کور مادر زاد و نور آفتاب...
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۰    ۱۳۹۴/۱/۸ کد خبر: 91900 منبع: پرینت

موعظه حضرت داکتر مولوی قاری «محمدایاز نیازی» رحمة الله علیه را شنیدم. به دقت شندیم و دو بار شنیدم تا تردیدم به یقین تبدیل شود که نادرست و اشتباه نشنیدم.

ایشان بر تمام احکام شرعی اسلامی مبنی بر تحقیق و محکمه و فیصله قاضیان شرع در مورد حکم بر مجازات یک مجرم و مرتکبان گناه و حتی کفر و ارتداد به عنوان یک روند که در شرع اسلامی توضیح یافته، خط بطلان کشیدند و فتوا دادند که مسلمانان برای دفاع از مقدسات شان حق دارند حمله کنند، بکُشند، بسوزانند و ویرانگری کنند.

منتظر پرسان و محکمه و فیصله قاضی و شرع هم نباشند نه تنها در دفاع از مقدسات، بلکه در انتقام قتل برادر شان که اگر توسط یک دیوانه به قتل برسد و بعد فورا آن دیوانه را با تفنگچه بزند و به قتل برساند، پولیس و دادستان حق ملامت کردن او را ندارد. یک مثالی که حضرت دکتر مولوی قاری محمد ایاز نیازی در مورد مجوز قتل و سوزاندن فرخنده ارایه کرد؛ همین مثال بود.

به نماز گزاران در مسجد وزیر اکبر خان می گوید: من یک مثال دیگر به شما می دهم. یک دیوانه در راه یک آدم را به قتل می رساند اما برادر او فورا در انتقام قتل برادرش، آن دیوانه را با تفنگچه می کُشد، حالا پولیس و دادستان حق ندارد که آن آدم را ملامت کند که تو دیوانه را کشتی. او از کجا می دانست آن آدم که برادرش را کشت، دیوانه بود؟ حالا این همه آدم های مسلمانی که به دفاع از مقدسات خود آن زن را کشتند، آیا می شد که گفت آنها باید صبر می کردند تا یک تیم داکتران زن را معاینه کنند که تکلیف روانی و عقلی دارد یا نه، بعد او را مجازات می کردند.

آیا این مردم با خودشان یک تیم داکتران هم داشتند تا آن زن را معاینه می کردند. ای خداوند لایزال و دانای مطلق تو قادر مطلق هستی، به تو پناه می برم از آنچه که به نام تو و به بهانه دفاع از کلام تو و دین تو در سرزمین ام و از سوی آنهایی که خود را بندگان تو می دانند، انجام می شود و به خصوص پناه می برم به تو از آنهای که خود را وارثان پیامبر تو می دانند و حامیان شرع تو و مخلصان بندگی تو و عالمان دین تو اما این چنین با ظلم و ریاکاری و نادانی در برابر بندگان تو برخورد می کنند.

من همیشه به آن شاعر فارسی زبان پاکستانی ، همان اقبال لاهوری انتقاد می کردم که چرا آن درس خوانده ملک انگریز و کافر بر عالمان کرام دین تاخته است و حرمت شکسته و بد دهنی کرده که:
مکتب ملا و رمز این کتاب
کور مادر زاد و نور آفتاب
دین کافر دین تدبیر و جهاد
دین ملا فی سبیل الله فسا
دین حق از کافری رسوا تر است
چون که ملاِ مومن کافر گر است


نوشته از محمد اکرام اندیشمند
عبدالاحمد تلاش


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است