مغز متفکر نمی داند که صلح یک فریب است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۴/۱/۷ کد خبر: 91842 منبع: پرینت

ابهام روند گفتگوهای صلح با طالبان و تلاشهایی که طی یک مدت طولانی در این ارتباط اعم از جانب حکومت افغانستان و هم از جانب کشورهای منطقه به وجود آمده پای وزیر امور خارجه و معاون شورای عالی صلح را به ولسی جرگه به جلسه استجوابیه کشاند و سوالات و نگرانی های بسیار جدی در ارتباط با ابهام روند صلح از جانب اعضای مجلس نمایندگان مطرح شد.

ذکریا ذکریا عضو مجلس نمایندگان در برنامه «تحول» گفت: نگرانی من این است که دولت افغانستان در وضعیتی ضعیف قرار دارد، حکومت ناقص است. کابینه تشکیل نشده این کارها اهمیتش بیشتر از هر چیز دیگری بود.

وی در ارتباط با اقدامات رییس جمهور در ارتباط با پروسه صلح عنوان کرد: حالا رییس جمهور خود را سرگرم موضوعی به نام صلح با طالبان کرده است. کاری که نه تنها هیچ فایده ای به حال ما ندارد بلکه سراسر ضرر است. رییس جمهور می خواهد با طالبانی صلح کند که پاکستان دیگر به آنها نیازی ندارد. آنها نیروهای فرسوده ای هستند که دیگر جنگ نمی توانند می خواهد آنها را در دستگاه دولت افغانستان وارد نماید امتیازاتی را از دولتمداران ما بگیرد و دیگر نیروهای جوان وتازه نفس آن گروه به داعش بپیوندند و جنگ با نام دیگری هم چنان ادامه داشته باشد.

این نماینده مجلس، در اینکه چرا رییس جمهور زیر بار چنین طرحی رفته است گفت: یعنی رییس جمهور می خواهد بگوید این موضوعات را نمی داند؟ وی که خود را مغز متفکر دوم جهان می داند؟ واقعاً مسخره است. یا شاید می داند و به میل خود به ضرر کشور خود کار می کند. این موضوعی است که مردم عادی می دانند، تمام آگاهان سیاسی آن رادرک می کنند و رییس جمهور نمی داند.

ذکریا هدف از صلح پاکستان را اینگونه بیان می کند:پاکستان به کشور ما هرگز امتیازی نمی دهد و هر روز امتیاز می گیرد. امروز یکی از بانکهای پاکستان داوطلبانه می خواهد کابل بانک را بگیرد. این بسیار برای کشور ما مضر است. چرا که تمام آمارهای ما در کابل بانک موجود است. اردو و پولیس مااز کابل بانک معاش می گیرند. اگر این امتیاز داده شود کل آمار کشور ما زیر دستان پاکستان است.

این نماینده مجلس صلح با طالبان را کاری بیهوده و مضر ارزیابی کرد و افزود: رهبران ما حتی نمی دانند هدف از صلح چیست؟ آنها مگر نمی دانند که اگر با طالبان صلح کنند با حزب اسلامی چه باید کنند؟ با گروه حکمتیار چه باید کنند؟ با گروه داعش چه باید کنیم؟ ترس ما این است که با این پروسه صلح و با این شعارهای کاذب، پاکستان این فرصت را از ما بگیرد که ما نتوانیم مقابله درست در مقابل داعش کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با این دولت دردی از کشور دوا نخواهد شد. نه تنها دردی از کشور دوا نمی شود که خودش یک درد بزرگ برای کشور است. این دولت کاملا در خط منافع بیگانگان قرار دارد. در مسیر منافع طالبان، پاکستان، آمریکا قرار دارد.

>>>   مغز متفکر تا اکنو ن یک شاروال را در کا بل انتخا ب کردخه نتو انست زیرا همین بلند منزل ها روز به روز رونق می گرد و غریب پایمال می شود افسو س به عین و غین که در کمپاین مردم را بازی دادند

>>>   پاکستانیها از اقای غنی بسیار زیاد استفاده خواهد کرد . چرا که غنی نسبت به گفتگوهای صلح با طالبان که از حمایت کامل پاکستان برخوردار است بسیار خوشبین است . پاکستانیها هیچ وقت از برنامه صلح در افغانستان حمایت واقعی نخواهد کرد . پاکستانیها بیش از 30 سال است که سیاستمداران افغان را فریب میدهد . بدبختی اینجا است که سیاستمداران افغانستان از گزشته خود درس نمیگرد و اشتباهای شان را تکرار میکنند .

>>>   مغز متفکر باخطری نمی داند که صلح یک فریب است چون مغز غیر متحول ساخت شده دروغین از طرف رولا غنی لبنانی و شکریه بارکزی ، فرغنده نادری ، این مغز بی تفکر از طر ف یهود شیطان منطقه به فریب و نیرنگ برای بربادی بالای ملت مسلمان پاک افغانستان بقدرت رسانده شده است .

>>>   افتخار ما هستی ای متفکر،
خراسانی

>>>   دوستان برای من توضع دهید مجاهدین کیها بودند ؟ طالبان ها کیها هستند ؟ ؟ داعش ها کی ها هستند ؟ خودتان موضوع را می فهمد دگر احتاج به این نیست که طالبان و و و را در مورد صلع و فراه بخوانند.

>>>   خی ذکریا صاحب بفرمایند که چه شود!!!! جنگ و قتل افغانها ادامه یابد یا چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است