کمیسیون اصلاح انتخاباتی صلاحیتی ندارد
کار این کمیسیون از جدیت خاصی برخوردار نیست و فقط برای این ایجاد شده است که نشان دهند ما اقدامی برای ایجاد اصلاحات انجام دادیم 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۷    ۱۳۹۴/۱/۱۱ کد خبر: 92122 منبع: پرینت

کمیسیون ویژه ای برای اصلاح نظام انتخاباتی شکل گرفته است. این کمیسیون هم اما و اگرهای زیادی دارد. از عدم مسلکی بودن اعضای کمیسیون شروع تا برخورد سیاسی و وابستگی های فکری اعضای این کمیسیون، همه این موارد به عنوان سوال در ذهن مخاطبان جا گرفته است. کمیسیون نظام انتخاباتی چه خواهد کرد؟ چقدر می شود نسبت به کارکرد این کمیسیون امیدوار بود؟

احمد سعیدی آگاه امور سیاسی در برنامه «آماج» گفت: حکومت وحدت ملی برای ایجاد کمیسیون ویژه اصلاح قوانین انتخاباتی صادق و وفادار نبوده و نیست. اگر این گونه بود آن را مانند قرار داد امنیتی که در روز اول امضا کرد در روزهای اول ایجاد می کرد.

وی افزود: آنها هنوز اولین جلسه خود را برگزار نکرده اند. اعضای این کمیسیون می دانند که کارشان موقتی است و علاقه چندانی ندارند که هر روز بیایند و حاضر در سر کار باشند. ترجیح می دهند بر سر کارهای دیگر خود باشند. کار این کمیسیون از جدیت خاصی برخوردار نیست و فقط برای این ایجاد شده است که نشان دهند ما اقدامی برای ایجاد اصلاحات انجام دادیم.

وی اعضای این کمیسیون را انتخاب شده از سوی رهبران حکومت و بر اساس منافع خود دانسته و گفت: این کمیسیون کمیسیونی سیاسی است. خانم شکریه بارکزی که رییس این کمیسیون است و گل احمد مدد زی از دوستان نزدیک اشرف غنی هستند، آقای زکی از دوستان نزدیک جنرال دوستم، جناب میری از دوستان استاد محقق، خانم ثاقب از دوستان نزدیک داکتر عبدلله هستند و هیچ کدام بی طرف نیستند.

سعیدی علت عدم تاثیر این کمیسیون را برای انتخاباتی درست این گونه ذکر کرد: انتخابات افغانستان روی دو اصل به سمت تقلب رفت و با چالش مواجه شد. ضعف مدیریت در رهبری و اوراق هویتی که انتخابات توسط آنها پیش برده می شد. حالا این کمیسیون بر هیچ کدام از این ها نمی تواند تاثیر بگذارد یعنی نه می تواند مدیران را تعویض کند و نه می تواند کاری برای تذکره ها نماید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای سیعدی مطلق درست فرمودید، خویش خوری در دستگاه دولتی از حد واندازه خویش صعود کرده و وای بر حال مردم شریف ومسلمان افغانستان که هیچ حکومتی در افغانستان روی اصول اخلاقی به پیش نرفت.
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است