اهدای جایزه رهبری برتر به رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91796 منبع: پرینت

شورای آتلانتیک به رییس جمهور غنی جایزه رهبری برتر را تفویض کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در نشستی که به ابتکار موسسه صلح آمریکا و شورای آتلانتیک در شهر واشنگتن دی سی برگزار گردیده بود، اشتراک کرد.

رییس جمهور در این نشست سخنرانی نمود و گفت که حمله بر فرخنده را که باعث جان باختن وی گردید، نه تنها تقبیح می کنیم بلکه وظیفه خویش می دانیم تا این مساله را با قوت تمام بررسی نماییم و با افرادی که باعث این عمل شنیع شده اند برخورد جدی و قانونی کنیم.

وی گفت: در پیوند با این حادثه وظایف اضافه از ده پولیس به حالت تعلیق در آمده است و آنان تحت تحقیق قرار دارند. این مساله برای ما بسیار مهم است و تعهد ما این است که به سادگی از آن عبور نمی کنیم.

رییس جمهور کشور با اشاره بر اشتراک گسترده مردم در انتخابات گفت: افغانستان تغییر کرده است، ما بخاطر تغییر بینادی در افغانستان متعهد هستیم و تحول پایدار را ایجاد می کنیم و به اساس همین تعهد بود که مردم ما در انتخابات به بالاترین سطح اشتراک کردند و 38 درصد رای دهندگان را زنان تشکیل می دادند.

رییس جمهور در جریان این سخنرانی در مورد ابعاد ناامنی نیز صحبت کرد و گفت که ناامنی نه تنها بعد سیاسی بلکه بعد جرمی هم دارد. وی در مورد صلح گفت: اولین اقدام ما رسیدن به صلح با پاکستان است و نخستین کار ما این بود که مشکل را تعریف کنیم، تعریف ما از مشکل این بود که بین دو کشور خصومت وجود دارد و این تعریف را همتاهای ما در پاکستان رد نکردند.

وی بر اجماع در سطح منطقه و کشورهای اسلامی تاکید کرد و خاطر نشان نمود که ثبات افغانستان کلید ثبات منطقه است.

رییس جمهور غنی گفت که خاصیت داعش این است که رقبای خویش را یا جذب می کند و یا اینکه آنان را می بلعد. وی همچنان گفت که داعش یک تهدید برای افغانستان و منطقه است و برداشت ما از داعش مربوط به حوزه خود ما می شود و در این راستا باید همکاری لازم صورت گیرد تا ما خطر داعش را به سطح منطقه و جهان به شکل درست درک کنیم چون داعش سرحد را نمی شناسد و به سرعت در حال گسترش است.

وی افزودک که قرایتی که داعش از اسلام ارایه می کند، قرایت اسلامی نیست و هیچ پیوندی به اسلام ندارد.

او گفت: ما مردم افغانستان خواهان صلح می باشیم و در حقیقت مردمانی هستیم که خواستار گسترش فرهنگ تحمل و دیالوگ تمدن ها بوده و نمایندگی از اسلام واقعی می کنیم نه آنانی که به کشتن اطفال و زنان افتخار می کنند.

سپس رییس جمهوری اسلامی افغانستان به شورای آتلانتیک رفت و در آنجا از سوی شورای مذکور جایزه رهبری برتر به وی تفویض گردید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تبریک بر ملت افغانستان و افتخارماست که بعد از زمان های خیلی زیاد هم چنین رهبر مردم افغانستان پیدا کرد.
زلمی

>>>   اشرف غنی این جایزه را برای کدام رهبری خود به دست آورده است؟ والله عجب دنیای مسخره است؟ او در طول شش یا هفت ماه نتوانسته است کابینه اش بسازد، او که با تقلب رئیس جمهور شده است، او که نتوانسته است ذره ای از مشکلات مردم را بکاهد بلکه بر مشکلاتش افزوده است چگونه می تواند او رهبری برتر باشد؟ بلی این جایزه او برای مزدوری برتر می تواند راست باشد. او صد در صد تسلیم آمریکا و اسرائیل است باید این گونه جایزه ها را بگیرد. ام تمام مزدورا آمریکایی و غربی خوب رهبری می کند اما مردم و کشور ما از تحت رهبری او بیرون است و هیچ نقش مثبتی در این رابطه ندارد.

>>>   فهمیده نسد که در ششماه غنی چه کاری کرده که موجب رهبری برتر شده است ؟
دوراندیش

>>>   ها ها ها ای امریکاییها- یکسال قبل درهمین ماه حمل انتخابات با تقلب سازمان یافته توسط ملل متحد +سفارت انگلیس و سفارت امریکا برای غنی کوچی سازماندهی شد/میگذرد- تا حال این حکومت گوسفندی وزیر ندارد- مشاور ارشد اقتصادیش زاحیلوال شاه ...جامعه جهانیست/ پس رهبری برتر واقعآ برای شما امریکاییهای بی بند وبار ازین بهتر در کشور های زیر سلطه تان پیدا نمیشود.

>>>   اعطای جایزه رهبری برتر به ریس جمهور کشور افتخار ملت عزیز افغانستان است وانرا یک گام بسوی پیشرفت وترقی میدانند .

>>>   سلام . اینکه رئیس جمهور ماچنین جازیزه ای را گرفته که جای خوشحالی هست اما من مناندم که کدام برتری رئیس جمهوری که هنوز بعد از چندین ماه کابینه ای خود را تکمیل نکرده است پس هنوز خدمت هم نکرده است تا خدمتی نکرده باشند برتری هم وجود ندارد و دیده نمی شود آخر شمابرایم این برتری را معنی کنید .
طاهر از ایرا ن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است