مردم رای خود را پس بگیرند
موضوع صلحی که این روزها توسط حکومت مطرح است موضوعی که است به نابودی افغانستان ختم می شود و باید این موضوع مورد اعتراض قرار بگیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۵    ۱۳۹۴/۱/۱۶ کد خبر: 92371 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی باز هم مردم را فریب داده اند. وعده سپردند که کابینه را معرفی می کنند اما خود به واشنگتن رفته اند. مردم از این وضعیت به تنگ آمده اند و شعور خود را مورد توهین دیده اند

بشیر بیژن تحلیلگر مسایل سیاسی در برنامه «فراخبر» گفت: باید بپذیریم که ما یک بار دیگر فریب خوردیم. رهبران حکومت کسانی نبودند که به آنچه در انتخابات وعده سپرده بودند عمل کنند. عدم صداقت آنها بیشتر در میان مردم افغانستان مورد بحث است. در شش ماه به هر اقدامی که آنها متوسل شدند، این اقدامات منطقی و موجه نبودند. هر اقدامی که آنها بر آن متوسل شدند در حقیقت بر مجموع اوضاع افغانستان اثراتی منفی داشت. اقدامات به گونه ای منطقی یا دقیق صورت نگرفت در هر اقدام شتاب، احساسات و عصبانیت شامل بود.

وی انتخاب اعضای کابینه را هم کاری بر خلاف وعده هایی که داده شده بود دانست و افزود: در انتخاب اعضای کابینه هم آنها اصل شایسته سالاری را رعایت نکرده اند، در این موضوع کوچکترین اعتنایی به وضعیت مردمی که در موقعیتهایی بسیار بد به سر می برند صورت نگرفته است.

بیژن رهبران حکومت را فاقد صلاحیت دانست و گفت: رهبران حکومت وحدت ملی نتوانستند با رفتارشان حکومت وحدت ملی را تعبیر کنند. این موضوع امکان هم ندارد، چرا که این رهبران نشان دادند که شایستگی آن را ندارند. یک عده افراد آمدند و شرایط به گونه ای برای آنها مساعد بود چرا که مردم افغانستان از ظلم و استبداد، فساد و بی عدالتی در چهارده سال گذشته به ستوه آمدند. فکر کردند که این گروه جدید راست می گویند. مردم نمی دانستند که آنها هم چیزی بیشتر از گذشتگان ندارند. به همین دلیل است که مردم فریب خورده اند.

این آگاه سیاسی راه اعتراض به عملکردهای دولت را این گونه بیان کرد: راهی که وجود دارد بسیار روشن است. نظام، نظامی دموکراتیک است، مالکین این مردم افغانستان هستند. مردم به آنها اعتماد کردند که آنها مامور اجرای خواسته های مردم باشند. حالا اثبات شده است که آنها صادق نبودند و نیستند. مردم می توانند با حرکت های مدنی آنها را سلب صلاحیت کنند. آنها خلف وعده کرده اند و مردم حق دارند که رایی که داده اند پس بگیرند.

وی ادامه داد: برای متوقف ساختن حکومت نیم توانیم رفتارهای خشونت آمیز را پیشنهاد کنیم. بیشترین آسیب از این وضعیت متوجه جوانان است. ما به جوانان که بیشترین آسیب از این وضعیت دیده اند و می بینند فراخوان خواهیم داد که با راهکارهای مدنی این کارهای حکومت را متوقف کنند.

بیژن در پایان گفت: موضوع صلحی هم که این روزها توسط حکومت مطرح است موضوعی که است به نابودی افغانستان ختم می شود و باید این موضوع مورد اعتراض قرار بگیرد.

کد(30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خصوصآ در این وقت و علل خصوص در... هر ... میدانید که چی کند ولی...باید جرت داشته باشد

>>>   من باتائید اغای بیزن بوده ام ...
ملت قهرمان افغانستان بشهادت تاریخ ابا موسلیمی داشت که اودرسن کمتر ازبیست هفت سال داشت که کشور خود را ازتسلت بیگانگان نجات داد چرا بخاطر اینکه مردم به به او باور داشتند که مرد صادق وسرفراز است ماره از پروفیسور دانکتر تیر تاریخ باز صفحه میزند که شاگردبیسواد مسگر عنان اختیارات کشور را بدست میگیرد وسبب نجات ملت شده که صادق بود عیاش نبود وبیست وچهار ساعت ائینه وشانه دردستش نبود وبا دوختران ...عکس بر داری نمیکرد وجان فدا بود اکنون جای صداقت را خیانت گرفت وجای غیرت را بی غیرتی ع وغ گرفت وجای دلسوزی ملت را دل لبدی ملت گرفت این بهترین چانس طلائی مردم است نا یک انقلاب را براه بیندازند ولی با یک اتفاق واتحاد مثل ایران که شهنشاهی قرنها را با طلسماتش شکست دیگربمردم بی چاره که درخون شباروزی غرق هستند چیزی سبب نجات نیست اول باید تربیه انقلابی عاجل صورت گیرد که اینزمینه میسر است دوم جاسوس را ازمیان خود برداریم سوم به اخلاص قدم بمعرکه نهیم خدا با ماست وموفقیت از ان ماست دیگردرهای امید بروی ملت بسته شده است
سر فراز کابلی

>>>   واقعاً رای مردم به باد هوا رفت .
"رحیمی"

>>>   صلح با طالبان ضرب دو يعني قيمّت. فروش أفغانستان است تاريخ شاهد وشا شجاع نمونه انرا فراموش نبايد كرد ميكروب اصلي طالبان وضمينه مساعد طالب پرستان است

>>>   مردم کدام وقت به این نوکر یهود رای داده بود که حالا بخواهد رای خویش را پس بگیرد وی را جان کری بالای افغانستان تحمیل کرده و سیاست او از پاکستان و عربستان برایش دیکته میشود

>>>   مبحث روی انتخابات درین نقطه میچرخد تقلب اگرگویم تنها یکطرفه بوئ این بهتان عظمیست که برخود می بندیم عطای والی مزار بزر وزور مردم را وادار ومجبورساخت تا درتمام ولس والیهای مزار به عبدالله رای دهند وهیتتهای صنادیق نیزازطرف عطای بی نور هم بزور وهم بزر خریداری شده بودند تا رای دیگران را به عبد الله بریزند بهمین منوال درتمام ولایات هیئتها بوده های دروغین وپول ازطرف عبد الله خریداری شده بودندوغنی هم از ان چیزی در دزدیهای رای کمبود نداشت راه اصلاح ونچات ملت بخون خفته چیست ؟؟؟؟ تغیر در متن قانون اساسی بی اساس که فقط مردم علنی با بیرق دست داشته خود وبا پروپ علاقمنان خود در معرکه رای دهی حاشر ودسته دسته علنی به شخص مورد اعتماد خود رای دهند هبد الله بهیچ بهیچ صورت صدراعظم نمیشود وخودش نیز اینرا میداند گکه غرب به او اجازه این کرسیرا نمیدهد .

>>>   طالبان بزودی با دولت افغانستان صلح نموده و برای دفاع از عربستان میروند. دیگر چی میخواهید؟ هم خرما و هم ثواب. هم جنگ تمام میشود و هم از دست طالبان رهایی پیدا میکنیم.
وزیر دفاع پاکستان اعلان داشته که عربستان از پاکستان تقاضای کمک نظامی زمینی، هوایی و بحری نموده است. لشکر ... پاکستان که اساسآ برای مبارزه در مقابل هند ساخته شده داخل مناطق سیستان و بلوچستان کشور همسایه شان شده اند. آنها امروز هشت نظامی را در آنجا کشتند.
حسن جعفری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است