گزارش كمیسیون حقیقت یاب درباره قتل بانو فرخنده
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91814 منبع: پرینت

اعضای كمیسیون حقیقت یاب در مورد كشته شدن بانو فرخنده در كابل، در دومین روزی كاری خود با جنرال نورالحق علومی وزیر داخله، نور حبیب جلال سرپرست دادستانی کل و نیروهای امنیتی كه به اتهام غفلت وظیفوی بازداشت شده اند دیدار نمودند.

سربازان پولیس كه در محل رویداد حضور داشتند می گویند: فرخنده از ساعت 11:30 تا ساعت 3:30 در زیارت شاه دوشمیشره حضور داشته است و از نحوه عبادت زنانی كه به این زیارت می آمدند انتقاد كرده و راه ها و شیوه های معقول دینی را به آنان اموزش می داده است.

پولیس های محل رویداد می افزایند: فرخنده از عمل مجاور و ملاهای تعویذ نویس این زیارت نیز انتقاده نمودند كه سر انجام در پی تحریک مردم عام از سوی مجاوران این زیارت، بانو فرخنده به گونه وحشیانه به قتل رسیده است.

آنچه كه ما را نسبت به نتیجه تحقیقات این كمیسیون امیدوار می سازد این است كه خوشبختانه تمام اعضای كمیسیون حقیقت یاب زنان و مردان متعهد به عدالت اند.

از پیشرفت های تحقیقات این كمیسیون هموطنان ما در جریان گذاشته خواهند شد و گام به گام یافته های خویش را با مردم عزیز و عدالت پسند خویش شریک خواهیم كرد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازاعضای کمیسیون محترم سپاسگذاریم! امیدواریم اقدامات جدی درمحارکردن ...افراطی بعمل آورندتاحیات انسانی تشویق گردد.
وطندار

>>>   كمیسیون حقیقت یاب درباره قتل بانو فرخنده بايد رويدادلخراش را به گونه مجرد نى بلکه بگونه تفکر زنجيرى و بافت آن يعني که بربريت, بى ناموسى, ظلم و خشونت , لت و کوب, کشتار , قتل عام, ربودن , انفجار, انتحار و اختطاف و راهزنى سازمانهاى اسلامگراى و واعظان , خطیبان, قارى ها و ملا و مولوى هاى شان که تغذيه روانى و ترزيق مغزى و راه را براى بربريت, بى ناموسى, ظلم و خشونت , لت و کوب, کشتار , قتل عام, ربودن , انفجار, انتحار و اختطاف و راهزنى و اوباشى اسلامگرايى هموار مى کند. سخنان ناخردمندانه... ایاز نیازی خطیب مسجد وزیرمحمداکبرخان کابل، زلمی زابلی سناتور و سیمین حسن‌زاده معین وزارت اطلاعات و فرهنگ کارکرد اوباشان دوشمشيره را استقبال نمودند. درهمین حال؛ شماری بی آنکه از این رویداد آگاهی درست داشته باشند؛ این رویداد را ستایش کرده‌اند. داکتر ایاز نیازی خطیب مسجد وزیرمحمداکبرخان کابل، زلمی زابلی سناتور و سیمین حسن‌زاده معین وزارت اطلاعات و فرهنگ در میان کسانی هستند که این رویداد را توجیه کرده‌اند. محمدایاز نیازی خطیب مسجد وزیر محمد اکبرخان در این باره گفت: "در آن زمان نیاز نیست که بر روی وی معاینه کنی که بیمار است یا خیر؟ فکرتان باشد این اشتباه بزرگی است که مردم را به زندان می‌فرستید. مردم در برابر این کار شما قیام خواهد کرد و در آن زمان اداره‌ی قیام کننده‌گان بسیار دشوار خواهد بود". اما برخی از عالمان دین این رویداد را غیرشرعی می‌دانند. حاجی نوراحمد یکی از عالمان دین گفت: "دکانداران می‌آیند و از قرآن دفاع می‌کنند و به همین علت حکم مرگ یک انسان را صادر می کنند. این کار کاملاً غیرمجاز و نامشروع است". آقاى نيازى يک پرروى ديگرهم کرد, مردم و دولت را اخطار داد, قيام اوباشان وعليه تعاويذ نويسان را, و قيام طالبان و داعش را!...ملا و دکتورا - ملا و مجاورين و کليه تعويذ نويسان بايد هم جزاى قانونى شود!...

>>>   حقایق موضوع بکلی به همه مردم واضح شده وتصاویری از صحنه بشهادت رساندن تا سوزانیدن فرخنده شهد مظلوم بدست چند تن از خدا بی خبر ... کوچه بازاری وجود دارد وچهره های ... قاتلان را واضح نشان میدهد چه ضرورت است به دیگر حقیقت یابی موضوع بهتر این است که توجه جدیتر وبیشتر در مورد گرفتار فاعل اصلی قضیه وشرکای جرمی ان صورت گیرد و فرو گذاشت نشود که هیچ یک از انها از پینجه قانون وتطبیق عدالت کنار گذاشته شود ویا فرار کند وهرچه سریعتر از طریق حکم محکمه به شدیدترین مجازات که مستحق شان است رسانیده شود این توقع همه مردم از ارگانهای عدلی وقضایی دولت است .

>>>   وقتی ماجرای فرخنده یادم می آید جلو گریه ام را نمیتوانم بگیرم

>>>   كار اصلي كميسيون حقيقت ياب بايد بر روي اين نكته تمركز يابد، كه چرا قوماندان امنيهء كابل عبدالرحمن رحيمي به پدر فرخنده دستور ميداده است كه اين طور بگو وآن طور بكن، علت آن در چه است. اين قوماندان با اين نوع عمل خود بايد از وظيفه سبكدوش گردد ويك پوليس مجرب ودل سوز به مردم به عوض وي به اين پست مقرر گردد. در غير آن اعتماد مردم به پوليس وبه خصوص وزير داخلهء جديد ازبين مي رود.

>>>   سلام و اگر عدالتی وجود داشته باشد که تا حال ما تنها چیزی در افغانستان نمیبینیم عدالت است
طاهر از ایران

>>>   ای الګوی حجاب
حجاب ترا اهل خرافات برده اند
بامرګ تواز قهرخداهم نه ترسیدند
با پیکر بې جان تو هم رحم نکردند
با مکرفریبکاری چی فتنه به پا کردند
ای شهر نشینان
ای مردمان ده
ای اهل این دیار
ای سروران دین
تا کی درین مسیر جهالت و انحراف
دور از کتاب دین
در سیر خرافات
در قید اعصیان
با تاریکی جهل و خرافات
خاموش وبې صدا
در غم نشسته اید
فرخنده را به دیر ابدیت سپردند
صدای انت الحق او را هیچ نه شنیدند
به سیر ارمان های دلش بد جفا کردند
با جسد بی جان او اتش روا کردن
افسوس به حال وی
افسوس به حال وی
در سوګ تو ای خواهر شهید
من اشک ،ماتم ام
من اه ، ناله ام
ای جان خواهرم
فرخونده عزیز
فرخنده باد روح، روانت شهید پاک
ای الګوی حجاب

>>>   خداوند مغفرتش کند جایش را جنت فردوس بسازد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است