مولوی ایاز نیازی، مخترع قوه جاذبه!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۹    ۱۳۹۴/۱/۵ کد خبر: 91770 منبع: پرینت

من فکر می کنم مخترع قوه جاذبه؛ مولوی ایاز نیازی است نه آقای اسحاق نیوتن.

اینقدر جاذبه این مولوی صاحب قوی بوده است که با تمام حرف هایی که در مورد فرخنده زده بود در یک چشم بهم زدن همه زمین و زمان و شرایط را دگرگون کرد و برادر و پدر که تا دیروز مولوی ایاز را از مراسم خاکسپاری بیرون کردند حالا طرفداران سه آتشه ایشان شدند.

وی با یک تکنیک ثالثه و رابعه خانه پدر و برادر فرخنده رفت و خبرشان را گرفت و بعد از آن یک عکس یادگاری با لبخند ژکوند دم غروب پاییزی با خانواده فرخنده گرفت و در نهایت هم یک فیلم اعترافی شماره 250 از برادر فرخنده در فیسبوک ها منتشر شد که ایها الناس هر کسی که با مولوی ایاز عداوت و دشمنی کند با فرخنده دشمنی کرده است و هر کسی با مولوی ایاز دوستی کند با فرخنده دوستی کرده است؛ پس رستگار شوید تا دیر نشده است".

در آخر اینکه برادر فرخنده قال (گفت): جامعه مدنی و تمام کسانی که تا حالا وقت توبه کردن به درگاه حضرت نیازی صاحب را نداشته اند بشتابند و معذرت بخواهند که همانا مولوی نیازی بخشنده و دوست داشتنی است".

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهر رنگی گه میخواه جمه میپوش
مردم از طرز خرامت میشناسند. مولوی صاحب...
حقگو کابل

>>>   آقای ثاقب ... داکتر نیازی اگرچه سهوکرده ودوباره اشتباه خود را تصیح کرده این هم از خواص دانش اسلامی اش است،خداوند روح بی بی فرخته را شاد داشته باشد وکسانیکه این عمل شنیع را مرتکب شده است به جزای اعمالشان برساند، او یک فرشته شهیده است که مخرضین کوشش نکند روح اورا ناخرسند سازند.
عبدالله ریحان

>>>   نمی دانم شما طرفدار ماجرا هستید یا طرفدار حقیقت. اینکه فرخنده بیگناه دریک دسیسه شخص بنام ملا بواسطه یکتعداد مردم که درست از موضوع آگاه نشده بودند کشته شد همه غمگین و متاثر هستیم. ولی این حقیقت را نباید فراموش کنید که هر که با مقدسات دین مقدس اسلام توهین کند مورد خشم مردم قرار خواهد گرفت...من باوجودیکه قتل فرخونده را به شدید ترین الفاظ تقبیح مینمایم به دین ستیزان این را هم گوش زد میکنم که احساسات پاک دینی مردم مسلمان افغانستان شما را هم خواهد سوخت.
عابد از سمنگان

>>>   برادر هموطن
مشکل مولوی صاحب محترم تأئید و رد خانواده فرخنده شهید نیست.بلکه افکار تاریک، خشنوتبار و خطرناک ایشان است که در هروقت و زمان میتواند مردم را به آتش بکشد. ایشان اول فتوا میدهند بعد فکر و تحقیق میکنند. پس اینگونه افکار است که داعش و طالب پرورش میدهد و از اسلام تندروان سلفی برای کشتار و تکفیر مسلمانان عاقل و دانا میسازد. از این افکار در افغانستان بترسید که نتیجه آن داعش و طالبان اند.
وطندار شما

>>>   هیچ انسان خالی از سهو و خطا نیست.
1- اگر فرخنده میدانست که بدین گونه به شهادت میرسد آیا با چنین ملای تعویض نویس جاهل گلاویز میشد؟
2- اگر همین ملای تعویض نویس جاهل میدانست که با یک فتوای جاهلانه اش این دخترک کشته میشود و خودش دستگیر و ادام میشود آیا این کار را میکرد؟
3 - اگر پولیس ها میدانستند که غفلت شان به اینهمه تعلیقات و شرمساری ها میپیوندد این غفلت را میکرد.
4- اگر این ولگردها پیامد عمل نابخشودنی شانرا میدانستند که بالاخره خود شان در این آتش خواهند سوخت این کار را میکردند؟
5- اگر فامیل فرخنده همه حقایق قتل فرخنده را میدانست ابراز مینمود که فرخنده 16 سال است که تکلیف روانی دارد.
6 - اگر داکتر نیازی - زلمی زابلی و دیگران میدانستند که اصل واقعیت چیست چنین ابراز نظر های که خود شان و شخصیت شانرا زیر سوال میبر میکردند؟ البته که نه.
پس هر انسان گاهگاهی سهو و اشتباه میکند و اگر نادم و پشیمان شد و معذرت خواست کفایت میکند. حال نمیدانم که سردم داران جامعۀ به اصطلاح مدنی چه سنگی را بر سر خواهند کوبید زیرا داکتر نیازی نیز از طرف فامیل فرخنده بخشیده شد و دیگر جای برای دسیسه سازی علیه شخصیت های این کشور را بدست نخواهند آورد.
با احترام من از کابل جان

>>>   ... انسان ها جایز الخطا است ومبرا از سهو وخطا نیستند، پیامبران الهی که عصمت دارند لغزش هم می کند چه ماند به ما انسان های جایز خطا. واز سوی دیگر پیامبر اکرم ص میفرماید که " خطا واشتباه امت من رفعتی دارد." در ابتدا شهادت معصومانه فرخنده اخبار گوناگون دولتی وغیر دولتی پخش شد که گویا فرخنده قران کریم را سوزانیده است. کسکیه بشنود که کسی قرآن را به آتش کشیده اگر مسلمان باشد حتما احساساتی می شود. داکتر ایاز انسان است وانسان سهو وخطا می کند. اما کسانیکه از شهادت فرخنده برای بهره برداری خود پیراهن عثمان جور کردند باید بدانند که داکتر نیاز خورشید درخشان است که در فضای بیکران این سرزمین می درخشد وبه شعار های توخالی چند جاسوسی سفارت خانه های خارجی این خورشید کم شعله نمی شود. اما این وظیفه دولت نام نهاد نفاق ملی است که باید عاملان این جنایت نابخشودنی را قصاص کند. کسانیکه فرخنده این فرشته ملکوتی را به شهادت رسانیدند...

>>>   برادر فرخنده طری حرف میزد وکه اگر در همان روز حضور میداشت شاید چند سنگ او هم حواله خواهرش میکرد
آرش کابلی

>>>   حالا دیگر نیازی آن اعتبار سابق را ندارد تشت از بام افتاد

>>>   سلام بر شادروان شهید فرخنده دل همه انساندوست های کشور و جهان را به درد اورد و بعد تر از ان حمایت جانبدار ملا... نیازی از قاتلان ۰ ای وای ۰ای وای ...ملا نیازی به قول نویسنده محترم مخترع جاذبه شده یک مخترع دیګر هم می شود دلال قاتلان میشود با این نیرنګی از طرف فامیل های قاتلان بول اخذ نموده است خدا مراد خوشه چین را داده است ۰ عرض شود که فامیل شهید فرخنده شوک دیده اند و از جانب دیګر فشار های بالای است تهدید هم می شود چاره ندارد چکار بکنددولت هم فشار میاورد که از این ابرور ریزی فرار بکند تو ملا نیازی و هم دارو دسته بدان که امروز دیګر فریب دورغ شما افشا شده دیګر کسی به شما اعتماد ندارد ... دیګر بس تان است مردم ماهیت شماهارا شناخته اند ملت ما تا زمانیکه عدالت تطبیق نشود ما دیګر ارام نخواهم ماند فریاد ما عدالت عدالت است

>>>   من درتعجبم که برادرفرخنده چطور برای مردم توصیه میکند که از ایازی معذرت بخواهند ویا این که او را توهین نکنند. معلوم میشود که برادرفرخنده جوگیرشده است ، نماینده مردم کاپیسا آقای اقبال صافی ... دراین وساطت نقش عمده را بازی نموده است. اما برادر وپدرفرخنده هم بدانند که ملا ایاز قانون خدا را غلط تفسیرکرد ، او ازاوباشان طرفداری نمود و حرکت او حرکت علیه امنیت ملی کشور ما بود. حالا موضوع فراترازفرخنده است ، اقدام علیه امنیت ملی با تحریک افکارعمومی مردم سنتی وغرق درمذهب برای قیام عمومی باید مورد بازپرس قرارگیرد. ازدولت تقاضا میکنم اگرواقعاً برای خدمت به مردم آمده اند باید ضربه کاری را به این گونه ملا های معاش بگیر از استخبارات بیگانه وستون پنجم طالبان وداعش وارد کنند. دولت نترس تو حمایت مردمی داری ، این ها همین ملا هایی اند که با فتوا های شان زمینه ساز تراژدی 30 سال اخیرکشورشدند ودراخیرهم کشور را به کام اژده های سیاه طالبان انداختند. ازچه چیزاین ها میترسید؟ ... ملاایازبداند که حرفهایش مانند تیریست که ازکمان رها شده است وحالا اعتبارخویش را نزد مردم باخته است. حالا وقت آن گذشته است که درمنبرمسجد اکت وادا دربیاورد. درضمن ازحرکت شجاعانه جامعه مدنی ، بانوان شجاع ما که دررسوا نمودن تشت رسوایی اوباشان وحامیان شان ...نقش عمده را ایفا کردند درپی اجرای عدالت اند تقدیرکنم. بدانید که حرکت شما مردم افغانستان را ازحالت شاک عمومی نجات داده ومایه امیدی شده است برای آینده گاه این کشور. خداوند اجرش را برایتان بدهد وریاکاران را رسوای هردوجهان بگرداند.

>>>   أياز نيازي از جمله مداري هاي بسيار زيرك وذكي است كه با وجود اينهمه فلم مستند ديده درايي كرده وبخانه مقتول ميرود وبا بازي كلمات أنان راقانع كرده وسند و وثيقه صوتي وتصويري تهيه كرده وخود را بري الذمه وبيكناه معرفي ميكند ، خوب فاميل شهيد فرفخنده را فريب داد با اين ملت عظيم أفغانستاني جه خواهد كرد ؟ مردم امروز جهره وشكل ملاهاي قلابي وتكفري همانند قاري أياز نيازي را خوب ميشناسند بخصوص هنكام خطبه نماز جمعه...بالآي فرخنده تاخت وتاز كرده ودستار خود را محكم كرفته فرياد زده ودولت را اخطار به قيام مردمي ميداد حالا كه خطر از دست دادن غوري حلوا ونشستن كنار مقامات دولتي را احساس ميكند همانند...ر سر بر هر در زده تا باشد اندكي ترميم كاري كرده ...من از زنان قهرمان كابل خواهشمندم تا مانع خواندن نماز ، شوهران ، برادران وفرزندان خويش در عقب اين ... كار شده وبا قيام ومظاهرات صلح أميز اين...را از مسجد اخراج كنند تا دنيا هم بدانند كه زنان أفغان ضعيف وناتوان نيستند ، متوقع ام خواهران عزيزي كه در منطقه وزير محمد اكبر خان زندكي ميكنند در قدم اول شروع كرده يقين كامل دارم كه زنان باغيرت وبا وجدان افغانستان اين كار را كرده ميتوانند .

>>>   من دقيق نميدانم که دوکتور اياز نيازی چه گفته وی ادعا دارد که کدام رسانه گفتار او را قصدا غلط نشر کرده اين کار در جامع غرب عادی است که بنام شخصيت کشی ياد ميشود چون تقريا همه رسانها درکابل از طرف ايشان تمويل ميشود بعيد نيست که تقليد از متولين شده باشد . نيازی يک شخصيت علمی دينی است که هميشه سفيد را سفيد و سياه را سياه گفته وی يک عالم دينی پخته است که تا جايکه عقلش در مسايل دينی ميرسد يک زره هم تخطی نميکند يک عده مرد م افغانستان بسيار احساستی و فارغ عقل و علم و معرفت هستند و هم در وقت کم بيدون کدام دليل اقداماتی ميکنند که از انسانيت و اسلاميت دور است مانند قتل فرخنده که در تاريخ کابل و افغانستان اين طور بی ناموسی و بی حرمتی به يک دختر افغان نشده اگر ۴۰ سال پيش اين کار در کابل ميشد فاميل مقتول چون به ناموسش تجاوز شده يا قصد ميگرفت يا بد و پور در جرکه افغانی. علت اصلی اين جنايت را در بی عدالتی نظام فعلی و اشغال ۱۳ ساله و احساس ناتوانی قشر مردم در برابر اين همه جنايات حکومتی از قبيل عدم عدالت عدم اينده خوب فصاد توهين به مقدسات ايشان از طرف خارج و ده ها ديگر علتها است که سبب همچو اعمال ميشود. و اين به اين معنی نيست که جنايت و بی غيرتی و تجاوز به ناموس ديگران و لو اگز خدای ناخواسته جرم هم کرده باشد کم جلوه داده شود.
المان

>>>   پدر و برادر فرخنده با اين بيانه خود خنجر بر پشت فرخنده زدند! پدر فرخنده ایاز نیازی را رفيق خود دانست. و فرخنده را مخلص نيازى گفت. به سخنرانى هاى پدر و برادر فرخنده اعتبار نيست. در ظرف همين مدت چند روزه از کشتن فرخنده گفتارهاى ضد و نقيض بيان کردند:
1- فرخنده مريض روحى و روانى بود.
2- فرخنده مخالف خرافات مانند تعاويذ و طليسم وشويست نوسى بود و با ملاى تعاويذ نگار گفتوگو کرد.
3- فرخنده نيازى پرست بود!
پس دلايل تغير نظرات پدر و برادر فرخنده چه است? از تراژدى و عزادارى خانواده هيجان زده و شوکه شده سوء استفاده نکنيد! جاى فرخنده دل فردوس است به خون فرخنده خيانت نکنيد خون فرخنده را نفروشيد! از ماست که بر ما خيانت کردند اين هر دو شوکه شدند: گپهاى گدوود, تير و پرک مى زنند! چه نيم کاسه زير کاسه وجود دارد????
فرخنده من ام

>>>   ملا نیازی و همفکرانش ستون پنجم ... وی وقتی عکس العمل مردم وواکنش های جامعه مدنی را می بیند ، حرف اول خود را پس میگیرد. وی اول فتوا صادر می کند و بعد فکر می کند. حتما فامیل فرخنده از طرف ... همفکر ملا نیازی تهدید شده اند که چنین صحبت می کند ...
صالحه اکبری

>>>   فتوای سرچوک هم کارخردمندانه ای نیست،

>>>   همانطور که خانواده فرخنده را تحت فشار گذاشتند که بگویند فرخنده بیمار روانی است حالا هم آنها را تحت فشار قرار داده اند تا آبروی رفته نیازی را برگردانند.

>>>   ایشان قبل از این که ثبوتی در اختیارشان قرار گیرد، لب به سخن گشوده

>>>   باور دارم که چیزی برای گفتن ندارید، فقط به عنوان برادر مسلمان، میخواهم که از فتواهای سرکوچه ای دست بکشید که از شما چنین توقعی نمی رود.

>>>   آقایی که وکیل دعوای ایازنیازی شده اید ، نیازی حتی کوچک ترین مسله را که عقل یک آدم امی وناخوان هم میتواند آن را تحلیل وتجزیه کند نتوانست ویا نخواست درست تفسیرکند. او کشتن ، زیرعرابه کردن و سوزاندن زن محجبه و مسلمان را توسط اوباش توجبه کرد. به اساس تفسیرنیازی به پولیس ، قضا ومحاکم در جامعه جایی نمانده است وهر لمپن واوباش میتواند قانون را به دست گیرند وبه نام دفاع ازقرآن چنین جنایتی را مرتکب شوند. این است نظرملا ایاز مرجع تقلیدت. اهانت به مقدسات هم درآیین محمدی وشرع مبین تعریف واضح ومشخص دارد درهمین مورد خاص هم حکم شریعت واضح است پس اگرتوطیه درکارنیست چرا ملانیاز خواست جنایت را توجیه کند ، حالا ملا ایاز... ناکارامد است ، مردم فریب او و امثال اورا نخواهند خورد...
بیایید مردم فریب این مکار وعوام فریب دینی را نخورید وازاقتدا کردن به چنین بی معرفتی خودداری کنید. این شخص خرد جمعی مردم وبه خصوص مقتدیان خویش را به مسخره گرفته وفکرمیکند مردم... ازحالت روانی فامیل فرخنده استفاده کرده وعکس یادگاری میگیرد وجالب تراینکه دربرابرکمره میخندد. ملانیاز ازبرای چه میخندی؟ ... بدان که این فامیل داغداراست تو حتی درغم شریکی ات با فامیل فرخنده صادق نیستی این کار را برای نجات جان خودت کردی. بیا مانند مرد اعتراف کن که خطا کردی ، مردم ما کسانی را که به گناه خویش معترف اند میبخشند اما عوام فریبان و گمراه کننده گان مردم را نه. پدروبرادر فرخنده فریب این اقبال نماینده... کاپیسا را نخورید ، میدانم که اوشما را وادارکرده تا به این ذلت تن دهید. اقبال ...نماینده واقعی مردم کاپیسا نیست اوباید منحیث نماینده مردم خونخواه درجه اول فرخنده میبود چون نماینده کاپیساست وفرخنده هم ازکاپیسا اما این اقبال ...نه این که دربه عدالت کشیدن فرخنده کاری نکرد حالا شما را وادارکرده که با نیازی عکس یاد گاری بگیرید. این حمایتی که مردم ازدخترمظلوم کردند درتاریخ افغانستان بی نظیراست. این را دست کم نگیرید ، این حمایت ، حمایت مردمی بود وگرنه در روزباران وطوفان جمع نمودن دونفرهم خیلی ها مشکل است. حالا وقتش است که برادران ... به پایین کشیده شوند وکفاره ظلم های خویش را بپردازند.

>>>   اگر نیازی از افکاری وهابیت حمایت کند . ما او را در افغانستان نمیخواهیم و او باید محاکمه شود .

>>>   جامعه مدنی ؟؟؟؟؟این گروه از کدام کوه پایه ها آمده اند؟ کفار غرب و شرق در هر کشور استعماری خویش همین قسم افراد را بنام های جامعه مدنی, فعالان مدنی وغیره ... تربیه نموده اند که در هر حادثه... طنین برپا کرده اشک تمساح می ریزانند. باز... بنام روشن فکران دروغین ازین ها استقلال وستایش وتأیید می نمایند. برین عقل و دانش باید گریست.

>>>   دوستان ، این هم معمای دیگر ، این اقای... جیره خوار بیگانه که در تربیون خانه خدا داد می زند که انون دختر خانم مرتد شده ان هم قران را اتش زده باید اتش زنده شود حالا دست های مخریب برای ان ماست مالی مکند ؟ عجبآ دنیا همه مداری و هنر پیشه اند در جامعه اسلامی تو یک انسان را به لباس اصلی اش نمی توانی شناخت و یا پیدا نمود همه...در جاده ها سر گردان منتظر شکار جاهلان اند ای وای به حال مردم بیسواد انون جامعه عقب مانده ای ذهنی .

>>>   زمانیکه کودکی بودم دوست داشتم پدر و مادرم، خاله و عمه ام برایم قصه بگویند، قصه بزک چینی و چوچه هایش، قصه پادشاه و دخترانش، قصه دیو و پری و ...در یکی از این قصه ها اژدهایی میخواهد دختر پادشاه را بخورد ولی یک جوانی اژدها را میکشد و دختر پادشاه را نجات میدهد و دختر پادشاه نزد پادشاه برمیگردد. پادشاه توسط جارچی های خود اعلان میکند که هر کس که این اژدها را کشته و دخترش را نجات داده است نیمی از پادشاهی اش را یکجا با دخترش به وی میدهد. با این اعلان پادشاه، هر کس ادعا میکند که وی اژدها را کشته است. خیاط سوزن و قیچی خود را در خون اژدها میزند و میگوید اینه این ثبوت مه، مه اژدها ره کشتم. قصاب کارد قصابی خود را در خون اژدها میزند، چوبشکن تبر چوبشکنی خود را، دهقان داس خود را، نانوای دستان خالی خود را و میگوید مه همرای همی دستهای خالی کشتمش....حال هم هر کس میخواهد چیزی بگوید و زبان و قلم خود را در مورد این موضوع تیز میکنند. هیچ انسانی از اشتباه خالی نیست و هر قدم زندگی ما تجربه جدیدی برای ما است که از آن باید بیاموزیم و از تکرار اشتباه خود در آینده جلوگیری کنیم. ایازی بدون اینکه حقیقت موضوع را بداند اشتباه بزرگی کرد. ولی حال وی باید متوجه باشد که در آینده این اشتباه خود را تکرار نکند. او باید از فامیل فرخنده و مردم معذرت میخواست که خواسته است وقتی فامیل فرخنده مرحوم به آن راضی است ما باید هم به آن قناعت کنیم. متأسفانه ما فرخنده عزیز را از دست دادیم و هیچ تلاشی فرخنده را دوباره زنده نمیکند و این جنایت وحشیانه را نشدنی نمیسازد. حال زمانی رسیده است تا از مجرمین و پولیس های مسوول تحقیق صورت بگیرد و به آنها مطابق قانون جزا داده شود و باید تدابیر درست از طرف دولت و مردم گرفته شود تا این نوع حوادث دلخراش و ظالمانه در آینده تکرار نشود.
سلیم

>>>   آقای ثاقب اسحاق نیوتن قوه جاذبه را اختراع نکرد بلکه آن را کشف کرد! قوه جاذبه اختراع کردنی نیست

>>>   یکی ازمشکلات های اساسی دربعضی ازمذاهب اسلامی این است که دردین شناسی تخصص واهلیت رانادیده گرفته اند لذاهرکسی که بنام ملا ومولوی چیزی گفت نام فتوی به خودمی گیردوبه ان عمل می شود.بسیارازفتوی های درموردجهادوفتوی های تکفیروامثال آن ازافرادی است که تخصص دردین شناسی ندارندچیزی می گویندوهم مذهبان شان اجرا می کند.درنتیجه گاهی مانندفتوی قتل فرخنده وفاجعه قتل اودین وارزش های دینی زیرسوال می رود.

>>>   ريشه تمام اين جنايتها اين ... افراط گرا مى باشد.اين جنايتکاران هستند که اگر بررسى عميق شود ريشه تمام مشکلات افغانستان از ان مى باشد.افغانستان بخاطر اين افراط گرايان است که ساليان دراز در خون مى غلطد.

>>>   نيازي صاحب تيري كه از كمان جست بر نه گردد، تف كه از دهن ريخت جمع نه گردد. هيچ زحمت نه كشد نه نزد پدر فرخنده شهيد ومظلوم كه قربان جهالت و خرافات شد برويد ونزد كسي ديگري. كسب حيثيت واعتبار كار سادهء نيست، شما اعتبار وحيثيتِ را، كه در اجتماع در طي سال هاي دور را دراز بدست آورده آورده بوديد، با ابراز نظر عجولانه خويش از دست داديد.

>>>   اقای عبدالله ریحان ! مولوی نیازی یک عالم دینی ومسئولیت بزرگ بر عهده اش است ونباید عجولانه اشتباه به ان بزرگی را مرتکب میشد که سفید را سیاه و سیاه را سفید تشخیص داد. خیلی امکان ان میرفت که وضعیت را اشفته ووحشت و دهشت بیشتر را ببار بیاورد، طوریکه میدانید با تکفیر دروغین یک تعویذ نویس جان فرخنده مظلوم وبی گناه را گرفت. توجیه شما کاملا نا درست است بخایریکه افکار تاریک، خشنوتبار و خطرناک مولوی ایاز نیازی است که در هروقت و زمان میتواند مردم را بشوراند و آتش افروزی نماید. ایشان اول فتوا میدهند بعد ا می گویند از سخنان من تعبیر نا درست صورت گرفته است . واقعا اینگونه افکار عقبگرایانه وتند روانه به خیر مردم وملت ما نمیباشد. واسلام عزیز هیچ وقت نگفته هر ...مردار خوری بکن ، بعدا بگو اشتباه کردم واز سخنانم سوء تعبیر شد . این نه دانش اسلامی است ونه عمل انسانی.
محمد

>>>   کسی که به قر ان چنگ میزند از دو حالت خالی نیست اگر به خاطر خدا از ان استفاده نماید عزیز میشود در غیر ان اگر بخاطر شهرت پول ثروت از ان استفاده کرده باشد ذلیل میگردد این حق است اما در قسمت ملا نیازی باید عرض کنم که عجله شتاب به خرچ داده بدون اینکه یقین اش حاصل شود این اشتبا را میتواند انسان عادی انجام دهد اما اشتبا امام وپیش وا هر گز وبه هیج وجهه قابل جبران نیست زیرا مردم نسبت اعتقاد واعتمادی که به امام ویا پیش وا دارند حرف امام ولوغلط هم باشدمردم می پزیردفکر میکنند امام راست میگوید اینک ملا صاحب را کسی دیگری فریب میدهد این مشکل ملا صاحب است که حرف انسان های مغرض را چرا گوش وباور میکند در این مو ضوع مهم نظر دادن بدون یقین از طرف عالمی مثل ملانیازی قابل قبول نیست نسبت به نیازی ما علما دانشمندان بزرگ وارزیادی داریم ونسبت به ملا صاحب نیازی سابقه دار تر وبادانش ترند اما هیچ اظهار نظر نکردند بخاطر اینکه بی موقع وبدون دلیل برهان ومعلومات نظر دادن راجع به موضوعی در اسلام واخلاق اموزه های قر ان جرم است اینکه ملا صاحب را باد کبر علم به این اندازه غافل ساخته بود این به خود اش ارتباط میگیرد که چگونه از این حالت خودرا نجات دهد وبه حرف افراد فریب کار چا پلوس موقع نهد چشم داری تو به به چشم خود نگر ...

>>>   من شخصا به ملا صاحب نیازی ارادت خواص داشتم کرچه خدا شاهد است هر باری که لنگی خود را به سر خود پس پیش میکرد دردلم شک بوجود می امد اینکه هر انسانی که به قر ان انس بگیر د وبا اخلاق قران اشنا شود وبه درجه امامت پیشوا برسد هرگز توجه بی حد به سر گردن خود نمیداشته باشد باز هم میگفتم امکان دارد این باد بخار علم باشد که لنگی اش در سرش ارام نمیگیرد به هر صورت انتظار نمیرفت ملا صاحب دست به چنین فتوا ی که هرگز در اسلام سا بقه ندارد بزند وچنین فتوای تاریخی را داد که حرف هایش گرچه من ادم عامی هستم هیچ هم خانی با اموزه های اسلامی وقر انی ندارد ادامه دارد

>>>   فتوای نادیده ملا صاحب چنین لازم نیست به مقدسات مردم کسی تو هین کند در ان وقت کسی نمیداند که طرف مقابل روانی است جناب ملا صاحب طوریکه شما میفر مایید اگر این طور میبود هر کسی میخواست دشمن خودرا سر به نیست کند میگفت فلان نفر به مقدسات توهین کرد من خشم گین بودم اورا کشتم جناب ملا صاحب در مقدسات چنین حکمی نیست وهیچ انسان عاقل بالغ به هوش در حا لت نور مال به مقدسات توهین نمیکند وهیچ عا لمی قبل از اینکه به چشم خود ببیند وبه گوش خود بشنود چنین حرفی بزبان بیا ردامیگوید که شما در افشانی کردیت بهتر ان است متوجه این اشتبای خود شده به گوشه مشغول عبادت توبه استغفار شوید این بهتر بحال شما خداوند امرزنده است ادامه دارد

>>>   ملا نیازی ازنسل همان ملای انگلیسی است که مردم درمعروفترین مسجد کابل چهل سال پشت سرش نماز خواندند آخرهم نفهمیدند که اوانگلیسی وغیر مسلمان است تا خودش اعلان کرد وبهره اش را برد اخذ اسلام ازطریق عترت پیامبر این ...را به دنبال دارد این آتش زدن را ازآتش زدن درب خانه مظلومه عالم به ارث برده اند.
فرخ فرخبال

>>>   فامیل شهید فرخنده نباید این کاره میکرد وچرا نظریات خودرا تغیر میدهند .من ضد ملاهای خوب نیستم وبه آنها احترام دارم ،ولی میخواهم واقعیت را بگویم که من خودم به گوش خود شنیدم ملا نیازی از عاملین حادثه طرفداری کرد وحکومت را انتقاد که چرا قاتلین مرحومه فرخنده را جهت تحقیق به بندی خانه برده است ، حالا که واقعیت برملا شد ملا نیازی نظر خودرا به نیرنگهای ممکنه تغیر میدهد من هرگز از نیازی معذرت نمیخواهم و او از جمله مداري هاي بسيار زيرك وذكي است که مردم را درآنیده نیز فریب خواهد داد و متوجه باشند که ازموزده را آزمودن اشتباه است.

>>>   ملا نیازی میخواست از ملاهای جادوگر دفاع کند، دید که کار ازکار برآمده و نظر خودرا زود تغیر داد. رفت به خانه شهید فرخنده و همو کاری جادوگری را بکار انداخت.به زابلی و سیمین حسن زاده وستاکزی خیلا هم زود دست وپای فامیل فرخنده را ببوسند و حل مطلب کنند.

>>>   حمایت مردم از پدر و برادر شهید فرخنده نه بلکه شهادت ظالمانه ، خائنانه و حشیانه مرحوم فرخنده توسط لومپن های بازاری که تمام روز جز ... در آنها وجود ندارد بوده است ، از جانب مردم علیه قانون شکنی ، زورگوئی ، بیکفایتی ، خویشخوری ، مافیا بازاری ، بنیدگرائی ، اختلاص و ارتشا و هزاران جنایت دیگر که یکی از نتایجش همین شهادت مظلومانه شهید فخرنده بوده است میباشد ، نباید این احساس انسانی مردم توسط فامیل مرحومه نادیده گرفته شده و در حالت فرماندهی و امرونهی بر علیه روند گردد زیرا خود ها را در زهنیت ها زده و عدالتخواهی به مسیر خود ادامه خواهد یافت ، ان حکت عدالتخواهیست از فرخنده ها
وثیق

>>>   با سلام خدمت جناب ثاقب، منظور شما کاشف قوهء جاذبه است؟!

>>>   این دین ستیزان ... و نا انسان که از دین اسلام و انسانیت زره هم اطلاع و آگاهی نداشتند فرخنده بی گناه و معصوم را به فجیع ترین و غیر انسانی ترین شکل به اشاره یک ملا جاهل جادوگر به شهادت رساندند. این عمل شان را به شدید ترین الفاظ تقبیح مینمایم ولی در قسمت میخواهم بگویم که توهین نمودن به علمای دینی و از جمله زبده ترین عالم و داکتر علوم اسلامی محترم ایاز نیازی عمل درست و بجا نیست و این عمل صرف به اشاره مخالفان داکتر نیازی که موجودیت این عالم توانا را تحمل کرده نمی توانند صورت می گیرد...

>>>   به جواب دوستی که جناب نیازی را خور شید تا بان گفته اند واز جمله ارادت مندان شان هستند باید عرض کنم اینکه خورشید به همه یکسان می تابت وظیفه که دارد انجام میدهد نه اینکه مانند چراغ دستی به دست هرکسی برسد هر طرف که چرخانده شود بچر خد به اراده دیگری عالم دین رضای خداوند هدایت قر ان ار شادات پیغمبرودیگر بزرگان دین را در نظر گرفته صحبت میکند خود را در یک موضوع وارد واگاه میسازد بعدا فتوا ویا نظر خود را میدهد ما خورشید های تا بانی داریم که از نظر سن سال تقوا علم دانش نسبت به مرشد خودت فروزنده تر تابان تر با تجربه تر هستنداما از ترس خداوند با عجله جواب ندادند وبی وقت به خاطر خوشی خاطرعمل غیر انسانی افراد شرور وسر پوش گزاشتن غفلت وسهل انگاری وظیفه نا شنا سان وزور مند ان صدا بی وقت نکشیدند که مرشد خودت این کار را کرد پس عمر دراز شوکت شان برایش ارزو دارم اما شنیدن وعذ بی عملان بهتر است برای خدا پرستان ...

>>>   هیچ چیزی در جهان مانند مردن راست نیست
بعد مرگش آدمی دیگر نمی گوید دروغ
بی گمان هر کس که باشد کارش از این ور درست
هیچ وقت اینقدر از آن ور نمی گوید دروغ!!
کی به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند؟
حافظ! آدم بر سر منبر نمی گوید دروغ
راست فرمودند الشعر لسان الصادقین
هیچکس از شاعران بهتر نمی گوید دروغ

>>>   اگر جا هلان ونا آگا هان سهو کردند جزای سهو خویس را خوا هند چشید . اما سهو یک سنا تور سهو یک عالم دین و سهو یک معین وزارت فرهنگ هر گز قابل اغماض نیست و هیچ فر د عاقل و با سواد این سهو ها را نا دیده نمیگیرند . سهو این جنا بان جامعه را به گمر اهی و تبا هی میکشاند . اینها باید از ملت افغا نستان عذر بخوا هند .
صفدری

>>>   ... نظر به نرخ روز فتوا میدهد در وهله اول ایجاب میکرد همانطور بگوید حالا ایجاب میکند اینطور بگوید اگرفردا ذهنیت ها چیز دیگر را پذیرفت او هم فتوای دیگر میدهد
راستگو

>>>   زنان و مردان افغانستان فقط به خاطر تسلیت خانواده فرخنده دادخواهی و تظاهرات نمیکنند، بلکه به خاطر مظلومیت فرخنده و به خاطر اینکه فرخنده سمبولِ از مطلومیت تمام زنان افغانستان شده است. فرخنده دیگر تنها به برادر و پدر او تعلق ندارد، بلکه خواهر و فرزند همهء مردم عدالتخوای افغانستان است. مردان و زنان افغانستان دیگر حاضر نیستند که خون یک خواهر مظلوم خود را به کسی یا کسانی حاتمبخشی کنند.

>>>   مهم نیست فرخنده دختر و یا خواهر خونی کیست؛ قربانی می توانست هر فرخنده ای باشد. در واقیعت فرخنده دختر و خواهر همه ای ماست. ما همه فرخنده ایم.

>>>   حرف در بخشيدن و نه بخيشدن نيست براى ما اين مهم است كه ملاي كه تا ديروز احترامش ميكرد اين چقدر يك انسان بي عاطفه بوده كه با اين بي رحمي كه فرخنده را مردم بي غيرت و مردان نا مرد شهيد ساختند گفت كه كسيكه همچون كار كرده باشد يعني جزايش اين است يعني اين انسان مثل يك انسان روشن يك عالم كه همه مردم احترام اش را داشت عمل نكرد...

>>>   آقاي كه از كابل جان در شُشِ فقره همه را برائت داده و جرم همه را فقط سهو و اشتباه و ناداني وانمود كرده ، از ايشان ميپرسم كه آيا به اساس احكام قوانين كشور و احكام فقه اسلام مي توان من و يا شما به قتل كسي مبادرت كنيم كه حتي در مقابل ما عمل شنيع سوزانيدن قرأن را مرتكب شود؟ واضحأ كه نه، زيرا قضاوت و صدور حكم و فتواي عمل جرمي وظيفه محكمه و قاضي شرع است و آنهم وقتي در محضر قضاء شخص عاقل بالغ و حامل همه تصرفات شرعي فاعل جرم عمدي شناخته شود به جزاء محكوم ميشود ، خوب از رهگزران بي سواد و جاهل ان قضيه سخن نمي گوئيم ولي كسانيكه دعوي دكتورا در علوم اسلامي و فقه را دارند قضاوت در تاريكي و تائيد جرم يكعده اوباش و ماجراء جو را شما اشتباه مي ناميد؟ اگر اين مكتب است و اين معلم حال طفلان خراب ميبينم
(غمگين)

>>>   اصولا بغیر از انتحاری تخریب اموال عمومی قتل دزدی گروگان گیری خبر دیگر در افغانستان نیست
رضا

>>>   جای تاسف است که ازنام مقدس اسلام سوی استفاده شود واحساسات مردم را به استهزا گیرند. گناهی خود مردم هم است که بازی جادوگران را میخورند!

>>>   بسیار جای شرم است ، خودرا رسوا نکن و به اشتباه خود قانع شو ،مردانه وار استعفایت را پیش کن ،دیگر ازنام اسلام وبه نرخ روز فتوای غلط را صادر هم نکن ،مردم چهره اصلی تو را شناخته . فرخنده شهید با تمام ملت افغانستان تعلق دارد ما همه فرخنده ایم.
یوسف

>>>   دوستان درگرفتن حق مردم بی رحم باش .وبرسر منافع شخصی معا مله مکن .اگر ایاز وامثلهم احساسی عمل کردند.ما با تعقل عمل میکنیم.بگذارید هرکی میبخشد ببخشد ولی روح فرخنده انهارا نخواهد بخشید.
ناهید

>>>   سلام دوستان ! نظریات همه دوستان نیک و آقای صفدری دقیق فرمودند . من شخصآ به دم - دعا - زیارت - تومار - پیر و پیشوا سخت عتقاد دارم به شرط که مطابق شریعت عمل صورت گیرد . دولت نه فابریکه دارد و نه کاریابی پس انسان های بیکار مجبور هستند که دزدی کنند -یا آدم کشی کنند و یا در روی سرک به خاطر یک لقمه نان تومارنویسی کند که دولت باید هر فرد مضری جامعه شناسای نمود و مراقبت کند که این یک جهت مسآله است . دگر این که شهید فرخنده نباید در میان این همه آوباشان زیاده روی میکرد وهر کس که تومار نبیشته میکند صحت و سلامتی مریض را ملای تومار نویس از بارگاه متعال طلب میکند که بسیاری مریض ها از همین دم و دعا ها صحت یاب شدند که قضیه شهید فرخنده از نظری بنده عاجز کاملآ مجهول است . همه میدانیم که قتل شهید فرخنده بسیار مظلومانه و دور از شرافت انسانی و اسلامی بوده که باید تهدید می شد ویا به ارگان های عدلی و قضای سپرده می شد که نشد . از طرف دیگر فتوا های ناروا یک جامعه را به تباهی میکشاند که بدتر از حادثات دلخراش کننده میباشد . ملا های سابق عالم دین بودند و دین را خوب گسترش دادن که ملا های امروز بصورت درست فهمیده نمی شوند ... ؟ اما در ارتباط ملا صاحب نیازی - وکیل ذابلی و معین نشرات اطلاعت و فرهنگ در داوری شان کاملآ شک و تردید وجود دارد که مردم به غوغای دیگر می کشاندن و این حرکات غیر انسانی را میخواستند که کتمان کنند که سکوت پولیس - حرکت غیر انسانی دریور - سوختاندن جسد و ده ها عمال نادرست اوباشان انسان را به حیرت می اورد که پشت این همه کی ها بوده که به ننگ وناموس این سرزمین چنین کاری صورت گرفت و ننگ به دولتمداران این کشور بوده و است . این که اول نادرست و ضد ملی فتوا میدیهند و بعدمعذرت خواهی میکنند و به خوانواده فرخنده دستور داده می شود که کابل را ترک کنید که این همه به یک میز عدالت خواهی ملی و بین المللی عادل نیازمند است که آقای نیازی بیسواد نبود و از احکام قرانکریم آگاه بود که کسی شرک و یا توهین به مقدسات میکند چه حکم دارد که باید جوابگو باشندهمه کسانی که داوری و خود را تیکه دار اسلام میدانند . اسلام دین حق و عادل است که هیچ کس نمیتواند دین مقدس اسلام را خدشه دار بساز مگر تیکه داران تندروی وهابیت و سلفیت . روح شهید فرخنده شادباد و دشمنان فروخته شده این کشور نمیخواهند که اولاد های این کشور خواب به راحت ببرند . و فامیل فرخنده مجبور است که درشرایط سخت دست و هرکس را لالا بگوید .
بینا

>>>   این پیشنهاد معقول است که باید معین وزارت فرهنگ ،زابلی سناتورو ملا ایاز نیازی از مردم پوزش بخواهند .معین وزارت فرهنگ باید طبق سنت بیت المللی استعفا بدهد و ملا نیاز محمد از خطابت مسجد وزیر اکبر خان برطرف گردد و الا مردم درین دو مورد راه پیمایی را دارند سررشته می کنند ملا نیازی باید از معلمی دانشکده شرعیات هم سبکدوش گردد چراکه فندمبتالست است و محصلین را بد راه می کـــند
حاجی محمد ایوب زاهــد

>>>   ملا نیازی وقتی در تلویزیون ازش پرسیدند که راجع به اعمال انتحاری چه فکر می کنید ګفتند که اعمال انتحاری یک مقاومت ملی است به سوالی که ایا که اګر زن تابع نباشد چه باید کرد ګفت که زن رالت کرد طوری که استخوانش نشکند وحال موضوع قتل فرخنده رااتاید کرد با این ګفتار های غیر اسلامی به این شخص اجازه نماز دادن و تبلیغ دین اسلام را ندهند و دین اسلام توسط ملا نیازی به خطر افتاده است
بصیر نظری

>>>   ... امروز در هر زمان ومکان اکثر ملا های مغرض از فتوای غلط سبب بسا مشکلات جامعه گردیده اند ومولوی نیازی هم که می خواست که خود را پیش قدم از دیگر ملایان درفتوا دادن قتل وسوزانیدن فرخنده شهید قلمداد کند وقتیکه دید تیراش به هدف نخورد به واکنش جدی مردم روبرو گردید فوراًتغیر جهت 120 درجه ی داد ه است اما حالا پشیمانی دیگر سودی ندارد .

>>>   هموطنان عزیز و افغانهای دوست داشتنی!
اجازه دهید داستان دیګری از ملا نیازی خدمت تان تقدیم که خود نیازی و دوسدارانش به هیچ وجهه نمتوانند آنرا انکار نمایند: در خدود دو سال قبل یک تعداد از هموطنان ساکن ولایت قندهار ما بالاثر بمباردمان هوایی قوای امریکایی سهوا و یا هم قصدآ به شهادت رسیدند. ملا صاحب نیازی در دفاع از آنها چنین اعلامیه صادر نمودند (( اګر یسال باشد، یا ده سال باشـد ړ حتی صد سال ما انتقام شهیدان خود را که بدست کفار صورت ګرفته است میګیریم)) مرحبا ملا نیازی آیا کسی جرعت میتوانست در مقابل این خواست شریفانه انسانی، افغانی و از همه بالاتر اسلامی بجز لبیک چیزی دیګری بګوید؟ مسلمأ کخ نی. و اما روی دیګر صفحه لطفا دقت فرمائید.چند سال پیش طالبان صادر شده از پاکستان ... تعداد کارمندان بسیار پائین رتبه را در کابل بانک شهر جلال آباد که برای اخذ معاشات خویش رفته بودند به بسار بی رحمی به شهادت رساندند. دران کدام ملا نیازی وجود نداشت که اعما ضد اسلامی ان ګروه خون خوار را نکخش کرده و یا حد اقل بروان پاک آن بی ګناهان اقلا دست دعا بلند ګند. او نکرد زیرا رسیدن پول ها مخفی برایش متوقف می شد. آیا تا امروز ملا نیازی حتی برای یکدفعه هم که شده باشد بروح شهدای کشته شده توسط طالبان،القاعده.پنجابیها، داعشی ها و امثالهم دعا کرده باشد و برای فامیل شان تسلیت ګفته باشد. من به جرعت و صداقت تمام میګویم که نه. اګر غلط است چند مثالی از ین ګارش پیشکش دارید. نتیجه اینکه این ملای ګماشته شده با مهارت تام از اوامر و نواحی دین مقدس اسلام استفاده کرده و در وطن به هر شکلی که باشد بلوا را بر پا کرده و آب بّه اسیاب دشمنان مردم مسلمان افغانستان ریختنی است. خاموشی در برابر کشتار بیرحمانه انتحاری های صادر شده هم اشتباّه است که این ملا پیشه کرده؟ مسلمأ که چنین نیست . او زرنک و بسیار هوشیار و بنظر من بنا بر دلایلی که عرض نمودم دشمن چراغ بدست میباشد...

>>>   وطنداران سلام !
با عرض معذرت می گوییم که دین اسلام بازیچه نیست ...انها برای رسیدن به قدرت و حفظ آن دین را بازیچه ساختند، آنها برای این که از احساسات اک مسلمانان استفاده کنند ؛ تظاهر به اسلام می کردند ومی کوشیدند یک تعداد مزدوران خود را در حضور مردم به نام عالم دینی خیلی اکرام کنند تا مردم به آنها از سادگی خود معتقد گردند ؛ بعد همان عالم مزدور سر تا پا در خدمت حاکم وحکومت بود؛ این روش متاسفانه ... ریشه دوانید و امروز هر جنایت کار به نام عالم دینی فتوا می دهد ، آخر از خود نمی پرسید که فتوا یعنی چه؟ یا چه کسی می تواند مفتی باشد، شرایط فتوا ومفتی چه هست؟ این های را که شما صاحب فتوا می دانید این ها اهل فتوا نیستند. اگر آدم عینک تعصب را کنار بگذارد وبین خود وخدایش برای رسیدن به حق فکر کند می تواند خیلی از حقایق را بداند.
والسلام فریدون کریمی

>>>   والله اعلم و انتم لا تعلمون
صدیقی-هرات

>>>   حادثه شاه دوشمشیره مرگ جسمی فرخنده ومرگ شخصیتی ملا نیازی بود او حتی اطار به کودتا میدهد قیام عمومی !!!

>>>   با عرض سلام ۰عرض شود که ملا نیازی از این که تیر اش به هدف نخورد که این نشان دهنده این است ملا نیازی به نرخ روز حرف میزند به مجرد که از عکس العمل معکوس جامعه را مشاهده کرد ۱۸۰ درجه از ګفتار خود را عوض کرد مردم چګونه دیګر به شما اعتماد کند شما به یک روانشناس ضرورت دارد که ګفتار خود را نکذیب میکند ۰امروز فامیل شهیدفرخنده یک وسطه ندارد هر ۰ان شخص زورمند با نفوس به زور خود اعتراف های کاذب درست میکند به نفع خود این فامیل مظلوم هم اولاد خود را از دست داده و هم تهدید های به اشکال مختلف میشوند اقای ملا نیازی تیر شما از کمان رهاشده بر ګردانده نمیشود سخنان شما درج تاریخ شد وطیفه مولوی صاحب ها سربازان اقسران حراست ناموس وطن است نه یه اشوب ګشیدن مردم امروز حیات همه خانم ها به مخاطره افتاده اګر دولت جلوشما را نګیرد مملکت نچندان امنیت هم که دارد کاملا مملکت به اشوب ګشیده میشود تا زمانیکه عاملان قتل محکمه علنی نشود مردم امنیت خود را اعتماد به نفس خود را از دست میدهند یک بار دیګر به ملانیازی عرض مینمایم مردم با احساس سراسر دنیا مانند فامیل محترم فرخنده شهید اشک رختن امروز فرخنده قلب همه بشریت را به درد اورده فامیل فرخنده شهید سخت زیر فشار هستد اقای نیازی چهره نقاب از صورت شما بر داشته شده تاریخ قضاوت میکند تاریخ بیسل باک نمشود این را بدانید۰ امروز با چشمان اشکبارم شما راتسلیم مینمایم به تاریخ شما ملا نیازی و هم صال شما را که بخطرامتیاز ګرفتن بودن به خون ناحق ای خداوند بزرګ بیشک حق هستی که فرخنده شهید است
بااحترام فرید ۰ ن۰

>>>   خوب شد ملا نیاز این حرف هارا گفت چون تاحال تعدادی فریب خورده بودند وفکر میکردند این ملا درکنار علم دینی حس وطندوستی هم دارد حالا که می بینیم ...

>>>   "اى كسانى كه ایمان آورده اید، اگر فاسقى براي تان خبرى آورد تحقیق كنید، مباد از روى نادانى به مردمى آسیب برسانید، آنگاه از كارى كه كرده اید پشیمان شوید!"

>>>   ایاز نیازی یک علام جیید وقابل قدر است برادر فرخنده منطق تفکیک خوب وبد را داشته که نیز به مردم پیشنهاد کردن که با ید به علما که وارثین انبیا هستند احترام داشته باشد کسی دارای عقیده وایمان به خدا ورسول خدا است ضرور احترام به علما دارند. درغیر آن خدا توفیق نصیب کند عقیده تان را صیقل بزنید
میرذبیح الله تاتار

>>>   بی چارگی ما ملت به خاطر وجود ... چون ایاز نیازی است نمی دانم مدرک داکترایش را کجا گرفته ! ننگ دوباره به ما باد اگر دیگر ایازی پیش نمازمان باشد فرخنده روحت شاد

>>>   ... چرا بدون مرحم شرعی ازخانه بیرون شد / غیرت ماچی شد ؟

>>>   ملا نیازی گفته مردم نمی توانند صبر کنند ببینند طرف اعصابش درست است یا نه جناب نیازی این حرف خودتان است یا فتوای شرعی مگر از پیامبر مقدس تر داریم شما که می گویید یک یهودی بر روی سر امبر شکمبه گوسفند و خار و خاشاک می ریخت و وقتی ان یهودی بیمار شد پیامبر به عیادتش رفت مگر پیامبر اسلام نفرموده بعثت لاتمم مکارم الاخلاق شما که ملا هستی از اخلاق اسلامی همین اموخته ای که مردم را امر می کنی که حتی صبر نکنند ببینند طرف بیمار روانی هست یا نیست خوب اگر بیمار بود و طبق تو او را کشتند این قتل عمد نیست که یک دیوانه ای که متوجه نیست چه می گوید کشته شود برادر اسلامی ما می شناسیم مروج خشونت نیست. زیرا می گوید لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک پس پیامبر غلیظ القلب نبوده لطفا در گفته هایت تجدید نظر کن

>>>   جامعه مدنی یعنی دین از دولت جدا باشد یعنی امثال نیازی خود را همه کاره مردم ندانند یعنی ملاها از دین استفاده ابزاری نکنند یعنی مملکت قانون داشته باشد یعنی هرکس در ابراز عقیده ازاد باشد یعنی کسی به کسی تعدی و تجاوز نکند این هم به نفع دین است هم به نفع دولت و ملت چرا از جامعه مدنی بیم دارید جامعه مدنی نهتنها ضد دین نیست بلکه به دین شان طلوب خود را می دهد اگر جامعه مدنی و حکومت قانون بود عده ای به نام دین فرخنده را نمی کشتند و ملا نیازی از ن دفاع کند و مردم از دین بد بین کند و اگر فرخنده هم اهانتی به دین کرده بود قانون رسیدگی می کرد امیدوارم حسن زاده ها و نیازی ها جامعه مدنی را بشناسند و ان را صد دین جلوه ندهند

>>>   تنها راه نجات افغانستان در خون تپنده ایجاد جامعه مدنی و مردم سالاری است تا امثال نیازی ا از گلیم خود دراز تر نکنند ان که نوشته جامعه مدنی با چهارتا علامت سوال فکر می کند جامعه مدنی غول یا حیوان درنده است جامعه مدنی حکومت قانون است برادر من

>>>   برادران وخوهران هم وطن از کنار حادثه قتل فرخنده به سادگی گذشت از نظر سلام چگونه ممکن است به هر ملای اقتدا کرد ملای که بی حساب وکتاب فتوا میدهد خون انسان ها را به زمین میریزد چه ارزشی دارد اینگونه ملا ها می تواند به رحتی بدعت در دی ایجاد کند چون هم خودش از عقل سلیم برخوردار نیست وهم مریدانش..
احمدی ازغزنی

>>>   اقای نیازی هم انسان است اشتباه میکند و بهتر است اشتباهش را جبران کند.

>>>   از اینکه داکتر ایاز نیازی در قلوب مردم افغانستان جای گرفته است از برکت دین مقدم اسلام است که مبلغ وخادم این دین بر حق است. خداوند جل جلاله میفرماید ترجمه (خداوند هر کی را بخواهد عزت میدهد، هر کی را بخواهد زلت میدهد)
هارون افغان

>>>   بدترین فریب خود فریبی است. کسی که خود را فریب میدهد از فریب دادن دیګران و دروغ ګفتن هیچ عاری نمیداشته باشد.کی انکار کرده میتواند که طالبان در مساجد حتی در بین قرآن عظیم الشأن بمب را جا بجا نکرده و نماز کزاران را شهید نکرده اند. مګر قران و مساجدی را که طالبان شهید کرده و سوختانده اند با قران نا سوختانده شهید فرخنده فرقی داشت؟ کجا بود دران وقت ملا نیازی و این طرفداران سوګند خورده اش که از خانه خدا و کتاب آسمانی دفاع کنند. حقیقت انکار نا پذیر این است که پروژه داعشی ها در حال تطبیق شدن است که انشا الله نمیشود و روی کسانیکه روی خدا را ندیده تسلیم فریبکاری کاری های...شده اند و غافل از خدا سـیا میشود.
خلیل غمګین

>>>   درچنین حالت که مردم احساسات خودرا کنترول کرده نمیتواند برعلمای دین واجب است تا حکم شریعت را بیان کنند نه احساسات شخصی که مردم را به افراطیت سوق دهند گفته میتوانست که بگویند اگر زن مرتد هم شود کشتن او جواز ندارد وسوزاندن جسد انسان بعد ازمرگ بکلی عمل نا روا است .من به وزارت حج واو قاف پیشنهاد داریم تا درتمام رسانه های تصویری روزانه یک ساعت از6-عصر الی 7عصر موضوعات دینی تبلیغ گردد ودرین ساعت برنامه های کیبلی نیز قطع گردد تا همه مردم بشنوند واز دین خود اگاهی حاصل نمایند .

>>>   من به ملا نیازی خیلی ارادت داشتم ولی به همین دوتا گوش گناهکارم شنیدم که درخطبه نماز جمعه از منبر به مردم گفت ( وقتی به مقدسات مردم توهین شود مردم حق دارند از مقدسات شان دفاع کنند واین مردم اینقدر وقت ندارند که طرف را معاینه کنند که مشکل عصبی دارد یا ندارد با احساسات مردم نباید بازی کرد و دستگیری مردم را زود تر متوقف کنید وگرنه عواقب بد دارد) این حرفهایی بود که این ملا درمنبر ولی به فردایش منکر شد وبه هزار نیرنگ وبا وساطت وکیل اقبال به خانه شهید فرخنده رفت و ذهنیت آنهارا درمورد وی تغیر داد که اکنون پدر وبرادر فرخنده شهید از او دفاع می کنند. ملا نیازی اگر بنده را فریب داد ولی خدا را که نمی تواند فریب بدهد ودوگناه را مرتکب شد اول اینکه تمام قوانین عدلی وقضایی کشور را زیر سوال برد ومی توانست بگوید که اگر طرف قرآنکریم را هم سوزانده باشد این کشور قانون دارد وباید محکمه به اساس اسناد جرم حکم صادر کند واین وظیفه مردم نبود که هنوز جرم ثابت نشده اورا اعدام کنند ودوم اینکه به فردایش دروغ گفت که من اینطور نگفته ام ودروغ دراسلام گناه کبیره است و این آدم دورو باید محاکمه شود . اگر عکس العمل مردم وجامعه مدنی نمی بود این ملا اصلا از حرفش نمی گذشت وقتی عکس العمل مردم را دید صد درجه تغیر کرد وبه فردایش حرف خودرا پس گرفت.
یکی از مقتدیان ملا نیازی از وزیر اکبر خان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است