حکومت کار خانگی خود را انجام دهد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۲    ۱۳۹۴/۱/۵ کد خبر: 91776 منبع: پرینت

حکومت وحدت ملی حدود شش ماه قبل شکل گرفت. مردم از این حکومت انتظار داشتند که وضعیت زندگی شان را تغییر دهد و اوضاع مملکت را از این حالت آشفته بیرون بیاورد اما حکومت نه تنها هیچ کدام از این کارها را انجام نداد بلکه تا هنوز کابینه هم تکمیل نشده است. در چه صورت حکومت می تواند از این حالت به درآید؟ مجلس نمایندگان چگونه می توانند به حکومت فشار بیاورند تا کارهای خود را انجام دهد؟

محمد عبده عضو مجلس نمایندگان در برنامه «تحول» گفت: مسوولین حکومتی در کار خانگی خود کم و کاستی های زیادی را در این شش ماه داشتند. این کم و کاستی ها از شکل و شمایل جدید حکومت به وجود آمده است. حکومت وحدت ملی تا به حال در کشور ما سابقه نداشته و مدیریت آن بسیار سخت می باشد.

وی در ارتباط با تکمیل کابینه افغانستان عنوان کرد: فعلا هر دو رهبر حکومت وحدت ملی تعدادی از نامزد وزا را به پارلمان افغانستان معرفی کرده است. فرصت این رسیده است که آنها را به صورت رسمی به معرفی بگیرند و وزرات خانه ها را از این حالت بلاتکلیفی بیرون بیاورند. تعدادی که از نظر نمایندگان مردم واجد شرایط هستند رای خود را بگیرند. زمانی که کار کابینه تمام شود. پارلمان افغانستان کار بعدی را می تواند در قسمت تکمیل قوه قضاییه افغانستان ،در قسمت سیاستهای و در قسمت مقرری والی ها هم می تواند فشارهای لازم را بیاورد.

این نماینده مجلس در ارتباط با مسوولیت پذیری یا عدم وجود آن در بعضی از نماینده ها نسبت به کارهای حکومت و سرنوشت مردم گفت: ما در بین نماینده های مردم اشخاصی را داریم که آنها هم با سرنوشت مردم با احساس مسوولیت برخورد می کنند. هم در قسمت قانون گذاری با یک دلسوزی می خواهند در روند قانونگذاری حضور فعال و همیشگی داشته باشند. در قسمت نظارت از اموال حکومت هم مسوولانه می اندیشند. در این میان افرادی را هم داریم که به مردم وعده هایی مبنی بر انجام کارهای غیر قانونی شان می دادند. این افراد وقتی برای حضور در خانه ملت نمی گذارند، این افراد هیچ گاه فکر نمی کنند که اولین کسانی که بایدتطبیق کننده قانون باشند خودشان است.

وی در ارتباط با چگونگی راه حل رفع اوضاع پریشان کشور بیان کرد: در قالب قوانین نافذه افغانستان مسوولانه بیندیشیم، مسوولانه عمل کنیم. خوب ترین و کوتاه ترین راه این است که رییس جمهور هر چه عاجل تر کارهای حکومت را انجام دهد. نامزد وزرایی هم که معرفی شده اند هر چه زودتر از پارلمان رای اعتماد بگیرند که کارهای کشور سر و سامان بگیرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت کار خانګی خودرا انجام دهد و وکلا کار جیب خودرا
وکیل برحال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است