گزارش روزنامه برلین درباره قتل فرخنده
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۹    ۱۳۹۴/۱/۵ کد خبر: 91768 منبع: پرینت

هزاران نفر در تشییع جنازه بانویی که بدون محاکمه اعدام شده بود شرکت کردند.

هر دو تلویزیون رسمی آلمان به خصوص برنامه یک تلویزیون آلمان مراسم ویژه خاکسپاری فرخنده را در مهم ترین ساعات برنامه به نشر رساندند.

در گزارش روزنامه تاگس اشپیگل برلین مورخ سه شنبه 24 مارچ جنازه فرخنده به خاک سپرده شد، به علت احتمالی سوزندان قرآن، زن بی گناهی در کابل بدون محاکمه از طرف مردم اعدام شد.

نورالحق علومی وزیر داخله روز دوشنبه در مجلس نمایندگان در پاسخ به سوالات نمایندگان گفت: این زن جوان 27 ساله بی گناه به اتهام سوزاندان قرآن بدون محاکمه اعدام شد. در صورتی که او یک دختر مسلمان و بی گناه بود.

نوالحق علمی افزود: این بسیار غم انگیز است که ما نتوانستیم از این زن بی گناه دفاع نماییم. ما امیدوار هستیم که چنین حادثه ای دوباره اتفاد نیافتد. در این گزارش آمده است که روز پنجشنبه در نزدیکی مسجدی در کابل، تعداد زیادی از مردم، زنی را در مقابل چشمان نیروهای پولیس به شدت مورد لت و کوب قرار دادند.

وزارت داخله افغانستان گفت: 13 تن از سربازان پولیس وظیفه شان به حالت تعلیق در آمد. از جمله رییس پولیس منطقه و بیش از ده نفر در این حادثه بازداشت شدند.

ده ها عکس از کشتن و سوزاندن فرخنده در روزنامه های آلمان به نشر رسیده است که افکار عمومی مردم آلمان را به خود جلب نموده است.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حالا جهان میداند افغانستان چگونه جا ی است

>>>   این یک ننگ است که در پیشانی پایتخت نشینان و مردم افغانستان خورد و قوه عقله مردم را نشان داد که هنوز در دستان ... قرار دارد.
مسافر جان

>>>   بخاطر که نام اش پيشوند "افغان" را دارد. "افغان" و "فغان" در اشعار درى که صفت زبان فارسى مى باشد, معنى ناله و نالش و داد و فرياد ....... مى دهد.
تا که نام افغان در ستان است
جا ی لت و کوب , زنان از سوى اوباشان است
کشتار عام مردم و بينى بريدن طالبان است
در اين سوى و آنسو تفکر طالبان بر قرار است
مردم در اين سرزمين در فغان است

>>>   قوماندان امنيه كابل آقاي رحيمي به جرم غفلت وظيفوي ووادار ساختن فاميل فرخنده كه گويا فرخنده مرض رواني دارد و حرف هاي مشكوكِ كه گفته است، بايد از وظيفه سبك دوش گرديده ومورد پيگرد قانوني قرار گيرد.

>>>   حالا میداند که پاکستان و ایران چه از افغان ها میکشند
رضا

>>>   خارجی ها با این جادوگری افغانی حیران ماندن و درصدد پای کشیدن است!

>>>   آدمهای افغانستان نباید فرخنده را آتش می زدند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است