از سیما سمر چه خبر...؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۵    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91817 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی در بخشی از سخنرانی اش در کنگره آمریکا، خانم سیما سمر را قهرمان حقوق بشر خواند و اورا از سردمداران ارزش های نوین عنوان کرد.

رییس جمهور از خانم سمر، از دختر و از خانم اش به نیکی یاد نموده به نحوی تمجید کرد اما در این میان هیج حرفی از قتل فیجع و غیر انسانی فرخنده در دو کیلومتری ارگ اش، به زبان نیاورد و حتی به محکومیت او در انظار قدرت جهانی نپرداخت.

از این هم که بگذریم، آقای غنی. در صحبت هایش، کسی را به توصیف و تمجید نشست که هنوز هیج خبری مبنی بر محکومیت قتل فرخنده و آغاز دادخواهی ازسوی او منتشر نشده که به گفته رمضان بشر دوست، حقوق به شر و همراهان بانو سمر هنوز سکوت مرگبار را اختیار کرده است تا مبادا ضرر کنند.

آقای غنی در حالی بانو ثمر را قهرمان ساخت که او به عنوان مدیر اول کمیسیون حقوق بشر افغانستان، کوچکترین موضع را در برابر این فاجعه انسانی تا کنون نگرفته نگرفته است در حالیکه از نخستین روز که این فاجعه اتفاق افتاده بود به دادخواهی می پرداخت.

بانو سمر که خود همواره طالبان، حزب اسلامی حکمتیار و برخی از جناح های دیگر را بنام عدالت انتقالی متهم به جنایت بشری و قتل های دست جمعی می کند این بار خود سکوت کرده و اما جانیان بنام طالب با انتشار اعلامیه خطاب به عاملان قتل فرخنده گفته است که آنان را به جزای اعمال شان می رساند.

القصه آنگاه که این بانوی تکه دار مباحث حقوق بشری در چنین شرایط سکوت را اختیار کرده و بر عکس آن جنایت کاران چون طالب بدنبال محاکمه عاملان رویداد هستند و آقای غنی وی را قهرمان حقوق بشری می خواند دیگر نمی شود سیاه و سفید را از هم جدا کرد.

وقتی داعیه دار حقوق بشر و حقوق زن ساکت بی صدا از کنار فاجعه می گذرد و رهبرش تمجید می کند نباید از چند اوباش ساکن در شاه دو شمشیره توقع جز به آتش کشیدن انسان بنام فرخنده را داشت.

پس نتیجه: تکبیر گویان لطف کرده از توهین و تحقیر اجتناب کنید.

احسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بترس که درحریق جسد فرخنده دست نداشته باشد- دفاع رابجایش بگذار.

>>>   سیما سمر اگر یک زن لد شود بیانیه صادر می کند حال که فرخنده زیرپای چند مرد له شده بعد با موتر از روی راه رفته بعد جسدش آتش زده سیما سمر چه بگه این مردم اصلا آدم بشو نیست گفته ولش کن چه بگم بیخی آبروی حقوق بشر رفته

>>>   اگر سیما سمر محکوم کند- پس سیمین حسن زاده+زلمی زابلی +ملا نیازی /اینهاکه از دست بوسان غنی اند- اینها خود بخود محکوم میشوند.
کابلی

>>>   بانوی قهرمان یعنی سیما سمر در انتخابات همرکاب ملاغنی احمدزی بود و به لیاقت و متفکر بودنش دامن پاره می کرد. به قول دوستان از ملاعمر هم حمایت می کند پس چرا از فرخنده مظلوم یاد بود کند. او که به حقوق بشر باور ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است