کمپنی های شخصی قرارداده اند وماهانه ازانها پول میگیرند شما که از فاصله دوصد متر ی خود خبرندارید چگونه میتوانید از داغش وطالب خبرشوید؟؟

>>>   مقصدت اینست که اورا برطرف کنند ترا بجایش تعیین کنند؟؟

>>>   متاسفانه بیسوادان،اختلاس گران،واسطه داران درتمام سفارت خانه ها جا گرفته اند.این مصیبت تنها در چین نیست بلکه درتمام جا هاست.نمیدانم این ها وجدان هم دارند یا نه؟
حقبین

>>>   تو از کار دزد و او از بار دزد
اعتبار چه باشد میان دو دزد
گرچه در زمان ظاهر و داوود هم حکومت دزدان و جاهلان... بود اما حالا حکومت قوم پرستی دزدان و جاهلان ... چپاولگر که هم دزدی و چپاول میکنند و هم اگرافشاء شوند مردم را تهدید به مرگ میکنند .این دزدی و چپاول ... از روزی که کرزی که سابقه دزدی داشت شروع .شد تا حال ادامه دارد با رفیقانش عمر زاخیلوال ,فاروق وردک .انوارالهق احدی ... دزد دیگر که اسناد دزدی آنها هم افشا شده است

>>>   با تائید متن بالا، این آقای عمر زاده که آتشه نظامی است نه تنها کدام زبان خارجی را بلد نیست و اصلاً از اداره هم چیزی نمیداند، طرز برخوردش با همکاران سفارت هم خیلی ضعیف است. در خیانت کاری درجه یک بوده ...راستی در رابطه به آتشه تجارتی چیزی نگفتید؟ جاوید شفیعی یا نابغه عصر خود. که ایشان حتی نوشتن یک عریضه را هم بلد نیست چی رسد به کار بخش تجارتی . بودن این طور آدم ها امید واری ها را به آینده وطن صد در صد از میان می برد .
فیروز

>>>   همه دولت مردان درین چنین فساد ها دست گله از یک و دو نمشود باید همه به محکمه کشنیده شوند.

>>>   كاملا متن صحيح است، عمرزاده نه تحصيلات دارد و نه هم لسان خارجي بلد است و در اور اختلاس كافي هم تجربه كاري دارد و هم مهارت لازم از جاويد شفيعي اتشه تجارتي كه يكروز هم كارمند وزارت تجارت نبوده و كفايت كارمند محلي هم ندارد حالا اتشه تجارتي و فاقد هر نوع دستاورد است
غلام سخي

>>>   خوانندګان عزیز از خیانت و اختلاس در سفارت افغانستان در چین همه مطلع هستند که سفیر سابقه در مورد اعمار اقامتګاه سفارت ملیون ها دالر را اختلاس کرد، حتی مدیر اداری اقای نږر زاده هراتی که وطندار سفیر ( بهین ) است شریک بودند که از پول ان یک عراده موتر شخصی خریداری نموده است . خلاصه فساد و اختلاس به حدی زیاد است که همه اعضای وزارت خارچه در چریان هستند . امید است که وزیر صاحب محترم در مورد اقدام کنند .
احترام یکی از کارمندان وزارت خارچه

>>>   سلام به سایت وزین افغان پیپر،
و برادر آتشه افغانی را در چین چی می کنی که از ده سال به این طرف در همه سفارت های افغانستانی در اروپا و غرب تنها همو یک گروپ... جابجا هستند و هیچ وجدان هم ندارند که لااقل فکر کنند، دیگر اولادهای افغان هم حق دارند یا نی که به جای شان مقرر شوند. در ایتالیا به نام محمد آصف آزادی بیشتر از ده سال در آن جا آتشه نظامی است، تابعیت ایتالیا را هم گرفته است، هر ماه تا حدودی پانزده هزار یورو مصرف دارند ولی تا حال هیچ مقام از آن ها پرسان نکرد که این دفتر چی دست آوردی دارد. در وزارت دفاع باید اصلاحات جدی بی آید و به خصوص این وزارت از افراد یک ولایت تصفیه و ملی شود و افراد و اشخاص 34 ولایت در آن به کار گماشته شوند. به همین قسم از وزارت داخله، خارجه، اقتصاد، معارف، مالیه و تمامی وزارت ها اشخاص و افراد که به یک حزب و یک ولایت ارتباط دارند، دور ساخته شده و افراد ملی از همه ولایات مقرر شوند. افغانستان باید به طرف ملی شدن برود، در هر دفتر در هر اداره و هر وزارت از تمامی اقوام (پشتون، تاجک، هزاره، ترکمن و ازبک و بلوچ و ایماق) مقرر شوند تا همه اقوام خود را در اداره بی بینند.
با تشکر رامین صالحی از روم ایتالیا

>>>   فساد در همه ارگان های حکومتی مانند همه ارگان ها دوامدارد
انجیر گل

>>>   فساد در ادرات دولتی به یک شکل فرهنگ تبدیل شده است

>>>   شما لطفا بیایید وضعیت یک رئیس را ببینید که هم در استخبارات وزارت است و هم به کمپنی شخصی تمام معلومات را شریک میسازد .
با احترام امیر محمد

>>>   در کنار ان بین ۸ ده نفر آتشه های تجا رتی نیز ار طرف شا کر کارگر خام کله در بدل پول مقرر شده که یکتن ان هم سو اد کا فی ندارد چی رسد به دانش تخصصی ؟ مثلا اتشه تجا رتی در دوبئ تو خی صا حب که بیچا ره در سن تقا عد به عمر ۷۱ سا لگی به صفت آتشه تجارتی مقرر شد و اکثرا به دفتر نیز تشریف اورده نمیتواند یک کلمه انگلیسی یا عربی بلد نیست . با ید هما یون رسا وزیر نو تجا رت وصنا یع در این راستا اقدامات لازم را بجا اورد .
اولیا قل نما ینده تا جران تر کتبار در دوبی

>>>   کارمند سفارت خانه چی اتشه نظامی چی اتشه تجارتی وقتی از پنج سال بیشتر در یک کشور کار نماید خواهی نخواهی به جاسوس کشور خارجی مبدل میشود. مثلا اگر کدام مسافر از همرتبه هایشان به کشور که در ان تچه استند بیاید به سفارت خانه های آن کشور در کابل تماس میگیرند که برایش ویزه ندهید چرا که این شخص ...... اینجا است که سفارت خانه ها از دادن ویزه صرف نظر می کنند. و همیشه در توطعه چینی مصروف استند.
قربان علی از خارج

>>>   همه اینهاراست است.
ع

>>>   هر دو اتشه نظامي و تجارتي در چي بي سواد بوده و بايد بر طرف شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است