دانستنی های نغز و خواندنی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۴/۲/۳ کد خبر: 93506 منبع: پرینت

آیا می دانستید که بیشترین روی ماچی زنان در سطح دنیا در افغانستان صورت می گیرد، به این معنی که دو زن وقتی یکدیگر را می بینند، بیشتر از دو دور کامل صورت یکدیگر را می بوسند و پس از پرسیدن اولادها و پدر اولادها و مادر و مادرکلان و عمه و خاله و همسایه باز هم شروع می کنند به روی ماچی یکدیگر و بعد کمی رفع خستگی می گیرند و در مورد تحولات مود و فیشن و عروسی و آشپزی و غیره بحث می کنند و در نهایت وقت خداحافظی نیز به اندازه چند دوجین روی ماچی می کنند و پس از سلام رساندن به اولادها و پدر اولادها و مادر و مادر کلان و عمه و خاله باز هم روی ماچی می کنند.

آیا می دانستید که افغانستان تنهایی جایی است که مقام های ارشد دولتی در سونای بخار کار دولتی می کنند؛ اینکه در سونای بخار چه چیزهای دیگری را بخار می دهند تا حالا کشف نشده است.

آیا می دانستید که پارلمان افغانستان تنها مکانی است که شما می توانید از طریق آنجا با شیوه های نوین کشتی کج، بوتل جنگی، سیلی کاری و روش های جدید قاچاق مواد مخدر، شراب و باج گیری آشنایی پیدا کنید.

آیا می دانستید که از دیدگاه طالبان افراد مضر جامعه نه دزدان و آدمکشان و قاچاق چیان بلکه نویسندگان، خبرنگاران، روشنفکران و اعضای جامعه مدنی هستند.

آیا می دانستید که در افغانستان رسم شده معاونی که اختلاس را افشا می کند به دادستانی معرفی می شود و معاونی که حمام سونای بخار، لفت دو لک دالری و قفل های رمزدار بصورت غیر قانونی ایجاد می کند آزادانه از حمایت برخوردار است و راست راست چکر می زند.

آیا می دانستید که افغانستان تنها جایی است که حکومت ادعا می کند شش میلیون دالر برای رهایی 31 اسیر در چنگ تروریستان مصرف کرده است اما تا اکنون اسرا رها نشده اند و شش میلیون هم معلوم نیست که کجا غیب و غرُب شده است.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رازحکومتی نباید افشاشود

>>>   آیا میدانستید که مفسد ترین حکومت ازمابود؟

>>>   افغانشتان سرزمین عجایب است....
رازدار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است