عبدالله: حکومت، علاقمند حفظ روابط با آمریکا است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۴/۱/۸ کد خبر: 91869 منبع: پرینت

رییس اجرایی در برنامه The Heritage Foundation سخنرانی نمود. گرداننده برنامه با خیر مقدم به داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان ایشان را یکی از دوستان آمریکا و سیاستمداران موفق کشور خواند و ابراز امیدواری نمود افغانستان تحت رهبری ایشان به رفاه و سعادت دست یابد.

داکتر عبدالله در صحبت خویش در این بنیاد ضمن خیر مقدم گفتن به مهمانان٬ از همکاری ها و قربانی های آمریکا و مردم این کشور به قدردانی یاد نمود. ریيس اجرایی در ادامه صحبت هایش گفت: روابط افغانستان و آمریکا در سالیان گذشته به دلیل سیاست های نادرست حکومت قبلی دچار بحران و تنش گردیده بود و افغانستان فرصت های زیادی را از دست داد ولی بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی سیاست افغانستان در قبال آمریکا به صورت بنیادی تغییر نمود. حکومت وحدت ملی توافقنامه امنیتی را با آمریکا و توافقنامه دیگر را با ناتو امضا نمود.

رییس اجرایی در صحبت هایش علاوه نمود: حکومت افغانستان علاقمند حفظ روابط و گسترش این روابط با آمریکا است و این علاقمندی در سفر به واشنگتن در یک فضای دوستانه و صمیمی با مسوولان آمریکا مطرح گردید. رییس اجرایی از علاقمندی رییس جمهور و مقام های عالی رتبه آمریکا برای حفظ روابط دوستانه و پایدار با افغانستان و کمک به این کشور در عرصه های امنیتی٬ اقتصادی و بازسازی ابراز رضایت نمود و سفر به آمریکا را موفق ارزیابی کرد.

رییس اجرایی ابراز امیدواری نمود بعد از سفر واشنگتن وضعیت در افغانستان بهبود یابد و تاثیرات مثبت دستاورهای سفر در عرصه های مختلف به خصوص در بخش اقتصاد مشهود و برای شهروندان این کشور قابل لمس باشد.

ریيس اجرایی با تاکید به حکومتداری خوب و ارایه خدمت به مردم به حفظ روابط نیک با آمریکا تاکید کرد و علاوه نمود: امیدوار هستیم موقعیت جغرافیایی افغانستان به عنوان نقطه وصل در منطقه بتواند در خودکفایی کشور نقش موثر ایفا نماید. حکومت وحدت ملی متعهد است از تمام زمینه ها و ظرفیت ها برای خودکفایی کشور استفاده نماید و از یک کشور کمک گیرنده به یک کشور خود کفا ارتقا یابد.

رییس اجرایی با اشاره به روند صلح گفت: مردم افغانستان به صلح به عنوان یک آرمان پایبند اند و می خواهند صلح پایدار و عادلانه در کشور باقی بماند. هر نوع صلح با طالبان به شرط ترک خشونت٬ ترک رابطه با گروه های تروریستی و پذیرفتن قانون اساسی افغانستان ممکن است و صلح و مذاکره به معنای ترک اصول نیست.

رییس اجرایی در ادامه نشست به سوال های اشتراک کنندگان که قضایای مختلفی را در برمی گرفت پاسخ داد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله جان با اطمینان میتوانم بگویم اکثر شاید نزدیک به 80 فیصد از مردم خواهان روابط دوستانه با تمام دنیا هستن چه آمریکا باشد ویا چین ومردم مستضعف بطور قطع از این نوع مسافرتهای که باعث پیشرفت وارتقا دوستی با دنیا شود حمایت میکند کرزی که با آن کلاه قرقلش زد افغانستان را بدتر ودورتر از جهان کرد از شما خواهشمندم راه کرزی را ادامه ندهید ومردم دیگر جنگ نمیخواهد صلح میخواهدچه با به اصلاح کفر ویا مسلمانش خداوند خادمین این مملکت را که صادقانه خدمت میکند در پناه خود داشته باشد .
امین دره صوفی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است