گفتگوهای صلح با طالبان به زودی آغاز خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91822 منبع: پرینت

گفتگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان به زودی آغاز خواهد شد.

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان می گوید: زمینه گفتگوهای صلح میان حکومت افغانستان و مخالفان مسلح دولت فراهم شده است و این گفت و شنودها به زودی آغاز خواهد شد.

صلاح الدین ربانی که در جمع هیاتی به رهبری رییس جمهور اشرف غنی در آمریکا به سر می برد در مصاحبه با رسانه ها نقش پاکستان را در گفتگوهای صلح افغانستان مهم عنوان کرد.

بر باور وی نزدیکی با پاکستان به معنی دوری از هند نیست.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...امار اسلامی در هیچ شرایط با دولتی که دست نشنده غرب باشد مذاکره نخواهد کرد.
حبیب الله یوسفری

>>>   کدام صلح او بیادر مگم طالب معنای صلح میدانه اگر میدانست اقدر آدم نمکشتند طالبا از میل تفنگ نان میخورند ولا بلا اگر وا حاضر شوند که بیل وردارند دهقانی کنند یا چکش وردارند کارگری کنند آنها اجداد و پدرانشان از ... نان خوردن گاهی ده نام طالب گاهی ده نام مجاهد گاهی القاعده گاهی داعش رقم رقم راه های ... ره بلد استند فقط میخواهند ریس جمهور از نسل خودشان باشد ... تا بتانه به هر قیمتی که شده سر مردم حکومت کنه او بیادر حالی امی چوکی ریاست جمهوری که میراس اجداد اشرف غنی وحامد کرزی ملاعمر داکتر نجیب اله وترکی وامثال از اینها نیست اینها چی کردن...حالا ازهمگیش بگذریم یک مورور کنیم ده صد سال که گذشته ای ... چی کردن برافغانستان امروز دیگه مردم بی سواد نیس کل مردم آگاه هستند حساب و کتاب ره میفامند اگر واقعا"دزد وراهذن وآدمکش نیستن بیاین مردانه حساب بتن که چی کردن در این مدت این سوالی است که هرفرد افغانستان چی امروز چی فردا چی پس فردا از قوم ... خواهد کرد و خواهد داشت پس باید دیگر اقوام ساکن در کشور افغانستان یک فکر اساسی به حال خود بکنیم تا کی یک قوم نادان وبی سواد هرچی گفت بگیم درست است تا کیی ده هرقسم چاه و خندقی که ما ره انداخت بگویم خیر اس بخاطر نجات فرزندان و اولادهایما باید دست بکارشویم کشورهای دیگه صد دو صد سال اس که ده صلح و دوستی وبرادری زنده گی میکنند ما از دست یک قوم روی صلح و آرامی ره ندیدیم .به امید صبح روشن.
غمگین

>>>   صلاح الدین بایئ مواظب باشد که به بهانه مذاکره صلح ... انتحاری نشود. شما که خوب می دانید پاکستان به صراحت و آشکارا می گوید ما از طالبان بر علیه افغانستان حمایت می کنیم چگونه با این موجود ناباب صلح امکان پذیر است. اختلاف پاکستان با افغانستان سر چیست که برای آن باید با پاکستان مذاکره شود اصلا موضوع اختلاف با پاکستان مشخص نیست و انگهی این صلح موهوم چگونه به وجود خواهد آمد. طالبان هم آمریکایی ایت، پاکستان هم آمریکایی است و دولت اشرف غنی هم آمریکایی است والله آدم گیج میشه که این جا اختلاف کجاست و بر سر چه چیزی می خواهند مذاکرات صلح انجام بدهند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است