کار کمیسیون شکایات یک گام مثبت است
افرادی که در حال حاضر متهم به تقلب هستند افرادی در سطوح پایین هستند که در واقع اوامر افراد سطوح بالا را انجام می دادند. پس اگر فقط کارمندان عادی محکوم شوند اصل ماجرا حل نشده باقی می ماند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91802 منبع: پرینت

پس از جنجالهای انتخابات گذشته کمیسیون شکایات انتخاباتی برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته توسط کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات، کمیته ویژه ای را تشکیل داده بود. امروز هم این کمیته تحقیقات خود را به پایان رسانده و بیش از ده هزار کارمند موقت و دایمی کمیسیون مستقل انتخابات و کارمندان تیم های انتخاباتی را متهم به دست داشتن به تخلفات انتخاباتی کرده است. مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته اند افرادی که نام شان در لیست متهمان این کمیسیون است فرصت دارند تا آخر هفته جاری به مراکز این کمیسیون رفته و از خود دفاع کنند. در غیر این صورت آنها در لیست سیاه قرار گرفته و یا از کار برکنار خواهند شد.

سید مسعود استاد دانشگاه در برنامه «بعداز خبر» گفت: کمیسیون شکایات انتخابات که رسیدگی به تخلفات انتخابات را شروع کرده ، یک گام مثبت است اما باید به این نکته توجه کرد که کار کمیسیون شکایات مورد قبول دو طرف است یا خیر. چرا که یکی از اختلافات مهم بین دو تیم و دو رهبر در همین مساله انتخابات و اعضای دو کمیسیون انتخابات است.

وی درمورد این اختلافات گفت: اختالافاتی بین دو تیم بر سر کمیسیون انتخابات و شکایات وجود دارد. تیم داکتر عبدالله مجموع این دو کمیسیون را نمی پذیرد. به این خاطر اگر یکی از دو تیم حکومت کار کمیسیون شکایات را نپذیرند، این کار ها نوعی اتلاف وقت محسوب می شود و حتی ممکن است بعد از آن مشکلات دیگری را نیز خلق کند.

استاد دانشگاه اتهام ده هزار نفرکارمند عادی در تخلفات انتخابات را اقدامی تقریباً ظاهری دانست و اظهار کرد که افراد اصلی در این ماجرا محاکمه نمی شوند و افزود: اینکه ده هزار نفر از این کمیسیون متقلب هستند، یکی از نشانه های بسیار بد و تصویر بسیار زشتی است که ما از انتخابات مان به نمایش گذاشتیم. این افرادی که در حال حاضر متهم به تقلب هستند افرادی در سطوح پایین هستند که در واقع اوامر افراد سطوح بالا را انجام می دادند. پس اگر فقط کارمندان عادی محکوم شوند اصل ماجرا حل نشده باقی می ماند.

مسعود ادامه داد: در انتخابات متقلبین، بزرگان و سران کمیسیون بودند اما متاسفانه حالا همان افراد دست پیش گرفته و زیر دستان خود و کارمندان عادی را متهم به تقلب نموده اند تا خود را مبرا کنند. تیم داکتر عبدالله در تلاش این است که انتخابات بعدی که برای شوراها و پارلمان افغانستان است به طرف حرکاتی درست و مطابق به نظریاتی که اتحادیه اروپا و جهان ارایه می کند تنظیم کند تا حداقل انتخابات بعدی را کنترل کنند. پس این کار کمیسیون شکایات انتخاباتی مورد قبول تیم داکتر عبدالله نیست.

وی در پایان گفت: ما به خاطر این که شفافیت خود را نشان دهیم و اعتماد دوباره مردم را برای انتخابات به دست آوریم، مجبور هستیم اصلاحات را هرچه سریعتر انجام دهیم و افراد جدیدی در کمیسیون انتخابات بیاوریم. تا به مردم و به جهان این موارد را نشان ندهیم، جهان به ما کمک نمی کند. اگر جهان کمک نکند، ما در حدی نیستیم که بتوانیم انتخاباتی درست انجام دهیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آب را خت کردن وماهی گرفتن است. سطوح با لا که دزد ... بودند سرجایشان باقیمانده وبیگناهان مجازات میشوند. در افغانسنان عدالت همیشه سرچپه اجرامیشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است