استخراج معادن سنگ مرمر هرات در حال رکود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91812 منبع: پرینت

در حال حاضر 14 معدن سنگ مرمر در چشت هرات فعالیت دارند که به گفته معدن‌داران پس از توقف صادرات سنگ مرمر به خارج از کشور، 12 معدن تولیدات خود را متوقف ساخته اند.

عطاءالله پوپل رییس معدن‌داران حوزه غرب گفت: از زمانی که رییس جمهور صادرات سنگ مرمر را منع قرار داده است کار معدن‌داران رو به رکود است و بیشتر شان دست از فعالیت برداشته اند.

به گفته پوپل، اگر وضعیت به همین‌گونه ادامه یابد، فعالیت چند معدن دیگر هم متوقف خواهد شد.

وی افزود: در همین یکی و دوماه هیچ معدن‌داری مفادی از این کار نبرده است و معدن داران متضرر شدند، تمام کارگران شان بیکار شدند نتوانستند ادامه بدهند، به طور کل همه ما که در داخل این کار بودیم، متضرر شدیم و فکر می‌کنم فقط 20 درصد همین معدن فقط کار شان شروع است دیگه تماما کارشان قطع شده است.

شماری از معدن‌داران سنگ مرمر نیز پس از توقف صادرات این سنگ به خارج از کشور نگران آینده کارشان اند.

حبیب الله هوتک یک تن از معدن داران گفت: در مجموع 14 معدن در ولسوالی چشت هرات تحت کار است که صرف دو معدن در حال فعالیت است که یکی نیمه تولید و دیگر مکمل تولید دارد.

حبیب الله حبیبی یکی دیگر از معدن داران گفت: از حکومت می خواهیم که در قسمت پروسس سنگ مرمر همکاری کند و وسایل پروسس را به دسترس ما قرار دهد که ما پروسس کنیم اگر نکند ما کاملا با سقوط مواجع می شویم.

در همین حال عبدالجلیل الیاس رییس اداره معادن ولایت هرات گفت که اداره معادن هرات نیز نشستی با انجمن معدن‌داران هرات داشته است و تمام مشکلات آنان را بررسی خواهند کرد.

وی افزود: ما در جریان هستیم و مشکلات شان را بررسی کردیم و می‌کنیم و با این مشکلات شان را به مرکز انتقال می‌دهیم و مطابق به قانون وزارت رسیدگی خواهند کرد. در حالی معدن‌داران سنگ مرمر در هرات از توقف صادرات سنگ مرمر این ولاین شاکی اند که در ماه جدی گذشته سفری که رییس جمهور غنی به ولایت هرات داشت، بر اساس شکایات فابریکه‌داران پروسس سنگ مرمر، صادرات سنگ مرمر به خارج را ممنوع ساخت.

شمس


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است