طالبان 20 هزاره را در ولسوالی کجران ربودند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91801 منبع: پرینت

طالبان 20 هزاره را در ولسوالی کجران ولایت دایکندی ربودند.

مسوولان محلی در ولایت دایکندی می گویند: افراد گروه طالبان 20 تن از شهروندان این ولایت در مرکز افغانستان را که هزاره هستند ربودند.

گفته می شود این افراد که مغازه دار و راننده هستند روز گذشته در منطقه چوقدار ولسوالی کجران ربوده شدند.

پیش از این نیز ولسوال این ولسوالی از مقام های حکومتی درخواست کمک کرده و هشدار داده بودند در صورتی که به این ولسوالی کمک نظامی نشود امکان دارد این ولسوالی به تصرف طالبان درآید.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فقط راه چاره مسلح شدن هزاره است وتندروی ما باید بیشتر از آنها باشد

>>>   هر خانه هزاره باید حداقل یک میل سلاح داشته باشد یعنی واجب است برایشان وطالب یا هرکس که دشمنی میکنه واجب است از طالب کرده سخت تر رویش عملیات انجام بتن چون گپ خوبی باشه اینها نمیفامن فقط خون در برابر خون

>>>   دولت باید جلو...نیمی از قوم ... خود را بگیرد.

>>>   طالبان می خواهند آزمایش کنند که آیا در دولت اشرف غنی ملی گرایی وجود دارد یاخیر؟ یعنی اگر بدانند که از طرف دولت به جز یک عده هزاره هیچ فریادی شنیده نمی شود این خودش دلیل بر شکنندگی دولت افغانستان است. چند روز دیگر نوبت می رسد به تاجیکان و و ازبیک ها و سپس به پشتون های که مخالف سلیقه طالبان اند تا کم کم تمام افغانستان را از خود کنند. در اولین ظهورش طالبان از همین شیوه موفق به گرفتن 90 در صد خاک افغانستان شد. الآن نیز همین شیوه را در پیش گرفته اند. این گروگان گیری آزمایشی دولت غنی و قدرت دفاعی دولت جمهوری اسلامی افغانستان است.
شهرستانی

>>>   این روز ها شاهد ربایش هزاره ها از سوی افراد... هستیم که گاهی اسم آنان را داعش و گاهی طالب می نامند، اما نمی دانیم که این مساله در کجایی دولت وحدت ملی می گنجد؟ مردم هزاره که در طول تاریخ از سوی شاهان و حاکمان ستم دیده اند این بار در دولتی که برپایه دموکراسی بنا نهاده شده است نیز مورد ستم قرار می گیرند و در دنیای متمدن امروز وقیحانه ربوده، کشته و سربریده می شوند.

>>>   خانواده های این مردم ربوده شده میتوانند در همان محل 50 تن از مردان پشتون را گروگان بگیرند تا اسیران شان آزاد شوند والا از دولت ورهبران خودما کدام امیدی نیست!
نادرشاه

>>>   کسی که به طالبان جواب ندهد و همین مانند کبک سر شان زیر برف کرده باشن، طالبان باید این کارها را انجام دهند. نه دولت و نه مردم در برابر طالبان از خود عکس العمل لازم نشان نمی دهند برای طالبان این فرصت بسیار مناسب است که همین طور آدم ربایی کنند به خصوص مردم هزاره را کم کم مورد تهدی قرار داده و آنان رااز کشور حذف کنند. متأسفانه مردم هزاره وقتی ببینند مشکلی آنان را تهدید می کند به جای اینکه مقاومت کنند و در برابر آنان بایستند دست به مهاجرت می زنند و زمینهای و مناطق خود را رها می کنند. این جز فاجعه نخواهد بود. زندگی اینگونه بسیار شرم آور است. کسی که نمی تواند زندگی خود را در کش.ر و سر زمین اجدادی خود حفظ کند بهتر است که زنده نباشند. به امید دولت نشستند و پناه بردن به این دولت خودکشی است. این دولت به کارهای شخصی خود مشغول اند اصلا کشور را از یاد برده است.

>>>   مسعولیت همه این آدم ربایی ها فقط وفقط محقق و...خلیلی وسرور دانش است آنها کوچکترین تلاشی را در حد پست ومنصب خود برای این ربوده شده ها و قومی هزاره انجام نداده اند این سه آدم بلندترین مقامهارا دارند چرا از سلاحیت ومقام خود برای حفظ قوم استفاده نمیکنند چرا سر دیگراقوام هیچ بلا نمیاید که همه بلاها سر قوم هزاره میاید خودشان وخانواده هایشان در امن و امان زیر سایه دولت زندگی میکنند خوب میخورن خوب میپوشند در فکر مردم غریب وبی گناه نیستن که بخاطر آنها چی بلاهای سرشان میاید مردم چی کنند که سه نفر به عنوان نماینده یک قوم زیر پوشش دولت باشد و زجر آنها را مردم رعیت و بیگناه بکشد و اگر یگ کمی هم این نماینده ها احساس مسولیت میکردن باز هم دردی نداشت خدا بیامرزد مزاری شهید را که چی مردانه بخاطر حق جنگید این نماینده ها اندازه ...ارزش نداره باش که بخاطر ازیا مردوم چیقدر زجر بیکشند خدا میدانه.
قربان

>>>   نیروی امنیت ازما اینقدر خواو برده که هر کس خواست بیست یا سی نفردزدی کنه بی غیرت نشین همه میدانند این ها بازی سیاست مردان است از نیروی های اجرای میخوایم در سر ننگ بیان و دست بکاربشن وجان هم وطنان را نجات دهند تا مشتی مزدور احساس قدردت نکنند

>>>   این یک ظلم آشکار است آقای سرور دانش پاسخ گو باشد

>>>   درود بر ملت افغانستان.گرچي من خود يك مولوي پشتون هستم اما براي من إنسان بودن مهم است نه قشر و زبان ومن تمام ملت افغانستان را با هم مساوي ميدانم و هيج كس بر كسي بهتري و بر تري ندارد اگر هم دارد در عمل صالح است نه خون ريزي. من خود ١٤ سال در سنگرهاي جنگ عليه روسها جنگيدم بنام جهاداما بعد از سال ١٩٩٠ من اسلحه را زمين گزاشتم و شروع كردم به تحقيق در باره اسلام شناسي و ساير أديان و بعد از سال ها تحقيق كه من كردم امروز من سخت پشيمان از جنگ ١٤ ساله هستم. ....من از رجال هاي دين در افغانستان چند سوْال دارم ١ ايا ازدواج يك مرد ٥٤ ساله با يك طفل ٩ سله دستور خداست ؟ ٢اياربودن مسافران و إنسانها بي گناه و ضبح انها دستور خدا است؟٣ايابه غارت بردن اموال مردم وبه بردگي گرفتن زنان و فروش أطفال مردم كه هم فكر مانيست دستور خدا است ؟٤اياانفجار انتحار قتل وكشتن مردم بيگناه دستور خدا است؟ اگر در جامعه ماه يك إنسان با وجدان باشد جواب هتمن منفي است پس بيا أيد به افكار منفور ظاليم جاهليت قريشي نه بگويم افغانستان أنوقت أمن ميشود كه تمام ملت به اين مفكوره پليد جاهليت قريش نه بگويد در غير اين اين لعنت هميشه دامن گير ملتها خواهد بود.تو صيه من بر برادران هزاره ما اينست كه زن و مرد تمام مسلح شويد از خود دفاع كنيد حتي الامكان مقابله ب مثل كنيد.تا نبارد ابر كي رويد چمن. تا نگريد طفل كي نوشد لبن.
ملا عبد اسلام كراچي پاكستان

>>>   سلام
گفتم فقط راهش این است که قوم هزاره هم تعدادی از طالبان را بربایند و بگویند آنها را آزاد کنید تا ما هم اینها را آزاد کنیم. چون آنها حرف, منطق, عقل, و غیره ندارند یا نمی فهمند.

>>>   موشک جواب موشک، اختطاف جواب اختطاف
نسل نو هزاره مغول


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است