حقوق زن یک قصه مفت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91819 منبع: پرینت

بعضی ها واقعا باور شان شده كه در افغانستان زن ستیزی است و خودشان را مدافع حقوق زن و یا هم ناجی بحساب می آورند.

از دیدگاه بنده ارزشی كه زن در افغانستان دارد در هیچ یک از ممالک نمی توان یافت بخصوص در ممالک غربی.

برای مثال: در افعانستان اگر یک زن بخواهد كه بیرون از منزل وظیفه داشته باشد با تفاهم رییس خانواده و بزرگ خانواده مشورت كرده اگر به صلاح او باشد كدام مانع وجود ندارد و به این می گوید مشوره دهی كه در كتاب مقدس ما مسلمانان هم ذكر شده، چون از عقل یک آدم كرده عقل چند آدم بهتر تفكر می كند. و امروزه میبینیم كه بانوان زیادی در اداره های دولتی و خصوصی وظیفه دارند و هیچ مانع هم برای شان وجود ندارد پس چطور میتوان گفت كه زن افغانستانی حق تصمیم گرفتن ندارد؟

اگر ندارد پس اینهای كه درس می خوانند و دانشگاه می روند رییس است معلم است و غیره... اینها از كجا آمداند؟ تا جای كه من فكر می كنم از فضا خوب نیامده اند همان زن های ساده و با عفت افغانستانی هستند كه همه روزه با مشقت زیاد دست و پنجه نرم می كنند مثل یک مرد. در افغانستان در مجموع حقوق همه بطور كامل برای شان داده نمی شود از مرد گرفته تا طفل شیر خوار تبعیض در هر گوشه و كنار جامعه وجود دارد از تبعیض قومی گرفته تا تبعیض زبانی، منطقه ای همه ای اینها بر میگردد به خود ما.

وقتی امروز در خبرها و در رسانه ها دیده می شود كه علیه یک زن خشونت صورت گرفته است این نمی تواند در بر گرینده تمام مردم این سرزمین شود چرا كه همان رسانه ها با بدست آوردن پول های انگفت به خبر سازی پرداخته و قهرمان سازی می نماید كه گویا زن ها از حق كامل برخوردار نیستند. و زن افغانستانی هیچ وقت مجبور به كار نمی شود چون این تصمیم به خود خانم ربط دارد كه سر كار برود یا خیر ولی در كشورهای دیگر این مساله فرق دارد چرا كه زن باید و شاید به سر كار برود و اگر اینطور نباشد دیگر حق غذا خوردن را هم ندارد. بقول عام زن باید از جیب خود خرج كند.

اگر یک زن افغانستانی دیر به منزل بیاید همه نگران می شوند كه چرا نیامده است ولی در خارج اگر دختر و یا هم زن خانواده برای چندین روز هم كه به خانه نیاید كسی از او نمی پرسد كه كجا بودی و چه می كردی چون در آن جامعه زن ارزش خود را از دست داده و تبدیل به یک موجود بدرد نخور شده است ولی زن های افغانستانی می خواهد كه خود را در نزد مردان شان بی ارزش بسازند چرا كه غربی ها گفتند حق تو پا مال است در افغانستان بدون در نظر داشت وضعیت فعلی خود. به این تلقین نمودن و یا هم جامعه را به سمت خشونت بردن نتیجه اش همین است كه امروز می بینیم هر چیزی كه دیگران به ما گفتند بدون اندیشیدن شروع كردیم به ناسزا گفتن، كه به این می گویند افراط.

نسیم کاردان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ﻛﺎﺭﺩاﻧﻲ ﺻﺎﺣﺐ!ﺑﻪ ﮔﻤﺎﻥ ﻏﺎﻟﺐ ﺩﺭﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻧﺠﺎﺭﻱ ﮔﻠﻜﺎﺭﻱ,ﺁﺟﺮﭘﺰﻱ, ﻛﻠﻪ ﭘﺰﻱ, ﺣﻤﺎﻟﻲ, ﺑﻘﺎﻟﻲ و....ﺧﺒﺮهﻭﻛﺎﺭﺩاﻥ ﺑﺎﺷﻴﺪﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺪاﻧﻴﺪﺣﻘﻮﻕ ﺯﻥ اﺳﺖ.
ﻧﻔﻴﺴﻪ ﺣﻜﻴﻤﻲ

>>>   زن وسیله نیست بلکه انسان است. نمیدانم وقتیکه زنان افغانستان به گفته نسیم خود را به نزد شوهران بد نماید بعد چه خواهد کرد ؟ نسیم جان مرد افغانستان اگر از خانمش بد بین شد زن خارجی میگیرد ؟ باز هم زن است یا به بچه ها روی می آورند؟ اگر امروز میتوانستید انسانیت را درگ میکردید ضرورت نداشتید که بخاطر عروسی 10 سال را در ایران و پاکستان مذدوری میکردید . زن هیچ گاه و در هیچ کشور و دنیا ارزش انسان بودن خود را از دست نداده و نمیدهد زیرا تا حال بشر نتوانسته ماشین چوچه کشی بسازد و نیاز به زن و یا مرد نباشد . و گذشته از آن تجاوز بر حریم شخصیت و مملکت دیگران جرم پنداشته میشود . تا به حال از هیچ کشور دنیا زن در افغانستان پناه نیاورده که ارزش انسانی خود را در کشورش از دست داده باشد این افغانستان که هزاران زن مرد پیر جوان در دست قاچاق بران انسان در جنگل ها لادرگ شد هزاران محصل در دریاها صید صیادان بحری شد خوب است به جای سوژه زن در مورد معقولیت و تکامل وانسانیت و بشریت فکر نماید .

>>>   عدم اگاهی از اموزه های اسلامی وایمان نداشتن به ان سبب شده که تعدادی از مردان حقوقی را که اسلام به زنان داده نقض کنند وانها را مورد خشونت قرار دهند اما حقوق بشر امروزی که داد از حقوق زن وبشر ومنع خشونت می زنند این یک بهانه کشور های استعماری است که بوسیله ان بتوانند زنان مسلمان را بسوی فحشا ومنکرات کشانیده ونظام خانوادگی مسلمانان را که زن در ان حیثیت ملکه را دارد از هم بپاشند و ریس فامیل نتواند که به فرزندانش وخانمش که بخواهند هر بی حیایی را که انجام دهند مانع شود در صورتی که زن ومرد باهم نتوانند بنا بر بعضی دلایل زندگی را ادامه دهند که دیگر هیچ راهی برای ادامه زندگی باقی نماند اسلام طلاق را پیشنهاد کرده که بعد از طلاق تا تکمیل عده هم مرد مکلف به حسن سلوک با وی میباشد وحقوقی را که اسلام مقدس به زن داده هیچ مرجع ومکتبی داده نمی تواند ونخواهد داد بیائید که از دین خود اگاهی حاصل نموده ودنباله روی کفار بگذاریم تا سعادت دنیا واخرت شامل حال ماگردد وگرنه پیروی از کفار وتوطه های شوم شان بجز فلاکت وبدبختی دیگر چیزی برای ما نخواهد داشت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است