بدبخت‌ترین کشور جهان معرفی شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۵    ۱۳۹۴/۱/۶ کد خبر: 91786 منبع: پرینت

واشنگتن پست در مقاله خود به خطر گرسنه نگه‌داشتن و اعلام وضع اضطراری و شکلهای مختلف سخت گرفتن بر آزادی‌ها پرداخته است.

همزمان با انتشار نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ مبنی بر اینکه مصر بدبخت‌ترین کشور جهان است، روزنامه واشنگتن پست نیز در مقاله‌ای درباره فضای نامناسب سرمایه گذاری در مصر هشدار داده است.

واکنش‌ها در مصر به کنفرانس اقتصادی شرم الشیخ که یک هفته پیش برگزار شد ادامه دارد. جدیدترین واکنش‌ها نیز در روزنامه واشنگتن پست بود.

رییس دفتر خاورمیانه و شمال آفریقا در مؤسسه آمریکایی فریدم هاوس این مقاله را در واشنگتن پست منتشر کرده است. او در مقاله خود هشدار داده است عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر ملت این کشور را به افراط گرایی سوق می‌دهد و وضع کنونی مصر فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی فراهم نمی‌کند.

کشورهای عرب خلیج فارس قول داده‌اند ده‌ها میلیارد دالر برای حمایت از اقتصاد مصر بدهند.

همچنین از تفاهماتی برای سرمایه گذاری به‌ارزش دهها میلیارد دالر خبر داده شده است.

از طرف دیگر احمد عکاشه مشاور پزشکی سیسی در سخنانی شوک‌آور گفت از سیسی خواسته است ملت مصر را برای آنکه این کشور رشد کند گرسنه نگاه دارد.

عکاشه در نشست مشاوران از سیسی خواسته است در مصر وضع اضطراری اعلام کند.

عکاشه در توجیه درخواستش گفته است ملت مصر مدت زمان طولانی است که در رفاه زندگی می‌کردند.

واشنگتن پست در مقاله خود به خطر گرسنه نگه داشتن و اعلام وضع اضطراری و شکلهای مختلف سخت گرفتن بر آزادی‌ها پرداخته است.

نویسنده این مقاله به بازداشت بیش از چهل‌هزار مصری در ارتباط با مسایل سیاسی و کاهش فزاینده آزادی بیان در مصر و ممنوعیت تجمع و تعقیب سازمان‌های جامعه مدنی و حبس فعالان و مدافعان حقوق بشر استناد کرده است.

این مقاله افزوده است فشار به قاهره برای بهبود وضع حقوق بشر و تدوین سازوکارهای قانونی و سیاسی برای حفظ حقوق همگان به ایجاد فضایی بهتر برای سرمایه گذاری در مصر کمک می‌کند.

بین وعده‌های بهبود اوضاع در آینده و هشدار درباره سیاست‌های رسمی قاهره، مصری‌ها منتظرند تا ببینند اوضاع در آینده نزدیک و دور چه خواهد شد به‌خصوص آنکه نظرسنجی موسسه گالوپ مصر را در فهرست بدبخت‌ترین کشورهای جهان قرار داده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان را از قلم انداختند

>>>   یعنی افغانستان رتبه چندم است از آخر حساب کنید از اول نه .
دره صوفی

>>>   افغانستان را جزو کشوورها حساب نکرده اند چون مستعمره امریکا است

>>>   سلام برمردم وطن عزیزم افغانستان من روح الله هستم از ایران من خدارا کنم افغانستان کشور فقیر نیست بلکه ناامنی است از رهبران عزیز م خواهش دارم صلح امنیت برقرار کند ما مردم افغانستان هرجا که هستم یااوروپاه یاایران هستم یادروطن خود هستیم فقیر نیستم فقط فقط در امنیت نیستم ما مردم افغانی باغیرت باهمت هستیم اکرده ساله باشم میتونم خانواده خود را خرج خوراکش دربيارم من خودم یعنی دلم پور ازدرد زخم زبان بیگانه ها هستیم از رئیس کلان ها خواهش دارم چشم خودرا باز کنید ما مردم افغانی تابکی کشور مردم رااباد کنم زیرا لگد زخمی زبان باشم خدا کنه پیام من بدبخت شینده شود

>>>   از خدایوند شاکر هستیم اکنون افغانستان به کمک های مالی وتسهیلاتی جامعه جهانی در راس همه امریکا در راه پیشرفت وترقی گام نهاده وروان است وهیچکس مانع این سیروترقی شده نمیتواند وروز تاروز انشاالله بهتر وخوبتر شده میرود بدبختی مردم افغانستانی در زمان اشغال کشور توسط طالبان مزدور بود که گذشت حالابا وصف تخریبات ودهشت افگنی ترورستان طالب ودیگر افراد مخرب مزدور بیگانه الحمد الله کشور ما در حال ترقی وپیشرفت است هیچکس نمیتواند سد راه ان واقع گردد واگر کسی بخواهد که مانع ترقی وپیشرفت کشور ما شود توسط نیروی بیدار ودلیر وطن مانند ترورستان خورد وخمیر میگردد امیدواری های مردم بسوی اینده بهتر بیشتر وبیشتر شده است .

>>>   همو مستعمر آمریکا باشد بهتر است چاپان هم مستعمره آمریکا است

>>>   چون افغانستان مستعمره آمریکاست از قلم مانده است و امریکا کشورهای که سابقه تاریخی خوب دارد را زیر سؤال می برند. نه مستعمره خودش که بودجه دولتش مستقیم از آمریکا می آید و مردمش در مسیر راه ها هرروز مفقود و کشته می شوند. مانند مسافران سرپل و 31 مسافر ربوده شده از مهاجران...بر طالبان که همین مقدار غیرت افغانی ندارند که حد اقل مهاجرین اخراج شده را نمی گرفتند و مقداری از پول و لباس برای این مهاجرین می دادند....اما در کشور شما بنام طالب گروهی هستند که از شما با پول و لباس پذیرای می کنند. در حالی که افغانستان از بدبخت تر هم گذشته است اصلا بدبختیش قابل بیان نیست از کجایش بگیم از یکطرفش بگیم از طرف های دیگر باقی میمانند. پس افغانستا به یمن طالبان و القاعده عاقل و مدیران موفق. از بد بخت تر هم بدتر است. ولکن چرا از قلم مانده است؟!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است