نمایش متضادی از حوادث در کابل...
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91815 منبع: پرینت

همشهریان كابل تشكر!

فاجعه شهادت فرخنده پهلوهای متضادی از حوادث را در شهر زیبای كابل و نیز در سطح تمامی كشور به نمایش گذاشت.

وجود اشخاص لاابالی، اراذل، بیكار، کوچه نشین و دوره گرد كه مزدوران بی مزد و انسان‌های هرزه بی تعلیم و تربیت، بدون اخلاق و سواد و بیگانه از دین‌داری و ایمان می‌باشند را به نمایش گذاشت. آنهایی كه همیشه ابزار دست ستم‌پیشگان و سیاست‌بازان و مزدوران و جواسیس بیگانه در هر شهر و جامعه و كشوری می‌باشند.

متاسفانه این گروه‌ها با هماهنگی و همراهی و نیز همفكری عوامل متحجر و عقب مانده جامعه، تحت نام «ملا و دعاخوان» مشكل همیشگی تاریخی و پیشینه‌های دور كشور بوده است و آنها در همه ادوار تاریخ، مانع پیشرفت و تمدن و فرهنگ و تعلیم و فرزانگی جامعه بوده‌اند اما در پهلوی آن هرگز شهر كابل و مردم خوب افغانستان از داشتن قهرمانان و مردمان فرهیخته و فداكار، بیگانه نبوده است.

وجود عیاران در كوچه و پس كوچه‌های كابل كه با كمک به فقرا و دستگیری از درماندگان شهر ریشه تاریخی دارد، همیشه كار آنها، برعكس كار ظالمانه و ناجوانمردانه اراذل و اوباش كابل بوده است.

رخدادها پس از حادثه روز پنجشنه «زیارت شاه دو شمشیره كه منجر به شهادت دختر وطن، توسط اراذل و اوباش و تایید قشرگراهای دینی و مذهبی گردید، حضور چشم‌گیر زن و مرد با شهامت كابل، مصیبت عظیم مرگ فرخنده شهیده را برای خانواده‌ها و وابستگان آن مرحومه و مردم شهر كابل آسان‌تر گردانید.

آمدن زنان فرهیخته و قهرمان شهر كابل و نیز مردان و جوانان آن شهر برای دادخواهی خون فرخنده و نیز همراهی آنها با پیكر كفته شده آن شهید تا مدفن و جایگاه ابدی وی بر روی شانه‌های زنان دلسوخته و عزادار همشهریان كابل، با نهایت صفا و صداقت و فرهیختگی و فرهنگ‌سالاری، بار دیگر كابل را در اوج مردانگی، پس از ذلت و خوار و سفاكی، توسط اراذل و اوباش قرار داد.

اكنون نیز متاسفانه قشرهای متحجر و سران وابسته به حوزه‌های سنت‌گرایی و خرافات با توجیه نمودن عمل اراذل در نظر دارند تا جنبش عدالت خواهانه و ضد ظلم، خون‌ خواهی«شهید فرخنده» را متهم و تضعیف نموده و حركت ده‌ها هزار زن و مرد جوان را به پشتیبانی آن حادثه دردناک را به سازمان‌های بیگانه نسبت دهند.

در حالی كه حادثه فجیع و وحشیانه قتل فرخنده دل هر موجود زنده و بیننده را پر از خون كرده و اشک هر انسانی كه قطره از خون آدمی را در رگ وجود خود داشت جاری ساخت.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جامعه افغانی مامدتهاست درترکیب خود...قطاع الطریق بشمول سردسته های آن وجودداشته درچپاول مال ملت کمایی کردند. اکنون نیز همین قماش مردم مفادخودرادرهرمرج ووحشیگری دیده هرروشنفکرمفیدجامعه راکافروگمونیست یابنامهای دیگرازسرراه خودپس میکنندتامانع غارتگری شان نشود. جامعه بطرف ترقی وروشنی روان است ان شاالله چندی بعدمردمان مان جلو... آدم چهره راخواهندگرفت.
وطندار

>>>   اقاي مصباح
هيچ انساني مخالف تسليمي دادن عاملان شهادت وحشيانه بانو فرخنده نيست ، ما ميخواهم دراوردند عدالت شود ولي يك عده اوباشانيكه در حقيقت به تحريك انها خيلي زيركانه اين حادثه صورت كرفته ميخواهند كه با إجرائ وحشت خود اسلام را به دنيا بد معرفي نمايند و عليه شخصيت هاي محترم كشور را نيزتبليغ غير انساني و اخلاقي نمايند .
سرفراز

>>>   برادر! یکی از آثار جهل و نادانی این است که صاحب عمل را هنگام عمل کر و کور کرده، و او دارد چه کار میکند؟؟؟ بعد از عمل متوجه میشود که کار اشتباه کرده است. عده ای از مردم کابل هم این چنین است، ممکن است کسانی در تظاهرات دادخواهی فرخنده شرکت کرده باشد که روز قتلش شاهد صحنه بوده و ضاربین و عاملین جنایت را تأیید و تشویق میکردند...
در ضمن، یک نکته را باید توجه داشت که این جنایت که از طرف یک عده مسلمان نماها و ملاهای جاهل صورت گرفته است، را به دین نسبت داده نشود. هیچ گاه دین معقولی مثل اسلام، به پیروانش اجازه نمیدهد که این جنایت نابخشودنی را خلق کنند... اسلام در ذاتش ندارد عیبی هر عیبی که هست در مسلمانی ماست
ضیایی

>>>   با سلام
اوباش و ولگردان متحجر که باعث شهادت فرخنده شدند نمونه کوچکی از جنایتکاران هستند متاسفانه در افغانستان جنایتکاران بزرگ و تاریخی وجود دارد که... ظلم های بسیاری به مردم بیگناه افعانستان کردند و دستشان به خون ملت افغان آغشته می باشد و خود را وارثان افغانستان می دانند... ... چندی قبل به دلیل سهیم نکردن آنان در دولت وحدت ملی پیشگویی کردند که در آینده ای نزدیک جنگ جدیدی در کشور به وقوع می پینودد. و خودشان با ایجاد رعب و وحشت و حمله به خانقاه در کابل و کشتار مسافران غزنی به کابل و ربودن مسافران هزاره و حملات انتحاری در نقاط مختلف کشور زمینه های جنگی را که خود پیشگویی کرده بودند را ایجاد می کنند.
محمد فاضل صمدی

>>>   گردهمایی شورایی علماء کابل :مجموعه بزگی از علماء، روحانیون و دانشمندان اسلامی( کابل) طی گردهمایی ،پیرامون قتل خواهر " فرخنده" سخنرانی نمودند فشرده ای گفته های ایشان درج ذیل است:
1- ایشان از دولت خواستار قطع حمایه مالی جامعه مدنی و برخی دستگاهای که به مقدسات اسلامی زبان درازی می نمایند شدند.
2- ایشان به دولت هشدار دادند که اگر این وضع ادامه یابد " عمر حکومت ایشان کوتاه" خواهد بود.
3- قتل خواهر " فرخنده " یک توطیه بوده، وی بطور مظلومانه و بیر حمانه به شهادت رسیده است.
4- خواهر "فرخنده " در نتیجه بی تو جهی ارگانهای امنیتی بویژه وزیر داخله به قتل رسیده و ایشان را به " اغفال در وظیفه" متهم نمودند و خواستاری استعفای فوری آن گردیدند.
5- آقایی مولوی " حنفی" نماینده مردم هرات فرمودند:" فرخنده شاگر مکتب ما بوده و در شهات وی ما متضرر شده ایم چون 15 سال ما در تعلیم آ ن زحمت کشیده ایم پس به جامعه نام نهاد " مدنی " چه ارتباط دارد که گلو پاره می کند....
6- اساتید ودانشمندان اسلامی در مجموع به برخی ازاعضای " جامعه مدنی " هشدار دادند که از کفر گویی وتوهین به مقدسات اسلام بپرهیزند.ورنه این شجره خبیثه را از بیخ وبن بر خواهند کند.
7- مولوی رحیم الله صاحب فرمود : به قتل خواهر ماا هیچ عالم فتوا نداده بلکه اگر ایشان پیش از قتل به علماء رجوع می کردند این حادثه دلخراش رخ نمیداد. ایشان خواستار مسدود نمودند مکانهای که برای تعویذ نویسی و... شدند و گفتن اگر دولت به پول این جاها نیاز دارد ما از جیب خود به دولت می پردازیم ولی باید مسدود گردند.
8- همه ای علماء : ساحران، جادوگران و ملا نماها را تقبیح نموده ایشان را دکان دارد ودین فروش معرفی نمودند وخواستار جلوگیری افعال آنها شدند.
( اکرام الدین نوري)

>>>   اگر شاگرد شما مولوی صاحبان نمیبود بحق آن چه میکردید. از مولوی صاحب عالیجناب نیازی دفاع میکنید که فتوای قتل را داد و بدولت هشدار داد که قاتلان را دستگیر نکند که ما قیام میکینم. خوب حق استادی را بحق شاگرد بجا آوردید
محمد ایوب کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است