آلمانها به دنبال ما، ما به دنبال طالبان!
پس از سالها بالاخره زمان پیوند زدن طالبان به ملت افغانستان فرا رسیده است و اشرف غنی و عبدالله توانسته اند از سوی کاخ سفید اقناع شوند که شبه نظامیان پاکستانی و سعودی را تحت نام فرزندان کشور و مخالفان سیاسی دولت، به مردم ما تحمیل نمایند تا طبق خواسته ی غرب اوضاع آرام شود 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۱    ۱۳۹۴/۱/۸ کد خبر: 91912 منبع: پرینت

داکتر عبدالله ریيس اجرايي دولت وحدت ملی از آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان تا چند هفته آينده خبر داد و گفت: هنوز درباره محل مذاکرات، زمان دقيق و هيات هاي گفتگو کننده تفاهم صورت نگرفته است، ولی در این مذاکرات تحولات زیادی به وجود آمده که یکی از آنها سهم دادن به زنان در مذاکرات جدید با طالبان می باشد.

محترم عبدالله همچنین با اشاره به نقش پاکستان در تحولات کشور خاطرنشان کرد: اگر اسلام آباد از هراس افکني به عنوان ابزار سياست خارجي خود استفاده نکند، روابط کابل و اسلام آباد بيش از اين تقويت مي شود که این به نفع هر دو کشور است.

رییس‌اجرایی کشور با بیان اینکه صلح با طالبان به معنای زیر پا گذاشتن "اصول" نیست، افزود: مردم ما به صلح به عنوان یک آرمان نگاه می‌کنند و خواهان برقراری صلح پایدار در افغانستان هستند.

داکتر عبدالله درباره سفر به آمریکا نیز اظهار داشت: حکومت وحدت ملی مایل به تداوم و تحکیم روابط با آمریکا است که در سفر به واشنگتن در یک فضای دوستانه و صمیمی با مقامات آمریکایی این موضوع مطرح شد و آنها نیز به حفظ روابط دوستانه و پایدار با افغانستان و کمک به ما در عرصه‌های امنیتی٬ اقتصادی و بازسازی ابراز تمایل کردند.

این گفته های داکتر عبدالله مبنی بر صلح با طالبان در آینده ی نزدیک در حالی است که در همین سفر داکتر اشرف غنی نیز از طالبان خواست تا انتخاب کنند که به عنوان عضوی از القاعده یا گروهی افغانستانی شناخته شوند.

اشرف غنی در سخنانش در کنگره آمریکا اعلام کرد که دولتش در مذاکرات با طالبان از موضع قدرت سخن خواهد گفت و این طالبان هستند که باید تصمیم بگیرند هنوز جزو گروه های شبه نظامی باشند یا از آنها به عنوان یک شهروند افغانستان یاد شود.

گویا پس از سالها بالاخره زمان پیوند زدن طالبان به ملت افغانستان فرا رسیده است و اشرف غنی و عبدالله توانسته اند از سوی کاخ سفید اقناع شوند که شبه نظامیان پاکستانی و سعودی را تحت نام فرزندان کشور و مخالفان سیاسی دولت، به مردم ما تحمیل نمایند تا طبق خواسته ی غرب اوضاع آرام شود.

شاید از دید بسیاری مردم که از ناامنی ها و بی ثباتی ها به تنگ آمده اند، فرقی نکنند که طالبان تحت امر اسلام آباد و آل سعود، افغانستانی خوانده شوند و تنها برای این عده وجود امنیت و ثبات مهم است، اما نکته ی مهم این است که آمریکاییها در سیاستی خاص و ویژه قصد دارند با همکاری و هماهنگی عین و غین، طالبانی را که سالها فرزندان این مرز و بوم را به خاک و خون کشیده اند و به جز خدمت کردن به آمریکا و پاکستان و عربستان کار دیگری نداشته اند، اکنون به افغانستان تحمیل نمایند.

درست است که امنیت خیلی مهم است و بالاخره باید وضعیت طالبان مشخص شود اما صلح با طالبانی که جز قتل و خونریزی در راستای منافع غرب چیزی نمی فهمند، اشتباهی است بزرگ که پس از پیوند خوردن آنها به دولت کابل و مطرح شدن درخواستهای جدید آمریکا این موضوع روشن خواهد شد.

برای خالی نبودن عریضه و به جهت آنکه برخی از عزیزان هموطن صلح با چنین طالبانی را بهتر از ناامنی ها می دانند، لازم است یادآور شویم که اداره‌ مرکزی کار آلمان اعلام کرده اند که به پنجصد هزار نیروی انسانی برای تامین کار نیاز دارند که در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای را نیز برای آموزش مهاجران ایرانی و افغانستانی طرح ریزی کرده اند.

گفته می شود آلمان به دلیل کاهش زاد و ولد و کاهش در تعداد مهاجر متخصص با کاهش نیروی کار مواجه است که قرار است از این طریق این کمبود را جبران کند. لذا برای آن دسته از متخصصینی!!! که در دولت وحدت ملی بی نصیب مانده اند، توصیه می شود از این قافله عقب نمانند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اولاً سیستم تعلیمی و تربیتی افغانستان کجا معیاری است که متخصص تربیه کند. ثانیاً آلمان کی ضرورت دارد که در افغانستان متخصص تربیت کتد. ثالثاً در خود اروپا و دیگر کشورهای پیشرفته جهان میلیون ها متخصص بیکار اند و خواهان کار در آلمان اند. پس این خیال پلو را از سر خود دور کنید.اگر آلمان در افغانستان در ادرات تعلیمی و آموزش آنان کمک میکند، بخاطر کمک به دولت افغانستان و استخدام آنها در افغانستان است، نه در آلمان.

>>>   نویسنده محترم از اینکه عبدالله و غنی در تلاش است که با طالبان صلح کند ودر افغانستان یک ارامی بیاید ما طرفدار صد در صد ان هستیم و طالبان نیز اتباع همین کشور هستند و افغان هستند ولی کسانیکه خود را افغان نمیداند و میګویند افغانستانی هستیم انها به هیچ وجهه افغان شده نمیتواند و برای هر فرد افغان حیثیت یک مهاجر را دارد ...که تا حد اخیر میخواهد در روند صلح اخلال نماید ما از شخص غنی خواهانیم. تا به هر قیمت میشود با طالبان صلح نموده... و یک افغانستان. مستقل برای تمام برادران افغان که خود را افغان میداند بوجود بیاورد.

>>>   قرار يكه ميدانيم؟ دو ريس دولت در يك دولت حكومت كردن مشكل است خوب اش ايتست حالى هم سرى وقت است ؟ بدون اينكه حكومت جنجالى به بيش برود وكه نتيجه هم معلوم است فقط براى بقايي حكونت ؟ عين و غين ؟ شير و خط بيندازند كه شير بماند و خط برود بشت كارش

>>>   انــــهــــا به دنبال پاکستان وپاکستان بدنبــــــال امــــریکا وامریکا بدنبـــــــــال ما و ما بدنبــــــــال فـــتســـــاد

>>>   این که میگوید طلبان افغان نیستند بدرود از حقیقت و منطق وافتاب را بدو انگشت پنهان کردن هست طالبان افغان هستند و لی افغانستانی نیستن...

>>>   المان متخصص میگیرد نه که کارگر پرورش دهد که هزینه کمتری دارد

>>>   اگر نام کشور افغانستان باشد که همین طور هم است، فرد منتسب به آن کشور افغانستانی خوانده خواهد شد؛ مگر که عده ای در سایه تعصبات کور فبیله ای حتی قواعد دستور زبان فارسی را هم تحمل کرده نتواننند. زبان فارسی با سابقه تمدنی چند هزار ساله نیاز به تایید کسی یا قوم و گروهی ندارد. کلمه افغان هم تا جایی که می دانیم اسم یک گروه خاص قومی است نه همه اتبباع کشور. کسانی هم که غیر افغان (پشتون) ها را مهاجر می دانند خودشان تا هفت پشت شان در این آب و خاک مهاجرند!

>>>   اگر این پیوند از خونریزی وقتل و قتال مردم بی گناه افغانستان جلوگیری کند پیوند نیک و نام نیک به کاکا غنی و عبدالله میباشد،دولت تا به حالا تقریبآ در امور دولتداری موفق است .
عبدالله ریحان

>>>   عبدالله جان سر تو خو حيف پيسه هاى دولت كه مصرف ميشود يك مصرف اجباري است يك شير خط كنيد بين خود هيچ زن درعين زمان دو شوهر نميداشته باشد أين مملكت غريب وبيچاره...
م،ى


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است