جلسه شورای ولایتی هرات با حضور برخی روسا
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۴/۱/۵ کد خبر: 91763 منبع: پرینت

جلسه ای با حضور روسای زراعت، انکشاف دهات، آبرسانی، شهرداری، صحت، فواید عامه معارف، حوزه دریای هریرود و ریاست اقتصاد به ریاست شورای ولایتی روز سه شنبه با حضور داشت حاجی کامران علیزایی رییس شورای ولاییتی، حاجی توریالی طاهری معاون، سکینه حسینی منشی شورا و جمعی از اعضای شورای ولایتی برگزار گردید.

این جلسه با آیاتی چند از کلام الهی آغاز گردید سپس حاجی توریالی طاهری معاون شورای ولایتی پیرامون نشست جلسه بخشی توضیحات لازم را ارایه نمود و افزود که شورای ولایتی جهت کسب معلومات از پلان های انکشافی اداره های دولتی در سال گذشته و پلان اینده آنها برگزار گردیده است. طوریکه شورای ولایتی در گذشته هر سه ماه یک مرتبه با روسای بخش ها چنین جلساتی را دایر می نمود. شورای ولایتی نهادی است که باید در مقابل پرسش های مردم جوابگو باشد و ما خواستیم تا معلومات در مورد پلان انکشافی این ادارات داشته باشیم. تا بتوانیم از این طریق به مشکلات شما راه حل درست پیدا نمایم و همکار برای توسعه و پیشرفت در کار شما باشیم.

سپس هرکدام از روسای اداره های دولتی از ایجاد جلسه های بخشی همراه با شورای ولایتی اظهار خرسندی نموده و افزودند که ما از نگرانی و تلاش های شورای ولایتی تقدیر نموده سپاس گذاریم چراکه دلبستگی ما را در کارهای روزمره مان زیاد ساخته و باعث می شود تا بی توجهی در کار ما صورت نگیرد و در تطبیق پلان های انکشافی جدیدت و موثریت کار را بلند می برد سپس هر کدام از روسا فعالیت های کاری خود را در سال گذشته بیان داشتند و نیز افزوند که مشکلات امنیتی در اکثر مناطق در این ولایت باعث شده است تا ما بتوانیم پروژه ها را بشکل درست آن تطبیق نمایم و یا هم از مسوولیت اداره ما خارج بوده است و نیز پلان کاری خود را در سال آینده مطرح نمودند.

سپس رییس شورای ولایتی طی صحبتی افزود: ما از سرک پشتون زرغون نظارت بعمل آورده ایم که متاسفانه از هیچگونه معیار استانداردی برخوردار نسیت و هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است ولی از بین رفته است و این باعث حیف و میل کردن مال ملت است. این در حالی است که کار ساخت این سرک از سوی شورای ولایتی متوقف شده بود اما باز هم دوباره به کار ساخت آن از طریق این شرکت ادامه یافته است.

سپس مسوول فواید عامه افزود که ما نیز از کار ساخت آن نظارت بعمل آورده ایم ولی قدرت اجرایی نداریم تا کار آن را متوقف سازیم بدین ملحوظ ما گزارش نظارتی خود را به مرکز جهت رسیدگی روان کرده ایم. بدین ترتیب هر کدام از ادارت مشکلات اداره خود را بیان داشتند که از این جمله ریاست انکشاف دهات افزود: ما در سال 1394 پروژه انکشاف جدیدی از سوی این وزارت دریافت نکرده ایم.

در پایان حاجی توریالی طاهری معاون شورای ولایتی برنامه را جمع بندی نمود و افزود که هدف از ایجاد این گونه برنامه ها به منظور گسترش فعالیت ها و رشد اقتصادی، زراعتی، و انکشاف شهری در این ولایت می باشد و ما از ارگان های دولتی توقع داریم تا مشکلات فراروی خود را با شورای ولایتی در میان گذاشته تا ما بتوانیم بشکل سریع به این مشکلات رسیدگی نماییم و ما برای از بین بردن مانع های فراروی شما اداره ها از هیچگونه سعی و تلاشی دریغ نخواهیم نمود و ما در صورتی می توانیم موفق، مفید و موثر واقع شویم که در راستای از بین بردن مشکلات هماهنگ و همکار باشیم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یکی از اینها پرسان کند که چرا پلانهای انکشافی فقط در ولسوالی های مربوط خودشان اعمار میشود؟ از طاهری بپرسید که چرا از هر ده پروژه انکشافی انکشاف دهات 4-5 آن در کرخ اعمار میشود و چرا همیشه دو یا سه شرکت مورد تایید ایشان این پروژه ها را اجرا میکنند؟ کسی هست از ایشان پرسان کند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است